שאלה-272317
לכבוד הרב מוצפי שליט"א..האם יש מניעה לברך אשר יצר בידיים רטובות? לפעמים יש מים אבל אין במה לנגב נמצאים הרבה בדרכים..תודה והמון בריאות לרב
תשובה
בהחלט יש להימנע, וצריכים להמתין שהידים יתייבשו, ומיד לברך בכוונה ובהודאה.
האם יש מקור
מה הפירוש "כגון"?כגון אשר יצר
מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל היה מברך בעודו מנגב את ידיו.האם יש מקור להימנע מברכה כגון אשר יצר בעוד הידים רטובות לאחר שרחץ ידיו? כגון שאין לו מגבת או נייר זמין האם יש לו להתעכב לברכה?
מקורות?לברך "שהכל" כשהידיים רטובות - בוודאי שאין בעיה.
לא הבנתי מה זה עונהמרן הגר"ע יוסף זצוק"ל היה מברך בעודו מנגב את ידיו.
שלא חשש לזהלא הבנתי מה זה עונה
אולי כי באמצע הברכה כבר הידים יתיבשושלא חשש לזה
לא ראיתי כזה דבר בהלכההאם יש מקור להימנע מברכה כגון אשר יצר בעוד הידים רטובות לאחר שרחץ ידיו? כגון שאין לו מגבת או נייר זמין האם יש לו להתעכב לברכה?
אני מנסה לחשוב מה יכול להיות הסברא בזה, ולא מצליח למצוא.לא ראיתי כזה דבר בהלכה
שאלה-4438אני מנסה לחשוב מה יכול להיות הסברא בזה, ולא מצליח למצוא.
לא שפוסקים הלכה כ"פ סברא, אבל בכל זאת.
למה שיהיה אסור לברך כשהידיים רטובות? הרי אין קשר בין ברכת אשר יצר לבין הנטילה.
אחרי שאדם יוצא מבית הכסא הוא חייב לברך אשר יצר, רק שכשיוצא ידיו טמאות, ולכן צריך קודם ליטול ידיו (או לחככם בעפר) וכד', וא"כ ברגע שרחץ ידיו כבר נטהרו ואין מה שמונע ממנו לברך את הברכה.
ואין מצווה בעצם הנטילה (כמו נטילת ידיים וכד') שיהיה צורך לנגב.
אז מה ההיגיון והסברא לומר שלא יוכל לברך כשידיו רטובות?