יוסף דהן
Well-known member
ועוד ראיהאיני יודע אם לפי ההסכמה הנ"ל אפשר לומר שיש לו על מי לסמוך, אלא א"כ כוונתך לסמוך על הרב חיים רבי ועל הרב נקי, שאז אה"נ. (וגם על הרב אלחנן פרץ שבלאו הכי התיר םיצה עם טונה).
מ"מ צריך לדעת אם מרן שליט"א יסבור כך גם אחרי שיראה מה שנכתב בעלונים. לא עיינתי בדבר, אבל כמדומני שבעלונים הביא ראיות לדבריו. אולי מרן שליט"א כתב כן לפום ריהטא וכפי הפשטות והמסתבר, אך אם יראה את מה שהרב נקי כתב אולי יסכים איתו.
בילקוי סי' פז סעי' פו
קיצור ש''ע ילקוט יוסף
פו דגים שעברו ובישלו אותם בחלב, או עם גבינה, אין הדגים או החלב נאסרים באכילה, אפילו אם שיעור ששים כדי לבטל את הדגים או החלב, שדי לנו להחמיר לכתחלה שלא לאכול דגים עם חלב, אבל בדיעבד אם נתבשלו כבר בחלב, מותרים באכילה. [אך בבשר ודגים אוסרים גם בדיעבד]. [ילקוט יוסף איסור והיתר כרך ג' עמוד שיד] סימן פח - להעלות בשר וחלב על שלחן אחד
ע''כ.
והרי הכלל הוא ששעת הדחק כבדיעבד דמי
ולכן במקרה שאדם ממהר לענין חשוב והפיצה היחידה שיש היא עם טונה יש להקל
לכאו' משום הכלל הנ''ל
ומעלון אור יצחק כתוב סתם שגדול המיקל יש לו ע'מ לסמוך