בשו"ת שערי יושר כתב שאין לאדם לומר לבריאות וכד' לאשה שאינו מכירה דהוי שיחה שלא לצורך. אבל אשה שמכירה מותר לו כיון שאין זה שאילת שלום אלא ברכה והוי דרך ארץ ונימוס בעלמא. וכמובן איירי בכשרים
השאלה אם דבריו מוסכמים, שאפשר לומר שגם אשה שאינו מכירה כיון שאומר כן בדרך נימוס בעלמא ולא כדי ליצור שיחה ביניהם, שפיר דמי.
השאלה אם דבריו מוסכמים, שאפשר לומר שגם אשה שאינו מכירה כיון שאומר כן בדרך נימוס בעלמא ולא כדי ליצור שיחה ביניהם, שפיר דמי.