• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בקשר לשיר "ובשלטון הכופרים

הציונות התחילה בשנת תש"ח ???
ענין הציונות כפתרון לאנטשימיות ולפוגרומים נכשל טוטאלית, היום ראשי המדינה, ראשי הצבא, וכו', מואשמים כפושעי מלחמה ולא יכולים לנסוע לרוב מדינות המערב.
99.99 % של ההריגות בעם ישראל ב-150 שנה האחרונות, כולל השואה, קרו אך ורק "כתגובה" למעשיהם המופקרים של ראשי הציונים.
לקחת פשעים נקודתיים שעשו מסחרה בחיי אדם והצילו את המקורבים לשלטון או נסיונות של ארגונים ציוניים לטרנספר את היהודים לישראל ולהציל אותם או להביא ציטוטים ממספר אנטישמיים שכביכול יש להם הצדקה מהציונות, שהיו שונאים אותך עד לשד עצמותם בין כך או בין כך לא אומר שיש להם אחריות על השואה, השואה הופעלה על ידי מנגנון מתואם ומאורגן של גרמנים ארורים ותושבים מזרח אירופאים ארורים עוד יותר ששמחו לטבוח ביהודים.

וצריך להגיד ביושר שעד השואה הציונים היו מיעוט זניח ושולי, מספר היהודים בא"י היה קטן בהרבה ממספרם בעולם.
בא"י בשנת 1939 היו בערך 440 אלף איש (מתוך כל יהודי העולם), הרבה מהם בגלל עליית הצורר ימ"ש וחוסר יכולת להגר למקום אחר. באותו רגע עבורם עלייה לא"י הייתה הצלת נפשות ממש.

גם בגל העלייה שקדם לו העיקר היה (כנראה) שיקולים כלכליים ואנטישמיות ולא מתוך רצון לשמד, עבורם זאת הייתה רווחה כלכלית.

כל זה לא בא לנקות את פשעי השמד שעשו ראשי הציונות והחילון הנוראי, בעיקר של הספרדים, אבל אי אפשר להאשים אותם בדברים שהם לא אחראיים עליהם.

ועל הטענה שראשי הציונים מואשמים בתור פושעי מלחמה, וכי מי אכפת לנו מה הגויים הצבועים חושבים? ושהם לא יכולים לנסוע לצרפת או גרמניה?
 
זה תירוצים כחול אשר על שפת הים.
יש אנטישמיות אמיתית כמו פעם שמאשימה את היהודים בכל.
בייחוד בארה"ב.
ברור שיש אנטישמיות
אבל היא לא מגיעה לאלימות (לפחות עד ה07/10/2023)
ובטח לא לשפיכות דמים
וגם הערבים אנטישמים ולהזכירכם הראשונים לחטוף השפלות מהערבים זה כאלה בעלי חזות חרדית קלאסית. בעזה מצאו מיין קמפף בכל בית כמעט.
במציאות לפני הציונות הערבים הרבה פחות שנאו וטבחו בנו מאשר האירופאים
(ואדרבא לפי דתם אסור לרצוח אותנו רק מלתת לנו ולהבדיל לנוצרים מעמד של בני חסות
ורק לאחר שלדעתם פלשנו לאדמתם וגירשנו אותם יש פתוות בחמאס שצריך להרוג)
איראן כביכול מפרידה בין היהודים לציונים (כביכול), חמאס לא צועקים יטבח אל ציוני, אלא יטבח אל- יהוד.
וזה רק מוכיח שבעידן הדמוקרטי קשה להתעלל ביהודים רק כי הם יהודים
וכמובן שאין זה בגלל הציונים שאינם יכולים לעזור כלום ליהודים ששמה
(וכשנעצרו שם יהודים לאחר מלחמת 12 הימים מה שהחפשיים יכלו לעזור זה היה רק לשתוק)
פיגועים נגד קהילות יהודיות בחו"ל מתרחשים על ידי ערבים או בהכוונה איראנית (כביכול הם לא הסיפור לא? הם בחול יותר טוב).
בעיקר מנסים לפגוע באזרחי ישראל
אסיים עם דבריו של הרבי מלובביץ' זצ"ל כפי שענה לפעיל שלום עכשיו.

הסרטון חסום
ואם חלילה דיברתי בשגגה לא לפי כבודו אני חוזר בי
מקווה מאד שהובנתי ושח"ו לעולם לא ישתמע ממני שום זלזול ח"ו בת"ח
שהמבזם חל עליו ישר דין אפיקורס הכי חמור (
לחומר הענין אביא את לשון הש"ע שם ס"ב יודגש שזה רק ללימוד ולא שאני מורה הלכה למעשה
והם שכופרים בתורה ובנבוא' מישראל [מצוה להורגם]היו נוהגים בזמן הבית להרגם אם יש בידו כח להרגם בסייף בפרהסיא היה הורג ואם לאו היה בא בעלילות עד שיסבב הריגתו כיצד ראה אחד מהם שנפל לבאר והסולם בבאר קדם ומסלקו והיה אומר הריני טרוד להוריד בני מן הגג ואחזירנו לך וכיוצא בדברים אלו:

ובש"ך שם
(ו) והם שכופרין בתורה כו'. וכן המבזה ת"ח או המבזה חבירו בפני ת"ח וכך אמרו פ' חלק ר"ן ומביאו ב"י וד"מ והכי אמרינן לקמן סי' רמ"ג ס"ו שאין לו חלק לעוה"ב:
והדברים מבהילין!!!!!!!
")
 
ועל הטענה שראשי הציונים מואשמים בתור פושעי מלחמה, וכי מי אכפת לנו מה הגויים הצבועים חושבים? ושהם לא יכולים לנסוע לצרפת או גרמניה?
הטענה היא שהם מגבירים את האנטישמיות בעולם
שלא רק צועקים
לסטים אתם
אלא גם רוצחים ולא סתם רוצחים אלא רבי מרצחים-פושעי מלחמה בשורה אחת עם הגרועים ביותר

ובזכות החילונים הפכנו בעיני חלק מהגויים בכל העולם
מלהיות עם רחמן שרק עוזר אחד לשני ואמון על תורת משה שהביאה את האנושיות וזכויות האדם לעולם
לעם שכובש אדמות בכל פינה (עזה לבנון וסוריה ויו"ש) ומגרש את יושביהם וכו' וכו'

כמובן שהסיפור הוא רק כי אנחנו רוצים להגן על חיינו
אבל בכל אופן זה מה שמיליוני גוים תמימים חושבים
 
לקחת פשעים נקודתיים שעשו מסחרה בחיי אדם והצילו את המקורבים לשלטון או נסיונות של ארגונים ציוניים לטרנספר את היהודים לישראל ולהציל אותם או להביא ציטוטים ממספר אנטישמיים שכביכול יש להם הצדקה מהציונות, שהיו שונאים אותך עד לשד עצמותם בין כך או בין כך לא אומר שיש להם אחריות על השואה, השואה הופעלה על ידי מנגנון מתואם ומאורגן של גרמנים ארורים ותושבים מזרח אירופאים ארורים עוד יותר ששמחו לטבוח ביהודים.
מנגנון גרמני שיצאה לפועל ע"י הסתה ציונית מול גרמניה, והשתקה צינית תוך יהדות ארה"ב.
וכמתועד בכל הספרים שציטטתי לעיל.

וצריך להגיד ביושר שעד השואה הציונים היו מיעוט זניח ושולי, מספר היהודים בא"י היה קטן בהרבה ממספרם בעולם.
בא"י בשנת 1939 היו בערך 440 אלף איש (מתוך כל יהודי העולם), הרבה מהם בגלל עליית הצורר ימ"ש וחוסר יכולת להגר למקום אחר. באותו רגע עבורם עלייה לא"י הייתה הצלת נפשות ממש.
מי שמנע את העלייה לארץ ישראל [והצליח להשתדל אצל הבריטים שיעשו מכסה לעולים יהודים] היו הציונים שפחדו פחד מות שיגיעו לארץ כאלה שהם לא מהמפלגה שלהם. ועוד יותר הם פחדו שהחרדים יהיו הרוב.
וכמתועד בספר העליה השלישית עמ' 34-39, 46-51, 88-89.
פרקים בתולדות הציונות (דר משה מוסק) ת"א תשל"ו עמ' 298-305.
ועוד.


גם בגל העלייה שקדם לו העיקר היה (כנראה) שיקולים כלכליים ואנטישמיות ולא מתוך רצון לשמד, עבורם זאת הייתה רווחה כלכלית.

כל זה לא בא לנקות את פשעי השמד שעשו ראשי הציונות והחילון הנוראי, בעיקר של הספרדים, אבל אי אפשר להאשים אותם בדברים שהם לא אחראיים עליהם.
ציינתי מראי מקומות למספיק ספרים גם מחרדים וגם להבדיל מציונים, שמעידים שהאשמים העיקרים בשואה היו ראשי הציונות, אלה הם העובדות.

ועל הטענה שראשי הציונים מואשמים בתור פושעי מלחמה, וכי מי אכפת לנו מה הגויים הצבועים חושבים? ושהם לא יכולים לנסוע לצרפת או גרמניה?
זה אומר בסך הכל שהציונות בתור פתרון לאנטישמיות נכשל טוטאלית.
 
אין קשר בין הדבקים
שעם ישראל עבד ע"ז אזאי ה' הרג בהם לאלפים

אנחנו מדברים לא על עידן של ע"ז , אלא של "גלות"

וכשאני שם את זה מול זה אני רואה את ההבדל

לא רק בכמות אלא גם באיכות ה"י

ואבאר דברי- בכל הפרעות והפוגרומים שהיו באירופה וספרד, היו הורגים בעינויים ומיתות משונות, היו כורתים אברים, מענים למוות, שוחטים ילדים לעיני הוריהם, היו מפשיטים את בגדיהם ונותנים להם ללכת כמו בהמות, היו מטביעים אותם אחרי שהתעללו בהם, היו מוכרים אותם לעבדים , ועוד ועוד ה' יצילינו , ובנוסף בקושי היו מצליחים לקבור, ורבים מן ההרוגים אפי' לא זכו לקבר ישראל.

היום גם בהרוגים רחמנא ליצלן, זה בלי עינויים וכריתות אברים ומכירות לעבדים וכו' וכו' , וגם בנוסף כול ההרוגים זוכים לקבר ישראל.

כך שההשוואה רחוקה מלהיות אפי' קשורה באיזה קצה של חוט

כל הצרות הנוראות האלו היו בעוטף עזה ב- 7.10.2023
עם ההבדל היחיד שעבדותם נמשך רק שנתים.
לא תקום פעמים צרה.

השאלה היא האם הציונות הביאה פתרון לכל הצרות האלה, והתשובה לא רבתי בכל הפרמטרים.
והמקום היחיד שעדיין קרו לא עלינו כאלו דברים היו תחת "ההגנה והמטריה" של צה"ל המוסד והשב"כ.

מי שניצול מפרעות 7/10 היו שומרי השבת, והם ניצלו ללא צבא וללא ציונות. אך ורק בחיוך מלמעלה בזכות השבת.
 
ובזכות החילונים הפכנו בעיני חלק מהגויים בכל העולם
מלהיות עם רחמן שרק עוזר אחד לשני ואמון על תורת משה שהביאה את האנושיות וזכויות האדם לעולם
לעם שכובש אדמות בכל פינה (עזה לבנון וסוריה ויו"ש) ומגרש את יושביהם וכו' וכו'
בכל הדורות ועד היום הזה תמיד התדמית שלנו אצל הגויים היא שלילית, כי הלכה היא: עשו שונא ליעקב, ומה שאנו מכריזים ואומרים 'בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים' זה מחאה על כך, שעד שכבר הקב"ה סיבב הסיבות והביא אותנו לארץ ישראל, ונותן כיום לעם היהודי למשול כאן, בכל זאת אותם יהודים רחוקים מעיזים את פניהם ומקשים את ערפם שלא ללכת לפי דרך התורה, וממציאים חוקים בל ידעום המסלפים את דרך התורה והמצוות.
אבל אין בכך לשים עליהם אצבע מאשימה לומר שכל הצרות שיש כאן בארץ זה בגללם, כי מי הם ומה הם בכלל, ובכל הדורות, לא היה שום כוח לשום אוייב לעשות לנו מאומה, לולי שכך נגזר עלינו משמים, ואנו מאמינים בני מאמינים שהקב"ה לא עביד דינא בלא דינא, וכל מה שנעשה הוא רק ממנו בסיבת עוונותינו, וכל הפרעות והפוגרומים שהיו בעבר הרחוק או הקרוב, הכל זה איתותים מאת הקב"ה אלינו שנשוב אליו, ואם נאשים ונאמר שהם והם גרמו לכך, לעולם לא נערוך חשבון נפש אמיתי מה עלינו לתקן ועל מה עלינו לשוב בתשובה.
ומאידך, לצד הפרעות וכו' הרי אנו רואים בדורנו ניסים מעל הטבע שהקב"ה עושה לנו ברחמיו ובאהבתו אותנו, שלולי כן, היינו כולנו, כל יושבי ארץ ישראל, טרף לשיניהם של אויבינו, וזאת אף על פי שהממשל בידי פורקי עול רח"ל, [וכמו ששמעתי ביטוי: שאפילו שיש את צה"ל, הקב"ה עושה לנו ניסים...], וכמו שלא עזבנו בימים ההם כן יעשה לנו ניסים גדולים ועצומים בזמן הזה.
על כל פנים מתקיים בדורנו מה שצפו חז"ל (סוף סוטה) ברוח קדשם, שבדור שיבוא משיח, לא יהיה לנו על מי להישען אלא רק על אבינו שבשמים, ותפילתינו היא, שאכן נזכה בקרוב לראות עין בעין בשוב ה' ציון.
 
זה תירוצים כחול אשר על שפת הים.
יש אנטישמיות אמיתית כמו פעם שמאשימה את היהודים בכל.
בייחוד בארה"ב.

וגם הערבים אנטישמים ולהזכירכם הראשונים לחטוף השפלות מהערבים זה כאלה בעלי חזות חרדית קלאסית. בעזה מצאו מיין קמפף בכל בית כמעט.
איראן כביכול מפרידה בין היהודים לציונים (כביכול), חמאס לא צועקים יטבח אל ציוני, אלא יטבח אל- יהוד.
פיגועים נגד קהילות יהודיות בחו"ל מתרחשים על ידי ערבים או בהכוונה איראנית (כביכול הם לא הסיפור לא? הם בחול יותר טוב).

אסיים עם דבריו של הרבי מלובביץ' זצ"ל כפי שענה לפעיל שלום עכשיו.

ברור שיש אנטישמיות, למה נקראת שמה סיני שמשם ירדה שנאה.
השאלה היא איך זה מתבטא ומה הפתרון.
הפתרון החרדי היה תמיד הפתרון הגלותי של נתינת מתנת יד למי שצריך.
הפתרון הציוני היה הרובה, ומה עלתה בידם? מלחמה עוקבת מבצע, ומבצע שעוקבת מלחמה.
ובתווך עומדים החרדים ובמיוחד הציבור שלנו [-הספרדי] שנדרס ונרמס מתחת מגפי הציונות.
 
הוא לא מקיים שום חובה!!!!!
(ונקווה שלא בכלל הפסוק ויקרא יח כח)
לולא התנ"ך-הקב"ה נותן הארץ
אין שום זכות לעלות לא"י ולהלחם וכשצריך גם להרוג
ולנשלם מאדמתם שגרו שם 1,900 שנה
ולכן כשיש חילוני שלפי בית המשפט בהאג עושה פשעי מלחמה
ומצדיק זאת בשם התנ"ך
ומצד שני רומס את מקיימי התנ"ך
הוא לפחות בגדר "לסטים אתם"-
אז שלפחות יעריך את האנשים שמקדישים את כל חייהם לקיום התנ"ך
ועושים את חובתם האמיתית!!!!!!

זה אתה יכול לדרוש במדינה שאתה תקים
כרגע המציאות שמפתחות המדינה אינם אצלינו
מה שכרגע נשאר לך ולי ולנו להתפלל, אך כל עוד שזה לא שם
הדרישה היא שונה
 
כל הצרות הנוראות האלו היו בעוטף עזה ב- 7.10.2023
זה ברור
אך עם כמה הבדלים קטנים אך משמעותיים

בארצות אירופה חוו את זה כל כמה שנים, פה זה אחת ל- 70 או 80 שנה [מקום המדינה]

עוד הבדל - שבאירופה שהיו היהודים עוברים את הפוגרומים, לא יכלו להחזיר ולנקום את הדם , היום הנקמת דם והגואל הדם לא צריך לפרט , תסתכל לבד , רוב המרצחים והרוצחים קויים בהם נפש תחת נפש

וכן הגופות שבאירופה היו נשארים כדומן לאדמה, היום כל החללים זוכים לקברי ישראל.


