• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ברכות טו - דברי רבי יוסי

אושרי רביב

Well-known member
בס"ד
שלום רב לאוהבי תורתך.
הרעק"א ז"ל שואל בספרו על הש"ס בסוגיית חרש המדבר ואינו שומע כיצד רצינו להעמיד שרבי יוסי סובר שאפילו בדיעבד חירש מדבר ואינו שומע תרומתו אינה תרומה, והרי יש משנה בתרומות שכתוב בה, שאילם אינו תורם לכתחילה אבל בדיעבד אם תרם תרומתו תרומה.
ולכאורה, מה גרוע יותר בחירש שמברך ואינו ושמע את ברכתו, לעומת אילם שאינו מברך כלל.
 
לא הבנתי מה השאלה.
בדיוק בגלל שחירש מדבר דומה לאילם (כלומר, שחירש לא שומע ולא מדבר נחשב כשוטה, אבל חירש מדבר או אילם שומע נחשבים כפיקחים [שו"ע סי' נ"ה ס"ח]), ובדיוק לכן בגלל שהם דומים הקשה רעק"א מה שהקשה, שאם אילם תרומתו תרומה, גם חירש מדבר תרומתו תרומה.
 
חזור
חלק עליון