• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

גיוס החברים לאיתור ספרים ומחבריהם, החסרים באוצר החכמה

יש בחור בשם ר' נחמן כהן שהוציא מנהגי בית אל, עוד ספר על ישיבת פורת יוסף ועוד. מישהו מכיר?
הוא היה גר ברח' אלפנדרי?

ישנו ספר מיוחד מאוד שנקרא "מעשיהם של חכמי הספרדים".
לא ראיתי שנמצא באוצר החכמה.
@אהרן כהן תראה מה שצירפתי.
למיטב ידיעתי הזכויות שייכות למשפחת המחבר זצ"ל. שיש להם מטרה עליונה להוציא את הספר החשוב הזה ושיהיה מופץ. (קיבלתי אותו במתנה בזמנו מידידי המנוח שעשה המון למען תורת רבותינו הספרדים נ"ע - ר' מאיר אביטבול זצ"ל - שלא זכיתי להשתתף בהלווייתו לצערי כי שהייתי בחוץ לארץ ולא הייתי יכול להספיק להגיע לארץ), אבל בוודאי שיכנס לאוצר ויהיה בזה זיכוי הרבים וחיזוקים גדולים יהיה לעילוי נשמותיהם הטהורות.
ספר נפלא וחשוב ניכר שהמחבר היה יר"ש וכמדומה שנפטר בטביעה ה"י
 
את התלמידים במגדל אור
אני לא קשור לשם! מכבד את המרא דאתרא, אבל...
ואם כבר אתם שואלים אני מאוד מאוד ממליץ לקרוא בספר של הלפרין "במחיצת החזון איש" ששם הוא מתאר את השטייגן שהיה לו בהתחלה והמכתבים שקיבל מהחזון איש, ואח"כ שהתחיל לצאת מהישיבה גם מביא את המכתבים של החזו"א, שזה בעיני נכס חשוב ביותר, ובדיוק השבת אמרתי לבחורים שאני רוצה להביא להם את המכתבים [הראשונים בלבד] שיראו איך החזו"א עודד בחור ודירבן אותו ללמוד
 
הוא היה גר ברח' אלפנדרי?
לא.
מרחוב אלפנדרי אני צריך מכתב שכתב לי הרב דוד פנירי שליט"א, אם מישהו עובר שם אשמח מאד אם יוכל לקחת ממנו ולסרוק לי ולשלוח לי (המכתב נמצא תמיד בביתו - גם אם הוא לא נמצא שם, בני ביתו שם), מי שיכול שיפנה אליי. ייש"כ.
 
ספר מלאכת אופיר הרב אופיר אלבז. אני לא מכיר אותו אבל חיפשתי לא מזמן עליו ואין את הספר שלו.
בהתחלה הוא לא רצה כי יש לו תיקונים על זה וכו'. כעת דיברתי איתו והוא אמר שהוא לא יוציא את זה שוב בקרוב לכן הוא יעתיק את ההגהות והתיקונים שיש על ספרו לספר אחר ויעביר לי את הספר האחר עבור האוצר.
 
באוצר החכמה כעת קיים קובץ 'תורת יוסף' - גיליון ז בלבד, מישהו יודע למי לפנות עבור השאר?
וכן בעבר יצאו קבצים "חזון יצחק", מישהו יודע למי לפנות עבור זה?
 
חזור
חלק עליון