• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

גדולים אשכנזים שכתבו שמשנה ברורה זה לאשכנזים בלבד

אולי מישהו יצרף כאן את מה שסידר מרן שליטא בספריו רשימה ארוכה של המקומות שאנחנו לא פוסקים כמו המשנ"ב. ונוכל לבדוק היכן הוא מחמת מנהג, והיכן הוא מכח שאין לנו אותם כללי ההוראה, והיכן הוא בגלל הבנה אחרת בעיקר דברי מרן השו"ע.
 
אינני מאמין שאמר דבר כזה!
ידוע שהוא אוחז מפסקי המ"ב, אבל גם הוא יודע שבהרבה מאוד מקומות המ"ב לא נחית להלכה לדעת פוסקי ספרד.

אכן, אבל המשקל שהמ"ב הביא להם בהלכה למעשה, הוא פחות ממה שאנו נותנים משקל לדבריהם.
כגון הפר"ח והברכ"י וכו', אנו נותנים להם בפסיקה משקל מאוד גדול. אך למ"ב , אם יהיה מחלוקת בין הברכ"י לנוב"י, הוא לא יתן משקל גדול יותר לברכ"י.
אתה מוזמן להתקשר לבית הוראה שלו *5047 ביום שני בין 5-7 בערב ולשאול אותו אישית אני אישית שמעתי את ממנו יותר מ-10 פעמים בשיעורים ובשידורים
אבל כמו שאמרתי אתה לא חייב להאמין לי פשוט תשאל אותו
 
לדוגמא כאן
הצג קובץ מצורף 35491
וגם אנכי הייתי אצל מרן הגריש אלישיב זצוקל והיה לפני יהודי ששאלו שאלה בהלכה ואמר שהגהק רבי אלעזר אביחצירא זיעא שלח אותו אליו והדברים פשוטים ולא חשבתי שיש הטועים בזה וגם אצל מרן הגהצ רבי דוד אביחצירא שליטא ראיתי שאחד ששאל שאלה הלכתית הפנה אותו לרב רובין של הכשרות

בברכת התורה
ג עדויות מגגאוני משפחת אבוחצירא שלא התייחסו למוצא הפוסק

ואם אתה מתייחס אולי גם תבדיל בין מרוקאי לעיראקי חלבי תוניסאי פרסי וכו שהפרסים כחכם בן ציון העיראקים כהבאח או מרן תונסאים כאיש מצליח מרוקאים כרב משאש חלבים כישכיל עבדי וכו

בברכת התורה
 
ג עדויות מגגאוני משפחת אבוחצירא שלא התייחסו למוצא הפוסק
לא צריך להגיע למשפחת אבוחצירא
כי זה מתחיל מאות שנים קודם, וכפי שציינתי, הרבה מההלכות והפסקים הן של החיד"א והן של כנסת הגדולה והן של ר' חיים פלאגי' ועוד
המקורות שלהם לקוחים- מהרבה פוסקי אשכנז לדורותיהם, מ"א ט"ז א"ר ש"ך לבוש פמ"ג ועוד ועוד ועוד

כך- שלעולם לא הבחינו למוצא של הפוסק או לשמו או עדתו

אלא- אם כן זה קשור למנהג, אך בדברים שאינם תלויים במנהג הקובע הוא "הסברא" של הפוסק או "הראיה" שהביא, וזה המדד, וכלל וכלל לא הרקע העדתי ושם המשפחה
 
נערך לאחרונה:
לא צריך להגיע למשפחת אבוחצירא
כי זה מתחיל מאות שנים קודם, וכפי שציינתי, הרבה מההלכות והפסקים הן של החיד"א והן של כנסת הגדולה והן של ר' חיים פלאגי' ועוד
המקורות שלהם לקוחים- מהרבה פוסקי אשכנז לדורותיהם, מ"א ט"ז א"ר ש"ך לבוש פמ"ג ועוד ועוד ועוד

כך- שלעולם לא הבחינו למוצא של הפוסק או לשמו או עדתו

אלא- אם כן זה קשור למנהג, אך בדברים שאינם תלויים במנהג הקובע הוא "הסברא" של הפוסק או "הראיה" שהביא, וזה המדד, וכלל וכלל לא הרקע העדתי ושם המשפחה
הבאתי ראיה פרקטית מימינו שלא יוכלו לדחותה עי פלפולים בלבולים וגם מגאונים שאינם משוכנזים ואמנם היו מחמירים גדולים אך לא לטעות

בברכת התורה
 
חזור
חלק עליון