Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
כתב כן משום שהלשון נקנית לא משמע על קידושי אשה לבעלה אלא סתם אדם קונה אשה בשוק וכן בדבריו לקמן היבמה נקנית ליבם. ולכן לקמן מא ע''א לא פירש האיש מקדש אשתו ולקמן יד ע''ב ע''ע נקנה לאדונו כנ''ל.
כתב כן משום שהלשון נקנית לא משמע על קידושי אשה לבעלה אלא סתם אדם קונה אשה בשוק וכן בדבריו לקמן היבמה נקנית ליבם. ולכן לקמן מא ע''א לא פירש האיש מקדש אשתו ולקמן יד ע''ב ע''ע נקנה לאדונו כנ''ל.
הניחא 'לבעלה', אך אכתי קשיא 'ליבם', הר מה שייך קנין ביבמה חוץ מליבם, הרי בשלמא באשה שייךלשפחה וכיוצ''ב, אבל ביבמה אם אכן היהצד לומר שזה לשפחה א''כ למה כתוב 'היבמה' והרי במשמע שמיירי דוקא על קנין יבמה וזה בהכחר לייבם.
אע''פ שביבמה לא שייך קנין אחר מ''מ פירש כן שלא נטעה ונאמר דכו''ע קונים אותה בביאה, או שהיה צד לומר דאף אחר שקנתה את עצמה בחליצה ובמיתת הבעל מ''מ נקנית רק בביאה, ולכן כתב ליבם, ומהא דלקמן לא כתב האיש מקדש אשתו ליכא ראיה משום דכבר פירש כן בתחילת מסכתין כנ''ל.
הניחא 'לבעלה', אך אכתי קשיא 'ליבם', הר מה שייך קנין ביבמה חוץ מליבם, הרי בשלמא באשה שייךלשפחה וכיוצ''ב, אבל ביבמה אם אכן היהצד לומר שזה לשפחה א''כ למה כתוב 'היבמה' והרי במשמע שמיירי דוקא על קנין יבמה וזה בהכחר לייבם.