• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

השב להודעה

ואם תשאל למה באמת אינו אינו מן הדין? אלא רק בתור חומרא

זה ברור בגלל שרבים נוקטים שיש ט"ס בבית יוסף

ובכלל יש מח' גדולה בין הרופאים

ועוד שבימינו בכל העולם לא נמצא רופא אחד שיגיד שדגים בחלב אסור


ועוד שרוב ככל הפוסקים מתירים, ורבים רבים אף כתבו בלשון חריפה שאין צד לאסור (כמו הרמ"א "ואני מימי לא ראיתי נזהרים בזה", או הבאר שבע שכתב "לא היה ולא נברא בשום ספר סכנה זו", או הש"ך שכתב "לא שמענו ולא ראינו", או החת"ס שכתב "זה אינו אמת מי לנו גדול מגדול הרופאים הרמב"ם שלא אסר", ועוד) וכמובן עוד הרבה פוסקים שהתירו כמו המג"א אליה רבה וכו'.

ועל צבאם מרן רבינו החיד"א שכתב להדיא להתיר הדבר וכך הבין בדעת הב"י, וידוע שהחיד"א הוא משקל כבד מאד בכללי הפסיקה לאחר הב"י


וככל הנראה מרן הגר"ע לא רצה בהדיא לכתוב דברים שהם ממש נגד החיד"א, לכן כתב לשון של זהורית "יש להימנע"

וגם בימינו הרבה רבנים ספרדים מתירים, כמו שו"ת ברכת יהודה ח"ב וח"ז, הג"ר גדעון בן משה, שו"ת אשר חנן ח"ט וח"י ועוד.


וראיתי שנכדו של מרן זצ"ל למד בישיבה של אשכנזים ושאל אם מרן אם יכול לאכול שם דגים בחלב והתיר לו מרן!!! לא באופן חד פעמי אלא כל השנים שלומד שם. [יש ישיבות אשכנזיות שמתחשבים בבחורים הספרדים ולא מכינים דגים בחלב, אבל לא כל ישיבה מתחשבת, ויש נושא בפני עצמו שצריך לדבר עליו ועוד חזון למועד].


חזור
חלק עליון