• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

בקשת מקור ביביע אומר

בדיוק אני מחפש .... זכרתי שיש גם בקובץ בית יוסף.
אין כמו הרב @בנימין לוריא בקיא גם בספרים של מרן וגם מחוץ לזה איפה מופיעים עוד חומרים ששייכים למרן....
את האמת, זה פשוט צוטט ב"א.ה" באחד המכתבים שיודפסו אי"ה בקובץ בית יוסף גליון מט.
 
איפה התשובה שבו מרן זיע"א נימק את היתרו להתיר את יהודי ''בתא ישראל'', מי שהוא יודע?
יביע אומר חלק ח אבן העזר סימן יא

וסימנך שם ספרי "יביע אומר: את אחי אנכי מבקש" אחי ר''ת חבשים יהודי אתיופיה
וכן מ''מ לתשובה, יביע אומר: אחי ר''ת ח''ח סי' יא' (ופשיטא באבן העזר)
וכעת נשמע הפס' שימים רבים חיכו לו, לשמוע בו דבר ה' הוא הלכה ואת דבר ה' שישבור את הרעב שהושלך לעולם ולארץ ישראל בפרט בקום המדינה.
"והשלכתי רעב בארץ, לא רעב ללחם ולא צמא למים, כי אם לשמוע את דבר ה'"
שהוא נתקיים בפסק הנ''ל של מרן מלכא שעד כה הקב''ה השליך רעב בעולם, לא ללחם ולא לצמא, אלא לשמוע את דבר ה' בהכרת יהדותם של יוצאי גלות אתיופיה, והגיע הרעב לשיאו ב-"ארץ" ישראל דייקא היינו אחר תקומת מדינת ישראל, שלא ידעו בחשיכה יתהלכו, והנה בימיו של מרן מלכא, שימים על ימי מלך הוסיף כמו דור ודור, הוכרע הפסיקה, וסוף דבר נשמע דבר ה וזלש''ק: "...הפסיקה הנ''ל סללה את הדרך להכרה בעדת הפלשים כיהודים ע''פ חוק השבות. בישיבת שרי הממשלה ויושב ראש הסוכנות היהודית ביום טז' בשבט תשל''ה, סוכם על הקמת צוות בין משרדי לבדיקת חלות חוק השבות על יהודי אתיופיה. וביום כ' באדר תשל''ה אכן החליטו שיש להחיל עליהם חוק השבות : וזאת על יסוד חוות דעתו של הראש''ל הרב הראשי לישראל הרב עובדיה יוסף" .
וכל זה רמוז במראה מקום של הפס' שרומז על המראה מקום של הפסק הנ''ל, שמראה המקום של הפס' הנ''ל בפרק ח' פס' יא' הוא רומז שיבוא ויהיה בר קיימא, לבוא לידי ביטוי גם בפסק של מרן מלכא בשו''ת יבי''א ח''ח (אבן העזר) סי' יא' , וכמבואר.
ובמידה ואינך שלם עמה וליבך נוקפך (כפי שמצאתי באיזהו מקומן של רבנים) אשמח בפרטי להשלים את מלאכתו של מרן מלכא כשד''ר נאמן בבני קהילתי ובשאר קהילות ישראל, וראה עוד מש''כ בזה בתחילת בואי לפורום זה, והיא שעמדה לי להכיר את הפורום הזה.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון