מו"ר הראשל"צ שליטא כתב בעין יצחק ח"ב עמ' תע"ג, שמהני ספק ספיקא בברכות התורה מכיוון שי"א שהיא מן התורה, ולכן עפ"י זה מי שישן שנת קבע בלילה על מיטתו וקם בלילה ללמוד, יברך ברכות התורה.
ושאלתי - מה הדין בנ"ל:
- לנשים [שבילקו"י סימן מ"ז עמ' ס"ה כתב: "אינן חייבות מה"ת בברכה"ת אליבא דכו"ע". אמנם ראיתי שמדברי אחת הדעות שהביא הביאור הלכה (שם סעיף יב) נראה שזה חיוב גם לנשים מהתורה, שכן כתב שאשה יכולה להוציא את האיש בברכה זו, ומשמע שחיובם שווה].
- לקטנים
האם ניתן גם לעשות את הס"ס הנ"ל?
ושאלתי - מה הדין בנ"ל:
- לנשים [שבילקו"י סימן מ"ז עמ' ס"ה כתב: "אינן חייבות מה"ת בברכה"ת אליבא דכו"ע". אמנם ראיתי שמדברי אחת הדעות שהביא הביאור הלכה (שם סעיף יב) נראה שזה חיוב גם לנשים מהתורה, שכן כתב שאשה יכולה להוציא את האיש בברכה זו, ומשמע שחיובם שווה].
- לקטנים
האם ניתן גם לעשות את הס"ס הנ"ל?
נערך לאחרונה: