• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

גיבורים לעמוד בפרץ: שוב עתירה לבג"ץ נגד מרן הראש"ל שליט"א ע"י הרפורמים

כמו כן כדאי מאוד לראות מה שכתב כבוד הראשון לציון שליט"א ללא חת ומורא בספרו החדש ילקוט הטהרה שיצא היום לאור העולם, במה שכתב שם בריש הספר בענין הבג"ץ הרשעים שונאי הדת.
ודפח"ח.
 
כמובן שהרפורמים יגישו בג״ץ על זה, כי החילונים יבינו את כוונת הרב שהוא מדבר על ציבור שומר תורה ואפילו יסכימו עם זה, לעומת זאת הרפורמים כל תכליתם בעולם זה להכעיס ולבולל את העם היהודי, אז כשהרב ידבר על שות״מ שלא יתבוללו הם יכעסו...
 
זה לקט מתוך הספר ילקוט יוסף על טהרת המשפחה שעדיין לא נדפס, ויש שם הרבה נידונים חדשים ומעניינים. עכשיו זה יצא בחוברת 250 עמודים.
היכן אתה גר? [אם תרצה תכתוב לי בפרטי, נראה איך להעביר לך].
לרגע חשבתי שאמרת ״היום״ שזה יצא ממש היום, אבל כבר בזמן הסדר זה עבר ידיים אצלינו בכולל, זה לא יצא ״היום״ ממש.
 
לרגע חשבתי שאמרת ״היום״ שזה יצא ממש היום, אבל כבר בזמן הסדר זה עבר ידיים אצלינו בכולל, זה לא יצא ״היום״ ממש.
במחילה, אבל יצא אתמול. מה שיצא בתחילה היה ממש מהדורה מצומצמת שחולקה למעט ת"ח להגהה...
ואתמול יצא בלמעלה מאלף עותקים. עם התיקונים הנצרכים.
וגם אבי"ל מחריש...
 
מענין לענין באותו ענין.

א. הנה ישנו איגוד הנקרא 'איגוד חכמי המערב' שיש בו איזה אחד המתיימר להקרות רב, והם הם מחרחרי הריב ועושי הדברים הבזויים הללו של לצאת נגן מרן הראש"ל תחת כל עץ רענן (הלכו לרדיו, מפרסמים באתרים ועוד...), כתבתי להם למעלה מד' מכתבים בכל דרך אפשרית, ולא נעניתי. הבעייה היותר גדולה שבחבר הנשיאות דשם ישנו את הרב אליהו אבירז'ל (שראיתי הקדשה שלו בביהכנ"ס אור חביב, על ספר השו"ת שלו למרן הראש"ל -בספריה בעזרת הנשים, ושם נראה שידידים הם...) והרב משה אלחרר רבה של שלומי (האחרון מוזכר ביבי"א מרן וכתב עליו ידידי.... אבל נראה שנשתנתה גישתו, והיב"ע) ולא נראה לי שהם גם חושבים כמו המכתבים התינוקיים שיוצאים מתח"י האיגוד הנ"ל (דרק ב' חכמים חתומים עליו). הכלל שהם הם מחרחרי הריב הראשונים, והיב"ע.

ב. בהקשר של הרפורמים, רציתי להביא כאן מה שקראתי בספר דרשות של הרב יצחק ניסים ע"ה (הראש"ל לפני מרן, וידוע...) נדפס בס' לדור ולדורות (ח"ב, שער ט' המאבק ברפורמה) שיש שם כמה וכמה מכתבים נגד הרפורמים, אך יש שם פסקא שאמרתי שראוי להעלותה (ואף שהדברים פשוטים, נאים הדברים וכו'):

חופש הדת במדינת ישראל עשוי הוא ליתן לבני כל הדתות, גם של המיעוטים, לנהוג בהתאם לאמונתם ודתם. אבל אין חופש זה -תפקידו- להשיג מטרה הפוכה, שלפיו הדת השלטת במדינת ישראל (דת ישראל) תקופח ותשוסע ..... אך הרפורמה במקום להשריש את הדת - נמצאת, איפוא, הרפורמה משרשת אות ועוקרתה משרשיה. ולא זו בלבד שלא תפתור מבוכה רוחנית (בקרב העם), אלא תגביר אותה ותגרום לפלגנות נוספת בעם. כי 'רפורמה' איננה 'דת'. דת איננה מעשי ידי אדם, היא אלהית ונצחית. מחוללי הרפורמה מתקינים ועורכים את הדת בהתאם להשקפותיהם ומתאימים אותה לדפוסי החיים שהם מבקשים לקבוע לעצמם.
בל נשכח את אשר עשתה הרפורמה לעם ישראל, הביאה להתבוללות ולטמיעה בגולה,
מחקה את ירושלים מספר תפילותיה (האבסורד שהיום הם רוצים חלק ברחת הכותל ב"מ). והקהתה כל רגש יהודי ולאומי. היא הקימה גשר וסללה דרכים לעבור בהם מן היהדות לנצרות - שאותה היא חיקתה. .... ובפולחנן מחקים הם את הנצרות.
ועוד שם: מרובים בהם עדיין שונאי ציון אשר פועלים בוועדים השונים שכל מגמתם להלחם במדינת ישראל, והם מעוררים גם את הנוצרים נגד מדינת ישראל.


