דגים בחלב לילדים במעון - מקור לדין

עד שאמצא את ההסכמה באוצר החכמה יש כאן
 
מה הכוונה ט"ס. כלומר שמרן כתב דבר שהוא בטעות.
כן! שמקולמוסו יצא טעות, וכוונתו היתה לכתוב דגים ובשר
דבר ארשון זה לא כ"כ קל לומר ישר ט"ס, אפילו שכן כתבו האחרונים.
אנחנו לעולם לא נאמר כן, אבל אחרי שהאחרונים כתבו כן, מה אנן נענה אחריהם?
אז לא כותבים שזה לא קל לכתוב ט"ס, אחרי שהרבה אחרונים כתבו כן, והם כמובן נתנו את כל משקלם לפני שכתבו שהוא ט"ס
ומי לנו גדול ממרן החיד"א שג"כ הלך בעקבות אחרונים אלו וכתב שהוא ט"ס בב"י
דבר שני גם כן סוף סוף זה יצא מתחת ידו של מרן.
אם יצא מתחת ידו ט"ס, אדרבה זה רק מוכיח שסובר הפוך מזה...
 
ועכ"פ אף אם ראיותיו נכונות, יש לדחות דכ"ז אינו אלא כגון כשאשתו (שלא ידעה) עשתה, או שמשתתף בסיום מסכת והביאו שם פיצה עם טונה וגבינה
אבל אם מגיע לחתונה, ובבר מונחים הרבה מאכלים וכו', למה יקח פיצה עם טונה וגבינה, אם ביכולתו לקחת מאכלים אחרים בנקל?
בכה"ג זה חידוש גדול לומר שיכול לכתחילה לאכול
1688333787694.png
 
לפי הרב יצחק יוסף מרן שליט''א
אין לקנות אם יש לו אפשרות אחרת
כמו שהבאתי לעיל בהסכמה שלו לס' תורת אבי
ובודאי שא''א לומר שזה לכתחילה
מקסימום יש לו ע''מ לסמוך
הלא כן?
איני יודע אם לפי ההסכמה הנ"ל אפשר לומר שיש לו על מי לסמוך, אלא א"כ כוונתך לסמוך על הרב חיים רבי ועל הרב נקי, שאז אה"נ. (וגם על הרב אלחנן פרץ שבלאו הכי התיר םיצה עם טונה).
מ"מ צריך לדעת אם מרן שליט"א יסבור כך גם אחרי שיראה מה שנכתב בעלונים. לא עיינתי בדבר, אבל כמדומני שבעלונים הביא ראיות לדבריו. אולי מרן שליט"א כתב כן לפום ריהטא וכפי הפשטות והמסתבר, אך אם יראה את מה שהרב נקי כתב אולי יסכים איתו.
 
איני יודע אם לפי ההסכמה הנ"ל אפשר לומר שיש לו על מי לסמוך, אלא א"כ כוונתך לסמוך על הרב חיים רבי ועל הרב נקי, שאז אה"נ. (וגם על הרב אלחנן פרץ שבלאו הכי התיר םיצה עם טונה).
מ"מ צריך לדעת אם מרן שליט"א יסבור כך גם אחרי שיראה מה שנכתב בעלונים. לא עיינתי בדבר, אבל כמדומני שבעלונים הביא ראיות לדבריו. אולי מרן שליט"א כתב כן לפום ריהטא וכפי הפשטות והמסתבר, אך אם יראה את מה שהרב נקי כתב אולי יסכים איתו.
יש על מה לסמוך לא לפי ההסכמה
אלא לפי התשובה באור יצחק
ועכ''פ מי שהולך לפי מרן הראשלצ לכתחילה לא יכול לומר מסתמא היה חוזר בו
עד שלא יכתוב בפירוש
וגם כתב זאת בעוד מקום כמו שהבאתי בקישור אחר כאן לעיל

ויבואו 2 כתובים המפורשים וילמדו על הסתום
 
חזור
חלק עליון