• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בקשות באלהי נצור

ב"ה
שלום וברכה,
המתפלל צריך שיראה עצמו כעומד לפני המלך,
לכן אין ראוי בתוך כדי הדיבור לפני מלכו של עולם, לענות מה שאינו 'מחוייב' לענות,
אא"כ סיים בקשה אחת, וביני ביני שמע סיום ברכה, דשפיר דמי לענות, וכן כל כיו"ב.

בברכת מועדים לשמחה
 
ב"ה
שלום וברכה,
המתפלל צריך שיראה עצמו כעומד לפני המלך,
לכן אין ראוי בתוך כדי הדיבור לפני מלכו של עולם, לענות מה שאינו 'מחוייב' לענות,
אא"כ סיים בקשה אחת, וביני ביני שמע סיום ברכה, דשפיר דמי לענות, וכן כל כיו"ב.

בברכת מועדים לשמחה
לא הבנתי אני מבקש קודם יהיו לרצון השני ובסיום התפלה אני אומר יהיו לרצון שני

האם כוונת הרב שאני יכול להמשיך בקשות לאחר יהיו השני ואז לענות אמן בסיום ענין ואם כן האם לומר בסוף יהיו לרצון שלישי?
 
אז אני שואל אם זה לא מוזר או תרתי דסתרי לבקש בקשות במקום לשמוע חזרה
תוך כדי חזרה
כוונת הרב שמותר לי לענות אף טרם יהיו לרצון השני?
 
מעיקר הדין מותר אחר סיום אלקי נצור, טרם יהיו לרצון השני,
אולם כבר ביארתי שאם ממשיך לבקש בקשות, אין ראוי לענות תו"כ כך מה שאינו מחוייב.
 
כאשר יש לי בקשות פרטיות שאני רוצה לבקשם על זמן החזרה וכך אפסיד אמנים
מאידך השלה מחמיר בזה האם יש לחוש לדבריו או שהוא פוסק יחידי בדבר

והלואי שיתפלל אדם כל היום כולו

או שיש פיתרון גם לבקש וגם לענות אמן אחר יהיו לרצון השני או משהו
1681205187746.png
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון