• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

גיוס לצבא בחורים שאינם לומדים

רבינו

Well-known member
כעת עולה שוב פעם נושא של חוק הגיוס כידוע לכולם
רק שהפעם יותר מתמיד, הנושא מורכב הרבה יותר ליודעי ומביני דבר [בנוסף לכך, עלולים ח"ו להפסיק לתקצב את עולם הישיבות וכו']
והנה כידוע לצערנו הרב ישנם רבים רבים בציבור החרדי שהבחורים לא ממש לומדים בלשון המעטה... אני לא מדבר על כאלה שפותחים ספר שעה שעתיים ביום, אלא על אותם שפותחים אחת לכמה חודשים, וכאלה שלא פותחים בכלל... ורבים מהם בכלל לא נמצאים במסגרת, ופוטרים את עצמם מהצבא בדרך לא דרך (בכל מיני הערמות ותחבולות וכו', כפי שעני ראו ולא זר)
מה דעת תורה בבחורים שכאלו?
זה נושא שכדאי מאד להעמיק בו...
כמובן, כל השאלה מתחילה רק לאחר שאני יוצא מתוך נקודת הנחה שימצאו מסגרת מיוחדת לחרדים (לא סתם אלא באמת, לעת עתה עדיין אין כזאת מסגרת...) שמסלקת את כל הבעיות החמורות ביותר שיש בענייני צניעות וכו'. והקפדה על כשרות וכל מה שחרדי לדבר ה' זקוק באמת.
לי באופן אישי יש הרבה מה לומר ע"ז, אבל הצד שלי לא צד בענין
אני רוצה לדעת האם ידוע למאן דהו כאן בפורום על דעתם של גדולי ישראל בענין הזה, כמובן בנתינת דגש על דעתו הגדולה של מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל ועוד גדולים מהדור הקודם ומדורנו אנו.
וכמובן שאם ישנה דעת תורה כזאת, אזי זה יכול לפתור חלק גדול מהבעיה והסבך שנמצאים בו כעת כל כלל ישראל...
תן לחכם ויחכם עוד
 
איך אמר היום ח"כ רוט בריאיון לקו הסקופים? בהתחלה שיבטלו את הלהקה הצבאית ואת 'חיל חינוך' ועוד שלל קבוצות המסתובבות בצבא באפס מעש וממש תורמות ל"בטחון המדינה", ואח"כ נראה כמה באמת צריכים את בני הישיבות עבור "בטחון המדינה".
אהבתי..
 
נערך לאחרונה:
אז עדיף שיהיו בני סורר ומורה וילסטמו את הבריות?
הרב שטיינמן במכתבו לר' דן סגל מתבטא שהנח"ל אכן מיועד עבור חבר'ה כאלו (ההדגשה במקור. הכוונה שלי היא על השורות שלפני המודגשות)

המכתב של הרב שטיינמן לר' דן סגל.jpg
 
כמובן, כל השאלה מתחילה רק לאחר שאני יוצא מתוך נקודת הנחה שימצאו מסגרת מיוחדת לחרדים (לא סתם אלא באמת, לעת עתה עדיין אין כזאת מסגרת...) שמסלקת את כל הבעיות החמורות ביותר שיש בענייני צניעות וכו'. והקפדה על כשרות וכל מה שחרדי לדבר ה' זקוק באמת.
לי באופן אישי יש הרבה מה לומר ע"ז, אבל הצד שלי לא צד בענין
אחת הבעיות העיקריות היא שחוקי הצבא אינם כפופים לחוקי התורה, וכגון ששולחים חיילים לחלץ גופות של חטופים ומסכנים בכך את חייהם (היו גם חיילים שנהרגו בפעולות הללו) דבר שע"פ התורה אין שום צד להתירו, ואפי' בחילוץ חטופים יש לדון האם מותר להם לסכן עצמם.
ועוד שפעמים רבות מסכנים את חיי החיילים משיקולים שאינם נוגעים לחיי אדם אלא משיקולים אחרים (לאו דווקא פוליטיים אלא כגון שיקולים של הרתעה וכיו"ב).
וקשה מאוד לראות את הצבא משנה את חוקיו למען מתי מעט חרדים שיתגייסו.
 
שחוקי הצבא אינם כפופים לחוקי התורה, וכגון ששולחים חיילים....... ומסכנים בכך את חייהם..........
ועוד שפעמים רבות מסכנים את חיי החיילים משיקולים שאינם נוגעים לחיי אדם אלא משיקולים אחרים
אחד השיקולים שבגינם מסכנים חיי חיילים - הם כדי להגן על חיי פלסטינים מחפים על פשע, וכאותה מצבה על קברו של חייל: "מת משום שחייו היו שווים פחות מחייו של האוייב".
 
חזור
חלק עליון