ועד הוסיף: שהרי רפורמה איננה ניתנת לתיחום, מרובים בקירבה הזרמים השונים ואם כבר הגיעו אחדים מהם לדרגת התכחשות מוחלטת לכל מסורת יהודית, מי יבלום זרמים אלה משיתפרצו לתוך תחומנו. ... ויקומו בלי ספק מקצצי נטיעות בכרם ישראל, ואיזהו גבול שיעמוד בפניהם. ע"כ.

ועע"ש שהאריך בנ"ל.
על מכתב זה חתום גם הרב הרצוג ז"ל. ונאים הדברים למי שאמרם.
 
במחילה, אבל יצא אתמול. מה שיצא בתחילה היה ממש מהדורה מצומצמת שחולקה למעט ת"ח להגהה...
ואתמול יצא בלמעלה מאלף עותקים. עם התיקונים הנצרכים.
וגם אבי"ל מחריש...
מעניין אז שזה הגיע עד אלינו.
עכ״פ זה יהיה מופץ באופן מסחרי או רק באופן פרטני?
 
אני ממליץ מאוד לכולם, יש באתר היברו בוקס כמה מספרי מורינו הרב שליט"א להורדה חינם
רק צריך לכתוב את שם הרב (יוסף, יצחק בן עובדיה)

מי שיכול להעלות עוד ספרים לשם (כמובן בהסכמת הרב) זכות הרבים תלויה בו
 
ששו בני מעי ועלזו עצמותי לשמע שמועה נאה על ספרא טבא דנהר מבי גנזי דמלכא מאורנו חכם יצחק
אם יש מי שמביא למגדל העמק נא להודיעני ואשלם במיטבא
לגבי אירגון המרוקאים הנזכ"ל, הנה גם אנכי שלחתי להם כמה פעמים מכתבים ובהם תוכחת מגולה באהבה מגולה על שגיונם ודברי הבליהם שכותבים במוחות מצומקים בלי טעם וריח מתוך קטנוניות ודימוי עצמי נמוך מתחת לקו האפס כאילו מישהו מנסה להצר את צעדיהם ולערער את יסודותיהם האיתנים, והמה לא אבו שמוע, לא יאבה ה' סלוח להם.
וליבי אומר לי שלא החכם אברג'ל ולא החכם אלחרר המה אשר מעוררים הלהבה, אלא חכם מרוקאי אחר ידוע מגבעת המבתר די בירושלם קרתא דשופריא דלביש מצנפתא דדהבא וגלימא דששונייא ועניינו ידוע ועוד יוודע.
 
ששו בני מעי ועלזו עצמותי לשמע שמועה נאה על ספרא טבא דנהר מבי גנזי דמלכא מאורנו חכם יצחק
אם יש מי שמביא למגדל העמק נא להודיעני ואשלם במיטבא
לגבי אירגון המרוקאים הנזכ"ל, הנה גם אנכי שלחתי להם כמה פעמים מכתבים ובהם תוכחת מגולה באהבה מגולה על שגיונם ודברי הבליהם שכותבים במוחות מצומקים בלי טעם וריח מתוך קטנוניות ודימוי עצמי נמוך מתחת לקו האפס כאילו מישהו מנסה להצר את צעדיהם ולערער את יסודותיהם האיתנים, והמה לא אבו שמוע, לא יאבה ה' סלוח להם.
וליבי אומר לי שלא החכם אברג'ל ולא החכם אלחרר המה אשר מעוררים הלהבה, אלא חכם מרוקאי אחר ידוע מגבעת המבתר די בירושלם קרתא דשופריא דלביש מצנפתא דדהבא וגלימא דששונייא ועניינו ידוע ועוד יוודע.

אני מחויב למחות על דברי הבלע שכותב כבודו, על מרן אור עולם (כך כינהו מרן זיע"א), ואוי למי שכך כותב, הזהרו בנשיכתן, אוי לי ואבוי לי שכך עלה למישהו לומר ע"י תגובתי. תתהפכנה עיני מראות את דברי ההבל הללו!
לגופו של ענין, הדבר מופרך מעיקרו באשר הרב עמאר עצמו יצא נגד הארגון (בכוללני) הנ"ל, ואין בינם לבין הרב עמאר שום קשר (בדרך אגב הם גם כתבו מכתב נגדו....).
לכן ראוי שכבודו יעשה תשובה רבה, אחר שאתה גופא נראה ממחררי ריב ומדון (זה נכון גם לגבי מה שאתה כותב לגבי הגר"מ מאזוז),
נ.ב לכתוב "חכם מרוקאי אחר ידוע מגבעת המבתר די בירושלם קרתא דשופריא דלביש מצנפתא דדהבא וגלימא דששונייא ועניינו ידוע ועוד יוודע" ברמז כאילו אף אחד לא יבין, לא מועיל כלום, כי כולם מבינים...

לכן ראוי שכבודו יעשה תשובה, ויסיר דברי ההבל הללו, ואולי יכפר ה' בעדו.
 
