• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

כוונת רש"י ברכות לז ע"ב ד"ה ותני עלה, כלומר ותנן על המנחות וכו'

יי"ש ס"ט

Active member
דף לז ע"ב רד"ה ותני עלה, כלומר ותנן על המנחות וכו' עכ"ל. הרש"ש ז"ל הבין שרש"י ר"ל שאינה ברייתא כפי הנישמע מהלשון תני אלא משנה היא, וציין למש"כ בנדרים (יט.) שמצינו ותני עלה גם במשנה. ולדעתי האמת שרש"י ר"ל שאינו כשאר ותני עלה שמתניתא בתרייתא נישנית על מתניתא קמייתא אלא שנישנית מתניתא בתרייתא על נושא שהוזכר במתניתא קמייתא.​
 
דף לז ע"ב רד"ה ותני עלה, כלומר ותנן על המנחות וכו' עכ"ל. הרש"ש ז"ל הבין שרש"י ר"ל שאינה ברייתא כפי הנישמע מהלשון תני אלא משנה היא, וציין למש"כ בנדרים (יט.) שמצינו ותני עלה גם במשנה. ולדעתי האמת שרש"י ר"ל שאינו כשאר ותני עלה שמתניתא בתרייתא נישנית על מתניתא קמייתא אלא שנישנית מתניתא בתרייתא על נושא שהוזכר במתניתא קמייתא.​
אפשר שכבודו צודק, אבל מהא דרש''י לא כתב כלומר על המנחות או כלומר ותני על המנחות אלא ותנן על וכו' משמע נמי כהרש''ש. (איני מונח שם, ואם שגיתי ה' הטוב יכפר בעדי)
 
חזור
חלק עליון