אולי יעלה כבודו את התשובה שנבין במה מדובר.שו"ת מלאכת שלמה חלק סימן לה
נכון, אבל אולי משום שעינינו רואות דבזמנינו ליכא סכנה, ולכך בשלמא גדול דעבר על דברי השו''ע אפשר דמשום זה ראוי שתבואהו סכנה משא''כ קטן, ובל נשכח את דעתו של החיד''א דט''ס וצ''ל במרן דגים ובשר.פשיטא שאין סברא לחלק בין גדול לקטן מצד חמירא סכנתא מאיסרא
ואדרבה קטן חלוש יותר וצריך לשמור על גופו עוד יותר
סוף סוף יש להישען על כתב ידו של הרב עמארפשיטא שאין סברא לחלק בין גדול לקטן מצד חמירא סכנתא מאיסרא
ואדרבה קטן חלוש יותר וצריך לשמור על גופו עוד יותר
האיסור בגלל הסכנה, לא משנה אם אפשר להתמודד עם הסכנה, אלא שאסור בכלל להכנס לסכנה ואפילו הכי חזק בעולם.ואדרבה קטן חלוש יותר וצריך לשמור על גופו עוד יותר
השאלה היא אם יש בכלל סכנה כשהכל נובע מט"ס...האיסור בגלל הסכנה, לא משנה אם אפשר להתמודד עם הסכנה, אלא שאסור בכלל להכנס לסכנה ואפילו הכי חזק בעולם.
ויש אומרים שאינו ט"ס, ובפרט שרוב ככל הפוסקים הספרדים קיבלו דברי הב"י ככתבם וכלשונם ונהגו איסור בדבר מאות שנים! א"כ ע"ז גופא אמרו חז"ל חמירא סכנתא מאיסורא, ואם בהלכה כשיש מח' הפוסקים אפשר לסמוך על המקילים בשעת הדחק או ברוב פוסקים שמקילים וכו', בסכנה זה לא כך, ואין לסמוך על מי שמיקל! ובזה אין חילוק כלל בין גדול לקטןהשאלה היא אם יש בכלל סכנה כשהכל נובע מט"ס...
ברור, רק כתבתי שאם כבר יש שרצו להקל בקטן, ע"ז כתבתי שאדרבה יש יותר סברא להחמיר, ודו"קהאיסור בגלל הסכנה, לא משנה אם אפשר להתמודד עם הסכנה, אלא שאסור בכלל להכנס לסכנה ואפילו הכי חזק בעולם.
ברור, רק שמנסים להבין מה טמון בדברי מרן זצ"ל, ומצד הסברא לכאו' אין לחלק כפי שכתבתיסוף סוף יש להישען על כתב ידו של הרב עמאר
ובפרט שזה בשם מרן זצל
אם מרן כתב שזה סכנה אז זה סכנה ולמה לנו לומר ט"ס.השאלה היא אם יש בכלל סכנה כשהכל נובע מט"ס...
אז נגיד 50% שזה סכנה 50% שלאהשאלה היא אם יש בכלל סכנה כשהכל נובע מט"ס...
עיין רמ"א ט"ז כה"חאם מרן כתב שזה סכנה אז זה סכנה ולמה לנו לומר ט"ס.
אני מכיר את הנידון בכול זאות יצא מיד מרן לאסור אז אסור.עיין רמ"א ט"ז כה"ח
כי מרן בבית יוסף כתב וז"ל "ומכל מקום אין לאכול דגים בחלב מפני הסכנה, כמו שנתבאר בספר אורח חיים סימן קע"ג" ושם אין הנידון כלל על דגים וחלב אלא על דגים ובשר כמוש"כ שם הטור "ואדוני אבי הרא"ש ז"ל היה רגיל ליטול ידיו בין בשר לדגים דחמירא סכנתא מאיסורא."
זה הנידון האם יצא מידו לאסור או שזה ט"ס ואז אין זה יצא מתחת ידו.אני מכיר את הנידון בכול זאות יצא מיד מרן לאסור אז אסור.
זה לא פשוט לומר ט"ס.שזה ט"ס ואז אין זה יצא מתחת ידו.
עיין ט"זזה לא פשוט לומר ט"ס.