כבודו יכול למחות עד סוף ימיו ואנכי אשאר על עומדי, גם אם אני טועה בהשערה שהוא קשור לארגון הנ"ל, אינו כבשה תמימה כלל ועיקר, ויש דברים שצריכים להיאמר להודיע ולהיוודע
יש דברים שאנכי יודע בבירור מכלי ראשון, ובכללם גם מה בדיוק התבטא חכם עובדיה בסוף ימיו על ההוא גברא שקיצר את ימיו ללא ספק, ועוד ימים יגידו, כי לעת עתה אשים מחסום לפי
ואשר כתבת שאני כותב לגבי הגר"מ מאזוז, הנה מעולם לא כתבתי מאומה על חכם בשם זה, ואיני מכירו, ואם כוונתך לבית נאמן, הנה עלון זה בא לידי פעם אחת וכתבתי את דעתי כפי שקיבלתי מרבותי מצוקי אר"ץ, מבלי לפגוע בכבודו של איש, ואטו גם את זאת אסור לומר?? קצת שכל בושה וכבוד לא יזיק!
ואגב, מאז שכתבתי מה שכתבתי עדיין לא הגיע הדף הזה לידי במייל אפילו פעם אחת, כך שעדיין לא עמדתי על טיבו ולא הבנתי ענינו, ולכשיגיע אכתוב בהתאם למה שראו עיני אצל רבותי נוחם עדן.
 
כבודו יכול למחות עד סוף ימיו ואנכי אשאר על עומדי, גם אם אני טועה בהשערה שהוא קשור לארגון הנ"ל, אינו כבשה תמימה כלל ועיקר, ויש דברים שצריכים להיאמר להודיע ולהיוודע
יש דברים שאנכי יודע בבירור מכלי ראשון, ובכללם גם מה בדיוק התבטא חכם עובדיה בסוף ימיו על ההוא גברא שקיצר את ימיו ללא ספק, ועוד ימים יגידו, כי לעת עתה אשים מחסום לפי
ואשר כתבת שאני כותב לגבי הגר"מ מאזוז, הנה מעולם לא כתבתי מאומה על חכם בשם זה, ואיני מכירו, ואם כוונתך לבית נאמן, הנה עלון זה בא לידי פעם אחת וכתבתי את דעתי כפי שקיבלתי מרבותי מצוקי אר"ץ, מבלי לפגוע בכבודו של איש, ואטו גם את זאת אסור לומר?? קצת שכל בושה וכבוד לא יזיק!
ואגב, מאז שכתבתי מה שכתבתי עדיין לא הגיע הדף הזה לידי במייל אפילו פעם אחת, כך שעדיין לא עמדתי על טיבו ולא הבנתי ענינו, ולכשיגיע אכתוב בהתאם למה שראו עיני אצל רבותי נוחם עדן.

מה כבודו מתכוון, שכבודו הוא כלי ראשון, כי אם שמע ממישהו חוששני לו משום לשה"ר. (ואם איננו קשור לארגון הנ"ל, מה ענינו לכאן תכתוב עליו במדור 'רכילות', במקומות שאכן ישנם כאלו, וד"ל ב"מ וה"י).

באמת אין אתה מכיר את הגר"מ מאזוז, תימה.

נראה לי שעדיף שתשים מחסום לפיך באמת, וד"ב.

נ.ב נראה לי שעדיף לקטוע כאן את הדברים.
 
נערך לאחרונה:
מא כבודו מתכוון, שכבודו הוא כלי ראשון, כי אם שמע ממישהו חוששני לו משום לשה"ר. (ואם איננו קשור לארגון הנ"ל, מה ענינו לכאן תכתוב עליו במדור 'רכילות', במקומות שאכן ישנם כאלו, וד"ל ב"מ וה"י).

באמת אין אתה מכיר את הגר"מ מאזוז, תימה.

נראה לי שעדיף שתשים מחסום לפיך באמת, וד"ב.

נ.ב נראה לי שעדיף לקטוע כאן את הדברים.
מצטרף לדבריך וראויים היו הדברים שלא יאמרו, ולא מכבדים את המקום בו נכתבו.
אגב, גם אם הוא היה "כלי ראשון"(מה שלא נראה מדבריו) הרי הדברים בגדר לשה"ר.
 
מאחר והתגובות של כבודכם מזכירה לי את הצעירים שעמם אני עוסק במשך השנה
סוג תגובה שאינה מתוך רוע, ולא מתוך חפצא של חוצפה
אלא מתוך בורות וחוסר ידע
אתנהג עמכם כפי שאני מתנהג עם ידידי הצעירים
אניח את זרועי על כתפיכם, ואצא עמכם למסע קצר שקשור לתחנות חיי לצידו של מורנו חכם עובדיה, וממנו תבינו מקצת ממה שאני כן יודע ואתם מסתמא לא יודעים
ואם לאחר מכן עדיין יהיו שאלות אני מקוה שאני עדיין יהיה כאן בשבילכם
במיוחד עבורכם כתבתי את המאמר הזה כאן, שיהיה בהצלחה
 
חזור
חלק עליון