• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ברוך דיין האמת: אב"ד חיפה הגאון רבי עמרם אלחדד זצ"ל

ברוך דיין האמת: הבוקר נפטר לבית עולמו בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים הגאון רבי עמרם אלחדד זצ"ל אב"ד מקודש בירושלים, אב"ד בית הדין בחיפה ורב קהילה ברכסים והוא בן 81 בפטירתו.

הרב זצ"ל נפטר במלאת השבעה לפטירת אמו הרבנית שמחה אלחדד ע"ה שנפטרה ביום חמישי בשבוע שעבר לאחר שזכתה לאריכות ימים מופלגת.

המנוח זצ"ל נולד במרוקו בכ"א כסלו תש"ג לאביו רבי דוד אלחדד ז"ל ולאמו מרת שמחה ע"ה, במרוקו למד יחד עם הראשון לציון הגרש"מ עמאר, בבחרותו למד בצרפת בישיבה באקס לה בן.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת שתחי' לבית משפחת אסרף.

בחייו כיהן כאב"ד מקודש בירושלים, כאב"ד בבית הדין בחיפה ורב קהילה ברכסים, במשך השנים אף כיהן כרב קהילה בלוס אנג'לס.

היה יחיד בדורו בשמות גיטין בהיותו מומחה, רבים נהנו ממנו עצה ותושיה.

בתקופה האחרונה נזדכך ביסורים קשים ומרים וקבלם באהבה ובדומיה.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך 13 ילדים בנים ובנות וצאצאים הממשיכים את דרכו.

אחיו הם גדולי הדיינים הגאונים רבי מסעוד אלחדד, רבי חיים אלחדד, ורבי יוסף אלחדד מראשי ישיבת פורת יוסף.

כמה ימים לפני פטירתה של אמו ע"ה היא חלמה חלום, התעוררה וקראה לבנה הגאון רבי מסעוד אלחדד וסיפרה כי בחלומי ראיתי שאני נמצאת בגן עדן, צדיקים גדולים מעולם האמת פגשתי. פנו אלי שמחה היקרה, מה את עושה כאן? תצאי מכאן בבקשה. השבתי להם; אני הגעתי מהעולם למטה, אני לא יוצאת עד שתתפללו שיבוטל הגזירות מעל עם ישראל. המשכתי להפציר בהם, אני מוכנה לקבל עלי למות בשביל לבטל הגזרות מעל עם ישראל, הם המשיכו לדון, לאחר מכן פנו אלי ואמרו: תפילתך נשמעה במרומים, התבטלה הגזירה ןלאחר כמה שעות מסרה את נשמתה לבורא עולם.

מסע הלוויה היום (חמישי) בשעה 14:00 בצהריים מבית הלוויות הספרדי בהר המנוחות שם ייטמן סמוך לחלקת ציונו של המקובל הצדיק רבי מרדכי שרעבי זצ"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים
 
זכר צדיק לברכה
שמא ידוע לכם מי מהאחים בקי גם בפיוטים הירושלמים ובחזנות ומקאמים וכו'? היה אחד מהם שמגיע אלינו ועולה חזן מעין עולם הבא.
 
ברוך דיין האמת: הבוקר נפטר לבית עולמו בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים הגאון רבי עמרם אלחדד זצ"ל אב"ד מקודש בירושלים, אב"ד בית הדין בחיפה ורב קהילה ברכסים והוא בן 81 בפטירתו.

הרב זצ"ל נפטר במלאת השבעה לפטירת אמו הרבנית שמחה אלחדד ע"ה שנפטרה ביום חמישי בשבוע שעבר לאחר שזכתה לאריכות ימים מופלגת.

המנוח זצ"ל נולד במרוקו בכ"א כסלו תש"ג לאביו רבי דוד אלחדד ז"ל ולאמו מרת שמחה ע"ה, במרוקו למד יחד עם הראשון לציון הגרש"מ עמאר, בבחרותו למד בצרפת בישיבה באקס לה בן.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת שתחי' לבית משפחת אסרף.

בחייו כיהן כאב"ד מקודש בירושלים, כאב"ד בבית הדין בחיפה ורב קהילה ברכסים, במשך השנים אף כיהן כרב קהילה בלוס אנג'לס.

היה יחיד בדורו בשמות גיטין בהיותו מומחה, רבים נהנו ממנו עצה ותושיה.

בתקופה האחרונה נזדכך ביסורים קשים ומרים וקבלם באהבה ובדומיה.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך 13 ילדים בנים ובנות וצאצאים הממשיכים את דרכו.

אחיו הם גדולי הדיינים הגאונים רבי מסעוד אלחדד, רבי חיים אלחדד, ורבי יוסף אלחדד מראשי ישיבת פורת יוסף.

