• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ברכה על שניצל תירס

מה יש לברך לכתחילה
מזונות? (כי הציפוי מזונות והולכים אחריו אפ' שהוא המועט)
אדמה? (כי עיקר השניצל הוא התירס ושמו יוכיח ושמא הציפוי הוא רק לדבק וכדו' ולא לטעם)
שהכל (דיש כאן גם ביצים ותערובת ועל כולם אם אמר שהכל יצא)
אשמח לשמוע דעת חכמי ורבני הפורום שליט"א
 
פשוט שברכתו מזונות בק"ו בן בנו של ק"ו מברכת שניצל עוף, כי אף לסוברים שאין ברכתו מזונות הוא: א. מפני שהעוף חשוב, משא"כ בתירס. ב. וגם שבעוף טוענים שהוא בכדי שלא יתקשה ולא שייך בתירס.
 
פשוט שברכתו מזונות בק"ו בן בנו של ק"ו מברכת שניצל עוף, כי אף לסוברים שאין ברכתו מזונות הוא: א. מפני שהעוף חשוב, משא"כ בתירס. ב. וגם שבעוף טוענים שהוא בכדי שלא יתקשה ולא שייך בתירס.
דווקא בפשטות רוב הצדדים שיש הם שהכל או האדמה, עיי"ש.
 
פשוט שברכתו מזונות בק"ו בן בנו של ק"ו מברכת שניצל עוף, כי אף לסוברים שאין ברכתו מזונות הוא: א. מפני שהעוף חשוב, משא"כ בתירס. ב. וגם שבעוף טוענים שהוא בכדי שלא יתקשה ולא שייך בתירס.
אחה"מ זה אינו נכון במציאות, כבודו יבדוק במפעלים וימצא שהפירורי לחם ניתנים ליופי ולדיבוק ולא לטעמא, ועל כן כבר כתבתי גם במק"א ששמעתי ממרן שליט"א כמה פעמים לברך אדמה...
 
פשוט שברכתו מזונות בק"ו בן בנו של ק"ו מברכת שניצל עוף, כי אף לסוברים שאין ברכתו מזונות הוא: א. מפני שהעוף חשוב, משא"כ בתירס. ב. וגם שבעוף טוענים שהוא בכדי שלא יתקשה ולא שייך בתירס.
אמנם, כך כתב בקונטרס החדש "שערי יוסף" הלכות כל שיש בו (שהבאתי פה):
1687899400611.png
 
אחה"מ זה אינו נכון במציאות, כבודו יבדוק במפעלים וימצא שהפירורי לחם ניתנים ליופי ולדיבוק ולא לטעמא, ועל כן כבר כתבתי גם במק"א ששמעתי ממרן שליט"א כמה פעמים לברך אדמה...
אתה מוזמן לקלף את הציפוי, ולאכול. ותגיד לי אח"כ אם אתה מוכן לעשות עוד פעם את הניסוי הזה.
 

קבצים מצורפים

  • בעניין ברכת השניצל.pdf
    5 MB · צפיות: 3
אזלינן בתר המכין ולא האוכל כידוע...
ראשית תביא לזה מקור.
למרות שכמה אחרוני זמנינו כתבו זאת (ואף אני הייתי סבור כן), בלומדי סוגיא זו שוב ראיתי שאינו מוכרח כלל.
שנית כאן שהמכין הוא המפעל מן הסתם הוא מכין על דעת הקונים.
 
נערך לאחרונה:
העידותי נאמנה שבאזני שמעתי כו"כ פעמים ממרן שליט"א שדעתו אדמה (וידוע מה עדיף ואכמ"ל)
לי ידוע שתמיד תורה שבכתב עדיפא, כי בתורה שבע"פ לפעמים (רבות) השואל לא הבין.
וכמו שכתב מרן זיע"א בעצמו בהסכמה לספר מעין אומר. וחוזר על כך מרן הראש"ל שליט"א פעמים רבות.
 
חזור
חלק עליון