• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

דגים בחלב לילדים במעון - מקור לדין

איני יודע אם לפי ההסכמה הנ"ל אפשר לומר שיש לו על מי לסמוך, אלא א"כ כוונתך לסמוך על הרב חיים רבי ועל הרב נקי, שאז אה"נ. (וגם על הרב אלחנן פרץ שבלאו הכי התיר םיצה עם טונה).
מ"מ צריך לדעת אם מרן שליט"א יסבור כך גם אחרי שיראה מה שנכתב בעלונים. לא עיינתי בדבר, אבל כמדומני שבעלונים הביא ראיות לדבריו. אולי מרן שליט"א כתב כן לפום ריהטא וכפי הפשטות והמסתבר, אך אם יראה את מה שהרב נקי כתב אולי יסכים איתו.
ועוד ראיה
בילקוי סי' פז סעי' פו
קיצור ש''ע ילקוט יוסף
פו דגים שעברו ובישלו אותם בחלב, או עם גבינה, אין הדגים או החלב נאסרים באכילה, אפילו אם שיעור ששים כדי לבטל את הדגים או החלב, שדי לנו להחמיר לכתחלה שלא לאכול דגים עם חלב, אבל בדיעבד אם נתבשלו כבר בחלב, מותרים באכילה. [אך בבשר ודגים אוסרים גם בדיעבד]. [ילקוט יוסף איסור והיתר כרך ג' עמוד שיד] סימן פח - להעלות בשר וחלב על שלחן אחד
ע''כ.


והרי הכלל הוא ששעת הדחק כבדיעבד דמי
ולכן במקרה שאדם ממהר לענין חשוב והפיצה היחידה שיש היא עם טונה יש להקל
לכאו' משום הכלל הנ''ל

ומעלון אור יצחק כתוב סתם שגדול המיקל יש לו ע'מ לסמוך
 
אם כבר הוזכר הנושא, אני מצרף כאן את העלון "ותתענג בדשן" של הרב נקי בעניין אכילת דגים בחלב. (ואני מצרף גם את גיליון 123 ששם התחיל הבסיס לעניין).
מרן הרב יצחק יוסף חולק על הרב נקי ואומר אם כבר הזמנת וקיבלת פיצה עם טונה אסור לך לאכול אלא אתה יכול להביא את זה לאשכנזי. בגלל שסכנה זה סכנה. והראיה המהליכות עולם מרן אמר שאינה ראיה בגלל ששם מדבר על ביטול ברוב.
 
מרן הרב יצחק יוסף חולק על הרב נקי ואומר אם כבר הזמנת וקיבלת פיצה עם טונה אסור לך לאכול אלא אתה יכול להביא את זה לאשכנזי. בגלל שסכנה זה סכנה. והראיה המהליכות עולם מרן אמר שאינה ראיה בגלל ששם מדבר על ביטול ברוב.
איפה ראית את זה? לעיל הובא שאם זה כבר הגיע אליך מותר לך לאכול, ורק אם זה נעשה ועדיין לא הגיע אליך אסור לך לקחת מעיקרא אע"פ שנעשה.
 
מרן הרב יצחק יוסף חולק על הרב נקי ואומר אם כבר הזמנת וקיבלת פיצה עם טונה אסור לך לאכול אלא אתה יכול להביא את זה לאשכנזי. בגלל שסכנה זה סכנה. והראיה המהליכות עולם מרן אמר שאינה ראיה בגלל ששם מדבר על ביטול ברוב.
נשמע מדבריך ואולי לא כיוונת לזה שהרב נקי מדבר באופן שקנית כבר אבל בשיעור שמסר אצלנו אמר שאפילו כשזה בויטרינה של החנות זה כבר דיעבד ואפשר לקנות. ואפילו אם יש פיצה אחרת ללא טונה (אני לא מביע דעה רק מספר מה אמר בשיעור).
כך בזיכרוני.
 
בשיעור שמסר אצלנו אמר שאפילו כשזה בויטרינה של החנות זה כבר דיעבד ואפשר לקנות. ואפילו אם יש פיצה אחרת ללא טונה (אני לא מביע דעה רק מספר מה אמר בשיעור).
כך בזיכרוני.
כך נכתב במפורש בעלונים. והבאתי לעיל.
 
איני יודע אם לפי ההסכמה הנ"ל אפשר לומר שיש לו על מי לסמוך, אלא א"כ כוונתך לסמוך על הרב חיים רבי ועל הרב נקי, שאז אה"נ. (וגם על הרב אלחנן פרץ שבלאו הכי התיר םיצה עם טונה).
מ"מ צריך לדעת אם מרן שליט"א יסבור כך גם אחרי שיראה מה שנכתב בעלונים. לא עיינתי בדבר, אבל כמדומני שבעלונים הביא ראיות לדבריו. אולי מרן שליט"א כתב כן לפום ריהטא וכפי הפשטות והמסתבר, אך אם יראה את מה שהרב נקי כתב אולי יסכים איתו.
מרן ראה את העלון וחלק בתקיפות וגם דיבר בטלפון עם הרב נקי
 
אני יכול לשכתב חלק מהזיכרון אבל אני לא רוצה שיהיה פה צד של לשון הרע על הגאון הרב נקי שליט"א
למה לשה"ר?! זו מחלוקת לשם שמים כדרכה של תורה. אין פה מישהו שתוקף את השני או שלא יודע ללמוד וכד', אלא כמו כל מחלוקת, וכאן נחלקו לכאו' בהבנה ובדקויות.
 
למה לשה"ר?! זו מחלוקת לשם שמים כדרכה של תורה. אין פה מישהו שתוקף את השני או שלא יודע ללמוד וכד', אלא כמו כל מחלוקת, וכאן נחלקו לכאו' בהבנה ובדקויות.
כן. אבל אם אני יספר את מה שסיפר מרן איני חושב שיהיה כאן תועלת. וגם מרן לא הזכיר את שמו רק אמר שיש לו עלון משיעור לבעלי בתים ושרשם שם שמותר בדיעבד לאכול פיצה עם דגים.
 
חזור
חלק עליון