• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בקשת הבנה בכוונת מרן רבינו עובדיה בכתב יד קדשו

היה עיתון ידוע לשימצה בשם פנים אל פנים, וכמובן שגם הוא היה מהדורשים לגנאי.
"פנים אל פנים הוא שבועון לציבור הדתי שהחל לצאת לאור בישראל בשנות החמישים, ויצא לאור במשך 18 שנה. את השבועון יסד, ערך והוציא לאור הרב שמואל אבידור הכהן, יחד עם אחיו, פינחס פלאי. תחילה נקרא "עין בעין" ואחר כך שינה את שמו ל"פנים אל פנים". חלק ניכר מתוכנו נכתב על ידי הכהן עצמו, בשמות בדויים, אחד מהם היה השם אבידור (אבי יעקב-דוד ורינה), שהפך לחלק משמו המלא. כמו כן הרבו לכתוב בו האח פינחס פלאי, האחות טובה (גיתית) הכהן (לימים וכטפוגל), ואביהם הרב מרדכי הכהן.

השבועון נחשב לביקורתי ונשכני כלפי הממסד הדתי. תכניו הושפעו מתכני "שבועון העולם הזה", בו כתב אבידור הכהן בעילום שם, ואף שימש בו חבר מערכת. אבידור הביא אל השבועון את הנופך הסנסציוני והרכילותי תוך כדי התאמתו ליכולת ההכלה של הציבור הדתי. משם הביא את המוטו "ללא מורא וללא משוא פנים". גישה זו היוותה מהפכה של ממש בעיתונות הדתית, ואף שקוממה את הממסד הדתי, ובמיוחד החרדי, זכה השבועון לפופולריות רבה.

למרות האופי ה'צהוב' של השבועון, הוקדש המאמר הפותח של הגיליון למאמר הגותי 'רציני', מאת גדולי ההוגים הדתיים, ובהם הרב יוסף דב סולובייצ'יק מבוסטון ופרופ' אברהם יהושע השל."


*מתוך המכלול
 
חזור
חלק עליון