כנראה כוונת הראש"ל היא לפי מה שכתוב בשו"ע בכמה דוכתי (כגון בסי' צב ס"ג) שאע"פ שהקדירה מותרת משום שיש שישים כנגד האיסור, מ"מ כל זה הוא דוקא לגבי מה שנבלע בתבשיל, אבל לגבי החתיכה עצמה אם מכירה צריך להשליכה. וא"כ ה"נ אף שהטעם של הדג מתבטל בתוך הפיצה, מ"מ אם הוא בעין יש להסירו.
אבל לכאורה הרי כתב מרן זצ"ל בהליכות עולם (ח"ז עמ' כ) שאפילו אם אין שישים מותר, והרי כל שאין שישים הוי כבעין, ואפ"ה התיר בדיעבד, ש"מ דס"ל דהכא כל היכא דהוא דיעבד שפיר דמי אע"פ שזה בעין, וכנראה היינו משום שיש לחלק בין איסור לסכנה מפוקפקת שכזאת, שדוקא לגבי איסור אסרינן כל היכא שהוא בעין, משא"כ לגבי סכנה מפוקפקת שכזאת, יש להתיר בדיעבד אפילו בעין. אלא שעדיין יש לחלק בין היכא שאין בידו להפרידם לבין היכא שבידו להפרידם, אך זה דוחק, דאחרי דחזינן שהותר בדיבעד אפילו אם זה בעין (כי פחות משישים הוי כבעין), א"כ הרי גם אם יפרידם לא ימלט מאיסור בעין, ואפ"ה שרי. ודו"ק. (וראה לעיל שהעליתי מאמר שמתיר זאת בלא"ה).