• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ברכות התורה

תכתוב שהתעורר קודם עלות השחר, ורק אז מתחילה השאלה .. וודאי שלא צריך לברך שוב ברכות השחר.
אלא שלפי המקובלים צריך לברך את ברכות השחר יחד עם ברכות התורה בזמן שהתעורר קודם עלות השחר,
ועל פי הפשט המנהג לברך ברכות הצורה בכדי לעסוק בתורה ובעלות השחר יברך ברכות השחר .
 
התפלל ערבית וישן שנת קבע על מיטתו, בירך ברכות התורה ועסק בתורה, בעלות השחר צריך לברך שוב?
אם כוונתך למקרה שעלה לישון בלילה וקם באמצע הלילה ויושב ללמוד שמברך ברכות התורה, ואח"כ הלך לישון את המשך הלילה, כשקם בבוקר מברך שוב ברכות התורה. כמפורש בילקו"י:
1704460560422.png
אא"כ כוונתך שלא חזר לישון אלא נשאר ער עד עלות השחר, שאז פשוט שלא מברך שוב.
 
תכתוב שהתעורר קודם עלות השחר, ורק אז מתחילה השאלה .. וודאי שלא צריך לברך שוב ברכות השחר.
למה ודאי, בברכות התורה הלילה הולך אחר היום.
אם כוונתך למקרה שעלה לישון בלילה וקם באמצע הלילה ויושב ללמוד שמברך ברכות התורה, ואח"כ הלך לישון את המשך הלילה, כשקם בבוקר מברך שוב ברכות התורה.
כוונתי שאחר שבירך היה ניעור עד שהאיר היום.
 
לא שמתי לב, מחילה.
למה זה כ''כ פשוט?
כדבריך כתב גם רבי @אליאב צוף
כי כל מה שאנחנו מתנים שברכות התורה יחולו עד היום למחרת זה רק אם לא בירך ברכות התורה בינתיים, אבל אם בירך, כבר יצא יד"ח של היום שלמחרת, ורק אם יסיח דעתו בשינת לילה יצטרך לברך שוב.
 
חזור
חלק עליון