המבן הפשוט - תשאל כל יליד אירופה שחווה את האנטישמיות על בשרו ועל ילדיו ועל רכושו, ותשאל אותו איפה עדיף לו ואיפה מרגיש יותר בטוח , אין שום ספק מה תהיה התשובה

לא חכמה להיות @בן איש חיל [בגדדי, או ארץ אחרת דומה] , ולהגיד מה עדיף ומה יותר טוב
ע"ז יש משפט חכם שאומר - לא חכמה לשבת במזגן ולתת הוראות , בוא לשטח תצא תעבוד את השטח תזיע, ואז תתן הוראות, הה"נ כאן- לא חכמה לשבת על המחשב ולהקליד מה עדיף על מה, היית חי באירופה בין הגויים והאנטישמיות וחווה על בשרך ועל רכושך את האנטישמיות , והיית לבד אומר את התשובה
 
נערך לאחרונה:
ברור שיש אנטישמיות
אבל היא לא מגיעה לאלימות (לפחות עד ה07/10/2023)
ובטח לא לשפיכות דמים

במציאות לפני הציונות הערבים הרבה פחות שנאו וטבחו בנו מאשר האירופאים
(ואדרבא לפי דתם אסור לרצוח אותנו רק מלתת לנו ולהבדיל לנוצרים מעמד של בני חסות
ורק לאחר שלדעתם פלשנו לאדמתם וגירשנו אותם יש פתוות בחמאס שצריך להרוג)

וזה רק מוכיח שבעידן הדמוקרטי קשה להתעלל ביהודים רק כי הם יהודים
וכמובן שאין זה בגלל הציונים שאינם יכולים לעזור כלום ליהודים ששמה
(וכשנעצרו שם יהודים לאחר מלחמת 12 הימים מה שהחפשיים יכלו לעזור זה היה רק לשתוק)

בעיקר מנסים לפגוע באזרחי ישראל


הסרטון חסום
ואם חלילה דיברתי בשגגה לא לפי כבודו אני חוזר בי
הטענה הזאת שערבים טבחו בנו מהציונות עולה שוב ושוב ואגיד את אותה תשובה.
הערבים טבחו מתחילת הציונות שיהודים לא היו בא"י!

שהמופתי ימ"ש בא למלך תימן ורצה שמלך תימן ישמיד את היהודים בארצו ח"ו מלך תימן נפנף אותו ואמר שהיהודים שבארצו הם בסדר.
(מצוטט מזכרון על פי דבריו של הרב שלמה קורח זצ"ל)

ככה היו צרכים לנהוג כל ראשי מדינות ערב. היהודים שבארצם לא עשו כלום.
ובכל זאת לא כך התגלגלו הדברים.

עיקר דברי הרבי:
פעיל שלום עכשיו מנסה לשכנע אותו לתמוך במסירת שטחים בשביל שלום, והוא מחדד ואומר שהמשמעות של החזקת השטחים זה להלחם כנגד כל העולם.
על זה הרבי אומר שמי שונא אותנו אינו זקוק לתירוצים מיוחדים למה לשנוא אותנו ומביא דוגמאות מעלילות דם מרוסיה שהוא חווה שלא היו ולא נבראו.
בנוסף אומר שאם הם רוצים לעשות שלום שיעשו.

הטענה היא שהם מגבירים את האנטישמיות בעולם
שלא רק צועקים

אלא גם רוצחים ולא סתם רוצחים אלא רבי מרצחים-פושעי מלחמה בשורה אחת עם הגרועים ביותר

ובזכות החילונים הפכנו בעיני חלק מהגויים בכל העולם
מלהיות עם רחמן שרק עוזר אחד לשני ואמון על תורת משה שהביאה את האנושיות וזכויות האדם לעולם
לעם שכובש אדמות בכל פינה (עזה לבנון וסוריה ויו"ש) ומגרש את יושביהם וכו' וכו'

כמובן שהסיפור הוא רק כי אנחנו רוצים להגן על חיינו
אבל בכל אופן זה מה שמיליוני גוים תמימים חושבים
בדיוק הפוך, נכנסה רוח שטות לעולם שהחלש תמיד צודק (בניגוד מוחלט לתורה!) ואין משמעות לאמת ושאפשר תמיד עם דיפלומטיה לפתור הכל.
תורת משה זה לא רק חמלה ורחמים זה גם דין, והדין מורה איך להתנהג לאויב שבא להשמיד אותך ומה לעשות ליושבי הארץ ומה צריך לעשות כדי להבטיח קיום של עם היהודי בארצו. הם אוהבים אותך כשאתה שחוט ואז מזדהים איתך. תודה אבל אחסוך ממני להיות "אור לגויים" בצורה כזאת.
מנגנון גרמני שיצאה לפועל ע"י הסתה ציונית מול גרמניה, והשתקה צינית תוך יהדות ארה"ב.
וכמתועד בכל הספרים שציטטתי לעיל.
ציינתי מראי מקומות למספיק ספרים גם מחרדים וגם להבדיל מציונים, שמעידים שהאשמים העיקרים בשואה היו ראשי הציונות, אלה הם העובדות.
זה אומר בסך הכל שהציונות בתור פתרון לאנטישמיות נכשל טוטאלית.
על החומר של השואה יש הרבה לקרוא ולא אגיב מה שלא קראתי, חלק מהדברים ידועים וחלק מרגיש לי ניפוח אירועים שוליים ויצירת מציאות אחרת.
אבל לא אוכל להגיב סופית על סמך הרגשה לפני שקראתי את הדברים ולעת עתה אקבל את דבריך.

ייתכן שהציונות בתור פתרון לאנטישמיות נכשל טוטלית, גם אני לא חושב שמישהו פה חסיד של ראשי הציונות.
יחד עם זאת רצה ה' ויש לנו את הזכות לגור בא"י ולקיים מצוות התלויות בארץ.
יש לנו זכות שלפחות בעשרות שנים הראשונות נמנעה/צומצמה מאוד ההתבוללות בקרב הגויים.
ויש לנו זכות לראות קיבוץ גלויות.

החמורים הכופרים שניהלו אותה כל השנים לא רלוונטים ועל פשעהם הם חטפו וממשיכים לחטוף בעולם הבא וכעת באנו למציאות מסוימת שעם ישראל יושב בארץ ישראל. כעת ,חשוב קירוב העם ליהדות, החזקה מה שהקב"ה נתן לנו בניסי ניסים מעל גדר הטבע בכל מלחמות ישראל והשאר לא רלוונטי.
 
