כתב כן משום שהלשון נקנית לא משמע על קידושי אשה לבעלה אלא סתם אדם קונה אשה בשוק וכן בדבריו לקמן היבמה נקנית ליבם. ולכן לקמן מא ע''א לא פירש האיש מקדש אשתו ולקמן יד ע''ב ע''ע נקנה לאדונו כנ''ל.
כתב כן משום שהלשון נקנית לא משמע על קידושי אשה לבעלה אלא סתם אדם קונה אשה בשוק וכן בדבריו לקמן היבמה נקנית ליבם. ולכן לקמן מא ע''א לא פירש האיש מקדש אשתו ולקמן יד ע''ב ע''ע נקנה לאדונו כנ''ל.
הניחא 'לבעלה', אך אכתי קשיא 'ליבם', הר מה שייך קנין ביבמה חוץ מליבם, הרי בשלמא באשה שייךלשפחה וכיוצ''ב, אבל ביבמה אם אכן היהצד לומר שזה לשפחה א''כ למה כתוב 'היבמה' והרי במשמע שמיירי דוקא על קנין יבמה וזה בהכחר לייבם.
אע''פ שביבמה לא שייך קנין אחר מ''מ פירש כן שלא נטעה ונאמר דכו''ע קונים אותה בביאה, או שהיה צד לומר דאף אחר שקנתה את עצמה בחליצה ובמיתת הבעל מ''מ נקנית רק בביאה, ולכן כתב ליבם, ומהא דלקמן לא כתב האיש מקדש אשתו ליכא ראיה משום דכבר פירש כן בתחילת מסכתין כנ''ל.
הניחא 'לבעלה', אך אכתי קשיא 'ליבם', הר מה שייך קנין ביבמה חוץ מליבם, הרי בשלמא באשה שייךלשפחה וכיוצ''ב, אבל ביבמה אם אכן היהצד לומר שזה לשפחה א''כ למה כתוב 'היבמה' והרי במשמע שמיירי דוקא על קנין יבמה וזה בהכחר לייבם.