יוסף דהן
Well-known member
כמו שדעת הראשל שליט'א בתורת אבי בהסכמהראה מ"ש הרב עידן בן אפרים גיס הרב נקי
כמו שדעת הראשל שליט'א בתורת אבי בהסכמהראה מ"ש הרב עידן בן אפרים גיס הרב נקי
אם הגיע אליו אני מבין שזה דיעבד ומותרלא כ"כ הבנתי.
לפי מרן הראש"ל שליט"א אנחנו יודעים שרק אם הוא רואה את זה בחנות אסור לו לקנות, או שגם אם זה כבר הגיע אליו יהיה אסור לו לאכול (לכתחילה)?
דווקא אני דייקתי והבנתי מדבריו שיתכן שגם בכה"ג יעדיף להחמיר ורק בדיעבד (כלומר במקום צורך וכד') יש להקל.בכה"ג ברור שרבנו יצחק יודה
כי זה נחשב לטעות, וע"ז כתב להדיא דהוי דיעבד
כמדומני שבספר עצמו הוא כתב להתיר אם כבר הגיע לי פיצה כזו.
איפה בספר עצמו???כמדומני שבספר עצמו הוא כתב להתיר אם כבר הגיע לי פיצה כזו.
ובהסכמה הוא מצד אחד מסכים עם מה שכתב ומצד שני הוא כותב שזה רק אם עשו בטעות, ושיש הפסד לזרוק, אז בדיעבד מותר.
ומזה משמע שאם יכול עדיך לתת למישהו [אשכנזי] וכד', וזה רק בדיעבד, אבל אם הגיע לאירוע וכד' שהיה בו פיצה עם טונה נראה שאסור לו לאכול.
ולכן שאלתי להבין מה בדיוק דעת מרן שליט"א.
אז על מה נאמר דיעבד שמותר ? איזה מקרה?לפי מרן גם אם הגיע לביתו אסור לאכול ויכול לחפש אשכנזי לתת לו. כך אמר בשיעור
מרן אמר שגם בדיעבד אסור.אז על מה נאמר דיעבד שמותר ? איזה מקרה?
לא הבנת אותו נכוןמרן אמר שגם בדיעבד אסור.
בהליכות עולם מרן לא דיבר על פיצה עם טונה אלא על נושא אחר. השיעור לא מצולם זה היה שיעור פרטי באיזה מקום בירושליםלא הבנת אותו נכון
אני רוצה לשמוע אותו בשיעור שמסר
אתה מוזמן להפנות אותי לשם ולשמוע
ראשית, הוא לא יחלוק על אביו מרן זצ"ל שכתב גם ביחוה דעת ח"ו סי' מח וגם בהליכות עולם ח"ז עמ' כ שבדיעבד מותר
זאת ועוד, בילקוט יוסף בעצמו כתב שביעבד מותר?
לכן פשיטא שרבי יצחק יתיר בכה"ג שהגיע לביתו בטעות
ותראה במכתב ששם פה יוסף דהן שמרן רושם שמה שרשום בילקוט יוסף לא מדובר על פיצה עם טונה והיא אסורה גם בדיעבדלא הבנת אותו נכון
אני רוצה לשמוע אותו בשיעור שמסר
אתה מוזמן להפנות אותי לשם ולשמוע
ראשית, הוא לא יחלוק על אביו מרן זצ"ל שכתב גם ביחוה דעת ח"ו סי' מח וגם בהליכות עולם ח"ז עמ' כ שבדיעבד מותר
זאת ועוד, בילקוט יוסף בעצמו כתב שביעבד מותר?
לכן פשיטא שרבי יצחק יתיר בכה"ג שהגיע לביתו בטעות
תגיד אתה עושה צחוק מההלכה???ותראה במכתב ששם פה יוסף דהן שמרן רושם שמה שרשום בילקוט יוסף לא מדובר על פיצה עם טונה והיא אסורה גם בדיעבד
לא!!!!בגלל שזה בין המצרים צריך יותר כבוד זה בזה
אז הייתי כותב נוסח לא סתם מבלבל כאילו זה כוונה
אלא טועה
וזה יותר עדין
הרב יצחק יוסף אמר בפירוש שגם אם הגיע לביתו אסור לאכול ויחפש אשכנזי לתת לו. בוודאות. אם אתה לא רוצה להאמין זכותך.לא!!!!
כדי להעמיד את ההלכה על תילה צריך לתקוף!!!!
לא עושים חשבונות כאלה, בפרט שטעה ומטעה בכמה וכמה דברים
"עבד ה" טועה על ימין ועל שמאל ומטעה את החברים כאן ואומרים דברים בשם רבינו יצחק שאינם נכונים כלל ועיקר
אני כותב בלי שום נגיעות
אני לא מכיר אותו בכלל
ומזל שאני נמצא כאן כדי לתקן את המעוות