זה ברור
אך עם כמה הבדלים קטנים אך משמעותיים

בארצות אירופה חוו את זה כל כמה שנים, פה זה אחת ל- 70 או 80 שנה [מקום המדינה]
מה פתאום.
אלו הם הצרות שעברו על עם ישראל באירופה, לא תקפ"ץ:
בשנת ד' אלפים תקנ"ו. מסעי הצלב. ת"ח ת"ט. גירוש ספרד. גזירת הגיוס - קנטוניסטים. השואה. הקומוניזם.

כל השאר ביחד [עלילות דם, וכו'] לא מגיעים לכמות ההרוגים במדינת ישראל בשנה אחת !

עוד הבדל - שבאירופה שהיו היהודים עוברים את הפוגרומים, לא יכלו להחזיר ולנקום את הדם , היום הנקמת דם והגואל הדם לא צריך לפרט , תסתכל לבד , רוב המרצחים והרוצחים קויים בהם נפש תחת נפש.

אמרנו היום בתפילה א-ל נקמות ה' א-ל נקמות הופיע.


ע"ז יש משפט חכם שאומר - לא חכמה לשבת במזגן ולתת הוראות , בוא לשטח תצא תעבוד את השטח תזיע, ואז תתן הוראות, הה"נ כאן- לא חכמה לשבת על המחשב ולהקליד מה עדיף על מה, היית חי באירופה בין הגויים והאנטישמיות וחווה על בשרך ועל רכושך את האנטישמיות , והיית לבד אומר את התשובה
שמעתי על אנטישמיות מהסבים שלי וממה שהם חוו על בשרם. וגם שמעתי מהם על האנטישמיות שהם עברו מהשוטרים היהודים של מדינת ישראל.
 
נערך לאחרונה:
הטענה הזאת שערבים טבחו בנו מהציונות עולה שוב ושוב ואגיד את אותה תשובה.
הערבים טבחו מתחילת הציונות שיהודים לא היו בא"י!
במקום לספר על הצרות עם הערבים מלפני קום הציונות, אתה מתחיל עם המופתי שנלחם עם ישות ציונית חי ובועט.

שהמופתי ימ"ש בא למלך תימן ורצה שמלך תימן ישמיד את היהודים בארצו ח"ו מלך תימן נפנף אותו ואמר שהיהודים שבארצו הם בסדר.
(מצוטט מזכרון על פי דבריו של הרב שלמה קורח זצ"ל)

ככה היו צרכים לנהוג כל ראשי מדינות ערב. היהודים שבארצם לא עשו כלום.
למה אתה לא ממשיך את הסיפור?
מה היה בעיראק? מה היה בסוריה? מה היה במרוקו?

ייתכן שהציונות בתור פתרון לאנטישמיות נכשל טוטלית, גם אני לא חושב שמישהו פה חסיד של ראשי הציונות.
יחד עם זאת רצה ה' ויש לנו את הזכות לגור בא"י ולקיים מצוות התלויות בארץ.
יש לנו זכות שלפחות בעשרות שנים הראשונות נמנעה/צומצמה מאוד ההתבוללות בקרב הגויים.
שאלת מיהו יהודי אתה מכיר ?

החמורים הכופרים שניהלו אותה כל השנים לא רלוונטים ועל פשעהם הם חטפו וממשיכים לחטוף בעולם הבא וכעת באנו למציאות מסוימת שעם ישראל יושב בארץ ישראל. כעת ,חשוב קירוב העם ליהדות, החזקה מה שהקב"ה נתן לנו בניסי ניסים מעל גדר הטבע בכל מלחמות ישראל והשאר לא רלוונטי.
בהחלט, כל מה שיש לנו היום, הוא מה שהקב"ה נתן לנו למרות הישות הציונית שמנסה כל פעם להפריע.
 
בכל הדורות ועד היום הזה תמיד התדמית שלנו אצל הגויים היא שלילית, כי הלכה היא: עשו שונא ליעקב, ומה שאנו מכריזים ואומרים 'בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים' זה מחאה על כך, שעד שכבר הקב"ה סיבב הסיבות והביא אותנו לארץ ישראל, ונותן כיום לעם היהודי למשול כאן, בכל זאת אותם יהודים רחוקים מעיזים את פניהם ומקשים את ערפם שלא ללכת לפי דרך התורה, וממציאים חוקים בל ידעום המסלפים את דרך התורה והמצוות.
מחילה, ליהודים אין שום ממשל בארץ.
יש איזשהו עריצות חילונית שמשחקת בנדמה לי כאילו יש להם ממשל [מה שכולנו יודעים שהמחליט האמיתי נמצא מעבר לים עם חיוך רחב של הדוד סם].
לנו היהודים החרדים הממשל הזה עולל צרות צרורות. שאין לה אח וריע בשום מדינה מערבית אחרת.

אבל אין בכך לשים עליהם אצבע מאשימה לומר שכל הצרות שיש כאן בארץ זה בגללם, כי מי הם ומה הם בכלל, ובכל הדורות, לא היה שום כוח לשום אוייב לעשות לנו מאומה, לולי שכך נגזר עלינו משמים, ואנו מאמינים בני מאמינים שהקב"ה לא עביד דינא בלא דינא, וכל מה שנעשה הוא רק ממנו בסיבת עוונותינו, וכל הפרעות והפוגרומים שהיו בעבר הרחוק או הקרוב, הכל זה איתותים מאת הקב"ה אלינו שנשוב אליו, ואם נאשים ונאמר שהם והם גרמו לכך, לעולם לא נערוך חשבון נפש אמיתי מה עלינו לתקן ועל מה עלינו לשוב בתשובה.
כל חטא מביא פורענות, הדרך היחידי שיש לנו להינצל מהפורענות, הוא להכריז גלויות שהם זה לא אנחנו ואנחנו זה לא הם.
אנחנו משתדלים בכל כוחינו לעבוד את ה'. ולקרב כל יהודי שמבקש קרבת אלוהים.
וזה הזכות שלנו שלא ניתפס אנחנו בעוונם.

אוסיף, שהציונות זה לא הממשלה הראשונה היהודית שקמה על עם ישראל, בתור מקל חובלים.
היה גם את הורדוס שממשלתו היתה מקל חובלים על עם ישראל. ובתור עונש על העוונות.
ואצלם כמובן הוא מודל לחיקוי [ונקרא בלשונם: הורדוס הגדול - Herod the great].

ומאידך, לצד הפרעות וכו' הרי אנו רואים בדורנו ניסים מעל הטבע שהקב"ה עושה לנו ברחמיו ובאהבתו אותנו, שלולי כן, היינו כולנו, כל יושבי ארץ ישראל, טרף לשיניהם של אויבינו, וזאת אף על פי שהממשל בידי פורקי עול רח"ל, [וכמו ששמעתי ביטוי: שאפילו שיש את צה"ל, הקב"ה עושה לנו ניסים...], וכמו שלא עזבנו בימים ההם כן יעשה לנו ניסים גדולים ועצומים בזמן הזה.
בדיוק!!!!

על כל פנים מתקיים בדורנו מה שצפו חז"ל (סוף סוטה) ברוח קדשם, שבדור שיבוא משיח, לא יהיה לנו על מי להישען אלא רק על אבינו שבשמים, ותפילתינו היא, שאכן נזכה בקרוב לראות עין בעין בשוב ה' ציון.
אמן!!!
 
נערך לאחרונה:
זה אתה יכול לדרוש במדינה שאתה תקים
לא דרשתי כלום
רק כתבתי לך טענה פשוטה שיש לענות לחלוני שמבחינת העולם הוא לא רק מקבל אלא גזלן ויותר מזה
וכל מה שיש לו לענות לעולם זה התנ"ך
והוא בחוצפתו מתכחש לתנ"ך ולמקיימיה

אזכיר שזה נכתב בתגובה לזה
אך בעיני חילוני אתה לא יכול לבוא בטענות כי מבחינתו אתה לא עושה את חובתך , ומבחינתו אתה רק מקבל ומקבל בלא שום תמורה, ולהסביר לו א"א
 
שהמופתי ימ"ש בא למלך תימן ורצה שמלך תימן ישמיד את היהודים בארצו ח"ו מלך תימן נפנף אותו ואמר שהיהודים שבארצו הם בסדר.
(מצוטט מזכרון על פי דבריו של הרב שלמה קורח זצ"ל)

ככה היו צרכים לנהוג כל ראשי מדינות ערב. היהודים שבארצם לא עשו כלום.
לא אמרתי שהערבים בסדר
ולא טענתי שהם נוהגים בסדר
רק טענתי טענה פשוטה שבעידן הדמוקרטי הסיבה היחידה לרצח יהודים זה הציונות!!!
(ורק אציין שגם בעידנים דיקטטורים
שבאמת לא היו צריכים תירוצים
ואפילו ככה חז"ל חששו לאיבה-לא לתת להם את התירוץ ביד
ובטח שלא ללכת ולריב עמם )

בדיוק הפוך, נכנסה רוח שטות לעולם שהחלש תמיד צודק (בניגוד מוחלט לתורה!) ואין משמעות לאמת ושאפשר תמיד עם דיפלומטיה לפתור הכל.
תורת משה זה לא רק חמלה ורחמים זה גם דין, והדין מורה איך להתנהג לאויב שבא להשמיד אותך ומה לעשות ליושבי הארץ ומה צריך לעשות כדי להבטיח קיום של עם היהודי בארצו. הם אוהבים אותך כשאתה שחוט ואז מזדהים איתך. תודה אבל אחסוך ממני להיות "אור לגויים" בצורה כזאת.
אינני מבין את כל פלפולך
אתה מסביר לי שהגויים טועים בשפיטתם אותנו ??
שיש להם מחשבה מעוות שאינה לפי התורה??
זה פשוט וברור לי!

(ואדרבא זה ראיה לדבריי שהיום עקב שיבוש שיש בגויים צריך הרבה יותר להזהר מלהתגרות בהם ולתת להם תירוצים)
 
שמעתי על אנטישמיות מהסבים שלי וממה שהם חוו על בשרם.
זה לא נקרא ששמעת - כי הם לא היו באירופה
האנטישמיות של אירופה הייתה ברמות גבוהות, לא כמו בארצות המזרח,

ודרך אגב
נקודה נוספת שעולה לי

והיא קשורה לימים אלו ממש.



והוא- דבגולה בחו"ל משך מאות שנים לא יכלו להדליק חנוכיה כלפי חוץ , הן בפתח הבית והן בחלון הפונה לרה"ר, וכל זה בגלל חיותם בין הגויים [כאשר אביא את המקורות] , ולכן מחמת זה היו מדליקים בתוך הבית, ובלי שום פרסומי ניסא.

ואילו היום בזכות שאנחנו פה ולא בשלטון הגויים אנו יכולים לקיים מצוות חנוכה כהלכתה לרה"ר ולפירסומי ניסא.

אביא את המקורות לכך

א. ראבי"ה סי' תתמ"ג- תנו רבנן נר חנוכה מצוה להניחה על פתח ביתו מבחוץ וכו', פירוש בשעת הסכנה, שגזרו על המצוות כדאמרינן וכו', "וה"ה סכנה אחריתי כגון אנו שאנו דרים בין הגוים" ולהכי לא מדליק מבחוץ.

ב. ארחות חיים הל' חנוכה סי' ט"ו- וכתבו מקצת הגאונים ז"ל דבזמן הזה שמדליקין בפנים "מפני חשש שמא יכבוה עכ"ם שאנו דרים ביניהם" לא חיישינן לרגל מן השוק ומברכין אחר זמן זה לכתחילה והוי זמנה לבני הבית עד עמוד השחר וכן דעת הבעל התרומה ז"ל וכו'.

וכן בארחות חיים סוף סי' ג- "ועכשיו בגלות שאין אנו יכולים לקיים המצוות בשלמות" מניחה על פתח ביתו מבפנים בטפח הסמוך לדלת.

