• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

בצל

יוסף דהן

Well-known member
שלום וברכה
א. מה למעשה לגבי בצל אם נכון כמובא במי' אומר
1681601910533.png
ב. אם אפשר לקבל עלוני אור השבת שהרב דיבר בהם על קפנדריא בביה''כ אם מהני תהלים וכו'
כי ראיתי שבמאור ישראל גם הרב דן בזה והביאו ציטוט שלו משיעור שאמר בלויין וב''ה אולי אצליח להעלות לכאן
 
ב"ה
שלום וברכה,
כך הביא באנצקלופדיה לברכות בשם מרן שליט"א, וכן העתיק בלוח ברכות של הרב מיארה (שבסו"ס שיעורי אכילה במשקל), לפי שהם מיועדים לבישול.
ואה"נ בודאי האוכל אותם כשהם חיים "ומתובלים בסלט" וכדומה, והוא לוקח רק חתיכת בצל אחת ואוכל, ולא אוכל מהסלט עצמו, יברך האדמה, שהרי תיקן אותם לאכילה מושבחת. כנלע"ד פשוט, ולא גרע מגרעינים המרים שמתקן ואגוז שמתקו וכו' המובאים בש"ע סי' רב, ע"ש.

בברכה רבה
 
ב. אם אפשר לקבל עלוני אור השבת שהרב דיבר בהם על קפנדריא בביה''כ אם מהני תהלים וכו'
 
ב"ה
שלום וברכה,
כך הביא באנצקלופדיה לברכות בשם מרן שליט"א, וכן העתיק בלוח ברכות של הרב מיארה (שבסו"ס שיעורי אכילה במשקל), לפי שהם מיועדים לבישול.
ואה"נ בודאי האוכל אותם כשהם חיים "ומתובלים בסלט" וכדומה, והוא לוקח רק חתיכת בצל אחת ואוכל, ולא אוכל מהסלט עצמו, יברך האדמה, שהרי תיקן אותם לאכילה מושבחת. כנלע"ד פשוט, ולא גרע מגרעינים המרים שמתקן ואגוז שמתקו וכו' המובאים בש"ע סי' רב, ע"ש.

בברכה רבה
אבל זכורני שהרב מיארה כותב שרק בצל יבש יברך שהכל

ולכן שאלתי מה הדין אם לא לוקח מתובל אלא אל בצל חי טרם ששמו אותו בסלט
 
ב"ה
אה"נ, אני הבנתי שבצל יבש היינו בצל רגיל,
אבל אם לא לזה הוא מתכוין אז איני מכיר,
ועכ"פ לענ"ד הדין בבצל רגיל כפי שביארנו בס"ד וכמבואר גם מעין אומר.
 
אז שאני אוכל בצל ואשתי אומרת לי מי אוכל ככה בצל חתוך שמונח על הקרש חיתוך ללא שום טיבול ואני אומר לי שאני נהנה

אברך אדמה או שהכל ? מצד א' רוב העולם אז שהכל מצד שני אדמה זו מבוררת ?
אז אני מבין שאברך שהכל כי זכור לי שבהל' ברכות הולכים לפי רוב העולם עכ''פ בנידון זה
 
ב"ה
אמת, אבל בלאו הכי גם עבורך מסתבר שמבושל או מטובל יותר דרך, ורק שאתה מרשה לעצמך לטעום גם חי סתם כך,
וכמו מי שאוהב לאכול חציל חתוך קודם שנשרף או נתבשל או טובל, דכיון שנהנה יברך שהכל,
ומי שאינו נהנה לא יברך כלל.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון