עי' למרן זיע"א ביחו"ד ח"ד (סי' מב בהע'). וכ"כ בחזו"ע תרו"מ (עמ' קג). וע"ע בחזו"ע ברכות (עמ' קפב).
וביבי"א ח"ט (סי' קח אות קסה במוסגר) כ' משם כמה אחרונים שעל קפה טחון מברך בורא פרי האדמה (ולא "שהכל"), ואע"פ שהוא עץ, כיון שאין נוטעים אותו אלא על דעת לשתותו עם מים חמים, יש לברך עליו בופה"א. ושבס' ברכת יוסף ידיד ח"א (עמ' קג) כ' שאם יש מנהג לברך עליו בופה"ע, יש להם ע"מ שיסמוכו, ומ"מ אם בירך בפה"ע יצא. ע"ש. ושכ"כ החיד"א במחב"ר (סי' רד ס"ק ג), ושם כ' שעל גרעיני הקפה, אחרי שקולין אותם, כשאוכלם יברך בורא פרי האדמה.
וביבי"א שם (סי' צח אות ז) כ' לברך שהכל. (וע"ע ח"ח סי' כו אות ד).
ויל"ע בזה עוד.