ג. כל בו הל' חנוכה סי' מ"ד- וכתבו מקצת הגאונים ז"ל דבזמן הזה שמדליקים מבפנים "מפני חשש שמא יכבוה הגויים הדרים בינינו" לא חיישינן לרגל מן השוק ומברכין אחר זה לכתחילה.

ד. ספר המאורות בסוגיין- ושמענו שיש מקומות מצרפת שמדליקין נר חנוכה קרוב לחצי הלילה כשבאין בני הישיבה מבית המדרש, ונראה לומר שסומכין על זה השיעור של תרמודאי לא ניתן אלא בעת שהיו מניחין נר חנוכה מבחוץ משום פרסומי ניסא אבל כשמדליקין בתוך הבית "כגון עכשיו שאדם מתיירא מפני גוים שלא יזרקו בהם אבנים ויזיקו לנו והוי כשעת הסכנה", פרסום הנס הוא כשבני אדם נכנסים ויוצאים בבית ולכן אפשר לומר שזמן המצווה הוא כל אותו זמן שבני הישיבה הם בביתם וכן כתב הרב בעל התרומה וכו'.

ה. ספר הנייר הל' חנוכה- ובשעת הסכנה מניחה על שולחנו ודיו, "ולדידן דביני גוים דיירינן כשעת הסכנה הוא", ומנחא בגו ביתא בכל מקום.

ו. צרור החיים דרך שביעי סי' ב'- ד"ה באי זה מקום מן הבית מניחין הנר- מצוה להניחה על פתח הבית בחוץ סמוך לרה"ר ממש מפני פרסום הנס, וכן הוא הפירוש הנכון, "אבל מפני שמדות נהגו העולם להניחה בטפח הסמוך לפתח הבית מבפנים והפרסום הוא לאנשי הבית ודיו".

ז. וכן הוא להדיא בב"י בשם הריב"ש- בסי' תרע"א סעיף ז' גבי שמדליקין נר בבית כנסת מביא דברי הריב"ש בתשובה סי' קי"א המנהג הזה להדליק בבית הכנסת מנהג ותיקין הוא משום פרסומי ניסא כיון שאין אנו יכולין לקיים המצווה כתיקונה להדליק כל אחד בפתח ביתו מבחוץ "מפני שיד האומות תקיפה" וכו'.

ח. וכן הוא להדיא בדרכי משה בשם ר' ירוחם- סי' תרע"א סק"ט דמביא דברי ר' ירוחם חלק א' דף סא: וזה לשונו ועתה נהגו להדליק מבפנים לפתח הסמוך לרה"ר ויש שנוהגים להדליק מבפנים לפתח הסמוך לחצר "משום דשכיחי גוים וגנבים" ועוד דאין רגילין לקבוע מזוזה בפתח הפתוח לרה"ר "משום גוים שיטלו אותה" וכו'.

ט. וכן הוא בלבוש [תלמיד הרמ"א] סי' תרע"א סעיף ח'- "ולדידן שיד האומות תקיפה עלינו" ואין אנו מדליקין בחוץ ברחוב העיר אלא מדליקין בפנים ואין פרסום לנס וכו'.

י. וכן הוא בחיי אדם הל' חנוכה כלל קנ"ד הלכה יב'- מקום הדלקתה בזמן הגמ' היה מצותה להדליק בפתח הסמוך לרה"ר וכו' "אך בזמן הזה שאנו דרים בין האומות" מנהגינו להדליק כל אחד בביתו וכו'.
 
זה לא נקרא ששמעת - כי הם לא היו באירופה
האנטישמיות של אירופה הייתה ברמות גבוהות, לא כמו בארצות המזרח,

ודרך אגב
נקודה נוספת שעולה לי

והיא קשורה לימים אלו ממש.



והוא- דבגולה בחו"ל משך מאות שנים לא יכלו להדליק חנוכיה כלפי חוץ , הן בפתח הבית והן בחלון הפונה לרה"ר, וכל זה בגלל חיותם בין הגויים [כאשר אביא את המקורות] , ולכן מחמת זה היו מדליקים בתוך הבית, ובלי שום פרסומי ניסא.

ואילו היום בזכות שאנחנו פה ולא בשלטון הגויים אנו יכולים לקיים מצוות חנוכה כהלכתה לרה"ר ולפירסומי ניסא.

אביא את המקורות לכך

א. ראבי"ה סי' תתמ"ג- תנו רבנן נר חנוכה מצוה להניחה על פתח ביתו מבחוץ וכו', פירוש בשעת הסכנה, שגזרו על המצוות כדאמרינן וכו', "וה"ה סכנה אחריתי כגון אנו שאנו דרים בין הגוים" ולהכי לא מדליק מבחוץ.

ב. ארחות חיים הל' חנוכה סי' ט"ו- וכתבו מקצת הגאונים ז"ל דבזמן הזה שמדליקין בפנים "מפני חשש שמא יכבוה עכ"ם שאנו דרים ביניהם" לא חיישינן לרגל מן השוק ומברכין אחר זמן זה לכתחילה והוי זמנה לבני הבית עד עמוד השחר וכן דעת הבעל התרומה ז"ל וכו'.

וכן בארחות חיים סוף סי' ג- "ועכשיו בגלות שאין אנו יכולים לקיים המצוות בשלמות" מניחה על פתח ביתו מבפנים בטפח הסמוך לדלת.

ג. כל בו הל' חנוכה סי' מ"ד- וכתבו מקצת הגאונים ז"ל דבזמן הזה שמדליקים מבפנים "מפני חשש שמא יכבוה הגויים הדרים בינינו" לא חיישינן לרגל מן השוק ומברכין אחר זה לכתחילה.

