• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

בשורה משמחת: הספר החדש "ילקוט יוסף ברכות חלק א'" במחיר מוזל לקבוצות רכישה

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

נ.ב. גם המעוניינים לרכוש בודדים יכולים לפנות למייל הנ"ל.
 
נערך לאחרונה:
בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

נ.ב. המעוניינים לרכוש בודדים ניתן לפנות למייל הנ"ל, ובמידה ויש מוקד באזורם נפנה אותם (אפשרות למשלוח לכל רחבי הארץ).
כמה המחיר הרגיל, וכמה המוזל?....
 
לתועלת הכלל, בכדי לקיים "דבר בעתו מה טוב" אכתוב כאן את המקומות שראיתי שדיבר בהם בילקו"י ברכות חלק א' הנדפ"מ בעניין דברים הקשורים לחג הפסח: [לפי מספרי העמודים]
[במבוא: נ"א-נ"ב, ע"ה], קנ"א, ק"ס, ק"פ, תנ"ד, ת"ע, תקס"ו-תק"פ, תקצ"ו-תקצ"ט, ת"ר-תר"א, תרמ"ח, תרנ"ה-תרנ"ח, תרפ"ג, תשס"ט, תתע"ג-תתע"ד.
([ק"ג], ק"ט, קכ"ד, קכ"ט, שצ"ט, תמ"ג, תס"ג-תס"ד, תק"י, תקמ"ח, תתי"ג)
 
לתועלת הכלל, בכדי לקיים "דבר בעתו מה טוב" אכתוב כאן את המקומות שראיתי שדיבר בהם בילקו"י ברכות חלק א' הנדפ"מ בעניין דברים הקשורים לחג הפסח: [לפי מספרי העמודים]
ק"פ, תנ"ד, ת"ע, תקס"ו-תק"פ, תקצ"ו-תקצ"ח, תרמ"ח, תרפ"ג, תשס"ט.
(ק"ט, קכ"ד, תק"י, תס"ג-תס"ד)
עברתי על הדברים, יישר כח!
ספר מלא וגדוש למרות השעה והערב פסח לא מצליח לעזוב...
 
פרט נושאים
בבקשה:
היסח דעת בטיבולו במשקה.
הנוהגים לתרגם בליל פסח ברכת אשר גאלנו לערבית.
מצות הנאפות כשהן דבוקות.
תקס"ו-תק"פ,
דין ברכת המצה.
תקצ"ו-תקצ"ח,
מצה מטוגנת.
אפיית מצה במיקרוגל.
לספר ביציאת מצרים בסעודה (אין משיחין).
ביזוי אוכלין בחמץ בערב פסח.

שיעור כוס בליל הסדר.
בירך על אכילת מרור ונאנס ולא אכל.
דיבר קודם שאכל כזית מצה ובבדיקת חמץ.
להאכיל מצה לגוי.
לברך על מצה בליל הסדר אם לא אוכל או שכבר אכל.
אכילת מצה ומרור כזית בכדי אכילת פרס.
נ"ט בר נ"ט בפסח.
 
שמתי לב לכמה דברים מעניינים בספר החדש.
קודם כל שמתי לב לכמה פעמים שמוזכרת רשימה של דוגמאות לדבר מסויים, כמו שעשה בעין יצחק.
כך הביא בילקו"י החדש בעמודים: צ"ד, קי"ז, ק"נ, ר"ס, שפ"ט, תכ"א, ת"פ, תרצ"ב, תשפ"ב, (קפ"ו).
[וכמובן, במבוא...]

דבר נוסף שלא נתקלתי בו, זה ההערות [ע"פ רוב ארוכות] בכתב קטן בתחתית העמוד.
אמנם בילקו"י ברכות במהדורה החדשה יותר, גם נוספו דברים בהערות, אבל כאן זה שונה.
כגון, בעמודים: קנ"ג, קפ"ז, קצ"ח, ת', תכ"ב, תע"ד, תפ"ד, תק"ע, תקע"ה, תר"ג, תר"ל, תשכ"ו, תתט"ז.
(ק"ה, שי"ג, שנ"ז, שצ"ה, תי"ח, תקמ"ט, תרצ"ה, תתכ"ה).

כמו כן נהניתי מאוד מהאינדקס המפורט לפי א"ב שהובא בסוף (שערך הרב רחמים שיזדה).

גם שמעתי רבים ששיבחו על כך שהספר מסודר ע"פ סדר השו"ע סעיף אחר סעיף, ולא על כל הסימן ברצף. כך שמי שלומד סעיף מסויים יכול לראות את הנידונים הקשורים לאותו סעיף.

שימו לב שהכתב בספר יותר קטן מהילקו"י האחרים, כך שאם זה היה בכתב קצת יותר גדול כמו בשאר הילקו"י החדשים, הספר היה גדול יותר.


דבר מעניין ששמתי לב ולא זכור לי בד"כ במקומות אחרים, שהרב מביא ציון למש"כ בקיצוש"ע. כך כתב בעמ' קס"ט (אולי יש עוד מקומות). [בד"כ זה לא נצרך כי יש מהדורה ישנה ויש חדשה, אבל הל' ברכות היו הרבה שינויים מהמהדורה הישנה לקיצוש"ע]. (ואמנם גם בעמ' ש"א הזכיר מש"כ בקיצוש"ע לעניין מריחת משחה בשבת).

* מעניין שבעמ' תרע"ט הרב ציין לילקו"י מועדים ולא לילקו"י ארבע תעניות.
גם בעמ' קצ"ב הזכיר ילקו"י מועדים במקום ספיה"ע, ואמנם בעמ' קצ"ד הזכיר ילקו"י ספיה"ע.
ואולי דברים אלו כבר נכתבו בעבר עוד קודם שיצא הילקו"י החדש על המועדים. ואפשר להוכיח כן ממש"כ (לדוגמא) בעמ' קצ"ב: "ואחר כתבי כל זאת ראיתי בשו"ת יבי"א ח"ב", ופשוט שלא כתב זאת כיום ורק אח"כ ראה מש"כ ביבי"א. [וכן כתב בהמשך: "ואחר שנים יצא לאור הספר חזו"ע יו"ט, והרי הילקו"י ספיה"ע יצא אח"כ]. ויש לומר שהדברים נכתבו בעבר. (ורק בסוף הקטע בעמ' קצ"ד הוסיף ציין לילקו"י החזש ולחזו"ע).


שמתי לב גם שמזכיר בספר את יחו"ד ח"ז (כגון בעמ' שפ"ז ובעמ' תי"ד ובעמ' תער"ב ותתכ"ב ועוד). [וגם את יבי"א חלק י"א [כגון בעמ' ק"ב, קמ"א, תי"ז-תי"ח, תתכ"ב, תת"צ ועוד)]

דבר נוסף, שמחתי לראות שהרב מזכיר גם את כתביו של הרב ללוש, וכמו שהזכיר בעמ' תתי"ד את שו"ת נשמע קולם, [וכן בעמ' תתכ"ה ראיתי שכתב בהערה "כבר השיב על דבריו בטו"ט באור השבת". כוונתו לעלון?]

את קובץ בית יוסף מצאתי בעמ' ק"ג. מי שמוצא עוד אשמח שיכתוב...

דבר נוסף, שמתי לב שכמעט (או אולי תמיד) בכל פעם שמזכיר חכמים לחלוק עליהם מזכיר בדיוק איפה הדבר נכתב.
אמנם הרבה פעמים בזפרים הוא מזכיר את שמות הספרים שחולק עליהם, אבל לפעמים הוא כותב רק "חכם אחד" וכד', וכאן (כמעט) תמיד הוא מזכיר את השמות והספרים שהדברים נכתבו.
 
נערך לאחרונה:
אם זה רק עד סי' קע"ו, בסוף יהיה גם חלק ג'?
לכאו' אם מעיקרא היה אמור להיות עד סי' ר"א, ולמעשה יצא רק עד קע"ו, אז בעצם יש כבר כעת מוכן להדפסה את כרך ב' שיכול לצאת לאור.
זה באמת נכון? א"כ למה לא הוציא כבר ב' כרכים ביחד, כמו שיצאו ג' כרכים של השכמת הבוקר ותפילה?
ואת"ל שהעדיפו להוציא מהר כבר את כרך א', א"כ אה"נ באמת בתקופה הקרובה יצא כבר כרך ב'.
(כל הנ"ל זה מהשערה, לא מידיעה).
 
חזור
חלק עליון