כמה ימים לפני פטירתה של אמו ע"ה היא חלמה חלום, התעוררה וקראה לבנה הגאון רבי מסעוד אלחדד וסיפרה כי בחלומי ראיתי שאני נמצאת בגן עדן, צדיקים גדולים מעולם האמת פגשתי. פנו אלי שמחה היקרה, מה את עושה כאן? תצאי מכאן בבקשה. השבתי להם; אני הגעתי מהעולם למטה, אני לא יוצאת עד שתתפללו שיבוטל הגזירות מעל עם ישראל. המשכתי להפציר בהם, אני מוכנה לקבל עלי למות בשביל לבטל הגזרות מעל עם ישראל, הם המשיכו לדון, לאחר מכן פנו אלי ואמרו: תפילתך נשמעה במרומים, התבטלה הגזירה ןלאחר כמה שעות מסרה את נשמתה לבורא עולם.

מסע הלוויה היום (חמישי) בשעה 14:00 בצהריים מבית הלוויות הספרדי בהר המנוחות שם ייטמן סמוך לחלקת ציונו של המקובל הצדיק רבי מרדכי שרעבי זצ"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים
אפשר תמונה שלו?
כעת אני שומע זאת לראשונה, ולבי מסרב להאמין שזה הוא..
על אלה אני בוכיה עיני עיני יורדה מים על שבר בת עמי. וקשה סילוקן של צדיקים כשריפת בית אלוקינו.

אבלחט"א גדלנו על ברכיו בילדותינו ובמשך השנים עבר לירושלים. יהודי עם חיוך נדיר וסבלנות רוגע ושלווה אין קץ. כמה ליטופים ליטף את לחיינו בחיוך רחב מכיל אוהב ב א מ ת!
אמנם כשהיתה צריכה להיות תקיפות בעניני שמים היה עומד בפרץ.

חבל על דאבדין ולא משתכחין!
 
ואנוכי זכיתי להנות מאורו בשנותיו המבוגרות ולשמוע את שיחותיו מלאות החמימות בירא"ש שהוא משפיע על קהל עדתו את כל מהותו...
לא אשכח איך היה מחייך ומאיר פניו לכל אדם בענווה ובדרך ארץ ומקדים שלום אפי' לילדים רכים בשנים
 
קשה סילוקן של צדיקים יותר מחורבן בית המקדש

אמר רב יוחנן:

  • כל הגוזל את חבירו שוה פרוטה –
  • כאילו נוטל נשמתו ממנו,
שנאמר: "כן ארחות כל בוצע בצע את נפש בעליו יקח".

( בבא קמא דף קי''ט ע''א)

  • נראה להסביר שחייו של אדם שווים כסף, וכשהוא עובד הוא מוכר חלק מהחיים שלו עבור הכסף,נמצא שחלק מהחיים של העובד נמצאים בתוך הכסף, וכשאדם גוזל ממנו את כספו, לקח את חייו שהיו בתוך כסף זה! ולכן נחשב שנטל את נפשו... וכמו שכתוב בפסוק (דברים פרק-כד' טו'): בְּיוֹמוֹ תִתֵּן שְׂכָרוֹ וְֽלֹֽא תָבוֹא עָלָיו הַשֶּׁמֶשׁ כִּי עָנִי הוּא וְאֵלָיו הוּא נֹשֵׂא אֶת נַפְשׁוֹ וְלֹֽא יִקְרָא עָלֶיךָ אֶל יְהֹוָה וְהָיָה בְךָ חֵֽטְא: (ס)
  • ולכן כתוב שאדם הגוזל כסף מתחייב בנפשו.... שנאמר : אַל תִּגְזָל דָּל כִּי דַל הוּא וְאַל תְּדַכֵּא עָנִי בַשָּׁעַר כִּי ה' יָרִיב רִיבָם וְקָבַע אֶת קוֹבְעֵיהֶם נָפֶשׁ.
  • ולפ"ז אפשר להסביר את מאמר חז"ל "וצדקה מציל ממות" שהרי לכאורה קשה למה שצדקה תציל את האדם ממות?
  • אומנם לפי מה שהסברנו לעייל, יובן! שהרי בתוך כסף הצדקה יש חלק מהחיים של הנותן, שהרי בזבז חלק מהחיים שלו על הכסף עד שהכסף הגיע אליו, וכאשר הוא נותן צדקה כאילו נתן חלק מהחיים שלו.. ולכן הנותן צדקה, כסף זה מכפר עליו ומציל אותו מהמיתה שנגזרה עליו. (ולפ"ז ככל שיתן יותר צדקה כך יאריכו ימיו יותר)
  • כמו כן יובן מה שאמרו חז"ל שאין בעל הרחמים פוגע בנפשות תחילה, כי יש בכסף כעין נפש של בעל הממון.
  • ובזה יובן למה בדור המבול "לא נחתם גזר דינם אלא על הגזל" שהרי אם ממונם היה שלהם וביושר (ע"י שהם עבדו עליו וכדו') אז כאשר הקב"ה היה לוקח את כספם זה היה במקום עונש מוות כי כסף שווה חיים! אבל כאשר הכסף גזול אין שם את החיים של האדם החוטא, ואין ברירה אלא לקחת נפשות!
  • ולפ"ז יובן מאמר חז"ל ''עֹשֶׂה עֹשֶׁר וְלֹא בְמִשְׁפָּט בַּחֲצִי יָמָיו יַעַזְבֶנּוּ'' וגו' {(ירמיה יז, יא)}. הפשט הפשוט בגלל שעשה עושר שלא ביושר עונשו שבחצי ימיו יעזבנו , אומנם לפי מה שהסברנו לעיל אפשר להסביר שאדם שעשה עבירות כספו הולך כפרה במקומו, אבל כאשר כספו לא במשפט וביושר א"כ א"א לקחת ממון במקום נפשות לכן אין ברירה אלא לקחת את בעל הממון בחצי ימיו, על שאר עבירות שעשה והממון לא יכול להיות כפרה במקומו. (בחצי ימיו יעזבנו יש מפרשים: שהעושר יעזוב את האדם ויש מפרשים שהאדם יעזוב את העושר ע"י שימות, ולפי מה שהסברנו הפשט שהאדם הוא שיעזוב את העושר, ולא שהעושר יעזוב את האדם...)
  • כמו כן יובן למה קרבן הוא כפרה לאדם, כי גם הקרבן נקנה מכסף שעבדו עליו ויש בו חלק חיים של החוטא ... ולכן צריך החוטא לחשוב שמה שעשו לקרבן היה צריך לעשות לו, כי הקרבן ממש חלק ממנו שהרי בממונו יש חלק מחיים שלו...
  • ולפ"ז יובן למה ריש לקיש כאשר נפטר ונשאר לו קבא של מוריקא אמר ועזבו לאחרים חילם, כי בממון ישנו חיים של בעל הממון וחבל שעבד עליו ובזבז חלק מהחיים ,
  • ולפ"ז יובן למה עני חשוב כמת, כי לעשיר יש כסף שגם הכסף שווה חיים, ולעני אין כסף שבתוכו טמון חיים ...
  • ולפ"ז יובן הפסוק: "ונתנו כופר נפשו ולא יהיה בהם נגף" כי בכסף יש מהחיים של הנותן, והכסף הוא הכופר של הנותן ולכן לא יהיה בהם נגף, כי הכסף הלך במקום הנותן....
  • ולפ"ז יובן למה הקפיד הפסוק על "גזילת העני בבתיכם" וכי לעשיר מותר לגזול? אלא נראה כי העני מוכן למכור יום מהחיים שלו עבור פרוטות אחדות ואילו העשיר לא יעבוד אלא עבור סכום גדול יוצא שכאשר גוזלים מהעני אפילו סכום קטן כבר לקחתה לו חלק גדול מהחיים שלו אשר נתן עבור כסף זה ! משא"כ עשיר ...
  • ולפ"ז יובן למה דין פרוטה כדין מאה, כיון שלפעמים בפרוטות יש יותר חיים שעבדו עליהם מאשר מאה שלא עבדו עליהם ולכן דינם שווה מול שווי החיים הטמון בכסף !
  • ולפ"ז יובן מה שאמרו קורות ביתו של אדם מעידים עליו, כלומר לפי קורות ביתו יודעים כמה בזבז מהחיים שלו על כסף ...
  • ולפ"ז יובן למה כל העוסק בתורה כאילו הקריב קורבן כיון שהקרבן בא מכסף שהגיע מחלק החיים של האדם, וכאשר האדם לומד תורה אז הרי הוא נותן חלק מחייו בדיוק מה שנעשה ע"י קנית קרבן.
  • כמו כן לפ"ז יובן מה שאמרו חז"ל שהקב"ה הוציא זעמו על עצים ואבנים, שגם בזה יש כעין עונש מיתה שהרי עצים ואבנים אלו נקנו ונעשו ע"י חיים של אנשים, וכשמוציא זעמו עליהם יש בזה ג"כ כעין מיתה לכלל ישראל שהרי נתנו כסף ועמל שזה חלק מחייהם ...
  • (ולפ"ז יובן מה שאמרו חז"ל "קשה לפני הקב"ה סילוקן של צדיקים יותר ...מחורבן בית המקדש": ולפ"ז אפשר לפרש הטעם כי בשריפת בית אלוקינו הקב"ה הוציא זעמו על עצים ואבנים, ואילו במיתת צדיקים הצדיק עצמו מת ולא רק ממון!
 
חזור
חלק עליון