ד. ספר המאורות בסוגיין- ושמענו שיש מקומות מצרפת שמדליקין נר חנוכה קרוב לחצי הלילה כשבאין בני הישיבה מבית המדרש, ונראה לומר שסומכין על זה השיעור של תרמודאי לא ניתן אלא בעת שהיו מניחין נר חנוכה מבחוץ משום פרסומי ניסא אבל כשמדליקין בתוך הבית "כגון עכשיו שאדם מתיירא מפני גוים שלא יזרקו בהם אבנים ויזיקו לנו והוי כשעת הסכנה", פרסום הנס הוא כשבני אדם נכנסים ויוצאים בבית ולכן אפשר לומר שזמן המצווה הוא כל אותו זמן שבני הישיבה הם בביתם וכן כתב הרב בעל התרומה וכו'.

ה. ספר הנייר הל' חנוכה- ובשעת הסכנה מניחה על שולחנו ודיו, "ולדידן דביני גוים דיירינן כשעת הסכנה הוא", ומנחא בגו ביתא בכל מקום.

ו. צרור החיים דרך שביעי סי' ב'- ד"ה באי זה מקום מן הבית מניחין הנר- מצוה להניחה על פתח הבית בחוץ סמוך לרה"ר ממש מפני פרסום הנס, וכן הוא הפירוש הנכון, "אבל מפני שמדות נהגו העולם להניחה בטפח הסמוך לפתח הבית מבפנים והפרסום הוא לאנשי הבית ודיו".

ז. וכן הוא להדיא בב"י בשם הריב"ש- בסי' תרע"א סעיף ז' גבי שמדליקין נר בבית כנסת מביא דברי הריב"ש בתשובה סי' קי"א המנהג הזה להדליק בבית הכנסת מנהג ותיקין הוא משום פרסומי ניסא כיון שאין אנו יכולין לקיים המצווה כתיקונה להדליק כל אחד בפתח ביתו מבחוץ "מפני שיד האומות תקיפה" וכו'.

ח. וכן הוא להדיא בדרכי משה בשם ר' ירוחם- סי' תרע"א סק"ט דמביא דברי ר' ירוחם חלק א' דף סא: וזה לשונו ועתה נהגו להדליק מבפנים לפתח הסמוך לרה"ר ויש שנוהגים להדליק מבפנים לפתח הסמוך לחצר "משום דשכיחי גוים וגנבים" ועוד דאין רגילין לקבוע מזוזה בפתח הפתוח לרה"ר "משום גוים שיטלו אותה" וכו'.

ט. וכן הוא בלבוש [תלמיד הרמ"א] סי' תרע"א סעיף ח'- "ולדידן שיד האומות תקיפה עלינו" ואין אנו מדליקין בחוץ ברחוב העיר אלא מדליקין בפנים ואין פרסום לנס וכו'.

י. וכן הוא בחיי אדם הל' חנוכה כלל קנ"ד הלכה יב'- מקום הדלקתה בזמן הגמ' היה מצותה להדליק בפתח הסמוך לרה"ר וכו' "אך בזמן הזה שאנו דרים בין האומות" מנהגינו להדליק כל אחד בביתו וכו'.

אוסיף כמה נקודות,
א. ככלל ליהודים באירופה היה הרבה יותר נוח מליהודים בארצות המערב והמזרח, וגם בארץ ישראל היה הרבה יותר נוח תחת שלטון המנדט מתחת שלטון התורכי [מלבד הצרות שהיה לנו מהציונים, ואכמ"ל].
וזה מבואר בגמרא בגיטין יז. 'או בטולך או בטולא דבני עשיו'.
וזה נכון גם היום, שיותר נוח לגור בארצות אירופה וארה"ב מלגור במרוקו או באירן, למרות שגם שם ישנם קהילות יהודיות שמשגשות. ולאחרונה עם השלטון הסורי החדש נעשים פעולות גם שמה שיוכלו יהודים לבקר שמה ואולי גם לבנות את הקהילה מחדש.
אמנם, גם אלו וגם אלו עינו את כלל ישראל, ועל זה יש את הסליחה הידועה 'כלה שעיר וחותנו' שמשניהם שבענו מרורים.

אנחנו מכירים את התופעה שעל כל צלב קרס שאיזה פרחח שרטט באירופה העיתונות מדווחת את זה כאנטישמיות גואה, ומה שעובר על הבחורים שלנו בארץ בקושי זוכה להתייחסות.
ורק בלונדון מבינים שבארץ ישראל בחורי ישיבות והוריהם לא יכולים לישון.

ב. בקיצור, קצת פורפוציות. המקום שיהודים אמיתיים סובלים הכי הכי הרבה זה בארץ תחת ממשלת "ישראל". אבל אנחנו טפשים מטופשים, יורקים עלינו ואומרים שיורד גשם...
הגיע הזמן לומר בקול ברור וצלול, ליהודים אין ממשלה בארץ ישראל. ליהודים בארץ אין שום הכרת הטוב לשלטון שמחלק להם צרות צרורות.

ג. לגבי נר חנוכה, המנהג בארץ ישראל להדליק בחוץ הוא בכלל מנהג אשכנזי שהתחיל בתלמידי הגר"א שעלו לארץ ישראל הרבה הרבה לפני קום המדינה. (ראה משנה אחרונה על המשנ"ב סי' תרע"א הערה מח, ובאורך בילקוט יוסף חנוכה סי' תרע"א סעיף כ"ה).
 
ג. לגבי נר חנוכה, המנהג בארץ ישראל להדליק בחוץ הוא בכלל מנהג אשכנזי שהתחיל בתלמידי הגר"א שעלו לארץ ישראל הרבה הרבה לפני קום המדינה. (ראה משנה אחרונה על המשנ"ב סי' תרע"א הערה מח, ובאורך בילקוט יוסף חנוכה סי' תרע"א סעיף כ"ה).
טענו חיטים והודה לו ב...?

אני מדבר על אנטישמיות, שיהודים לא יכלו להדליק בחוץ מבחינה אנטישמית , כולל "בחלון" שיראו ברה"ר גם זה לא יכלו לעשות, ולכן הדליקו בתוך הבית על השולחן.

מה הקשר מה שהגבת כאן - פשוט לא הבנתי איך זה קשור לנושא
 
חזור
חלק עליון