• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

דגים בחלב לילדים במעון - מקור לדין

לא כ"כ הבנתי.
לפי מרן הראש"ל שליט"א אנחנו יודעים שרק אם הוא רואה את זה בחנות אסור לו לקנות, או שגם אם זה כבר הגיע אליו יהיה אסור לו לאכול (לכתחילה)?
אם הגיע אליו אני מבין שזה דיעבד ומותר

אולי יעלו את המכתב מתורת אבי
 
בכה"ג ברור שרבנו יצחק יודה
כי זה נחשב לטעות, וע"ז כתב להדיא דהוי דיעבד
דווקא אני דייקתי והבנתי מדבריו שיתכן שגם בכה"ג יעדיף להחמיר ורק בדיעבד (כלומר במקום צורך וכד') יש להקל.
ומעתה השאלה אם במקום הפסד ממון או בל תשחית וכד' הוי נחשב כדיעבד.
 
בהסכמה הנ"ל כתב להדיא דאם התבשל בטעות וקיים הפסד
משמע דרק כשיש הפסד
ויש לדון אם צריך הפסד מרובה דוקא, וממה שלא חילק משמע כל הפסד
אמנם לפני זה כתב "דאם בישלו דגים בחלב מבלי לדעת על איסור אכילתם" חשיב דיעבד
ולענ"ד בכה"ג שהכינו את הפיצה עבור אשכנזי או ספרדי שמיקל בזה (ע"פ רבותיו כמו הגר"ש מאשש) ובטעות הביאו לו את הפיצה, גם זה נחשב "שבישלו מבלי לדעת על איסור אכילתם", כי כלפי הלקוח שהזמין לא היה בעיה, ולפי"ז ל"צ להגיע לטעמא דהפסד.
מה שכתב לדון מצד בל תשתית, נראה לי ברור דזה לא טענה כלל, כיון שמחמירים בזה, הרי של"ש לדון מצד בל תשחית, ולא זו בלבד, אלא כ"ד ששייך בו חומרא, ל"ש בו בל תשחית, וכ"ש הכא דחמירא סכנתא מאיסורא
 
כמדומני שבספר עצמו הוא כתב להתיר אם כבר הגיע לי פיצה כזו.
ובהסכמה הוא מצד אחד מסכים עם מה שכתב ומצד שני הוא כותב שזה רק אם עשו בטעות, ושיש הפסד לזרוק, אז בדיעבד מותר.
ומזה משמע שאם יכול עדיך לתת למישהו [אשכנזי] וכד', וזה רק בדיעבד, אבל אם הגיע לאירוע וכד' שהיה בו פיצה עם טונה נראה שאסור לו לאכול.
ולכן שאלתי להבין מה בדיוק דעת מרן שליט"א.
 
כמדומני שבספר עצמו הוא כתב להתיר אם כבר הגיע לי פיצה כזו.
ובהסכמה הוא מצד אחד מסכים עם מה שכתב ומצד שני הוא כותב שזה רק אם עשו בטעות, ושיש הפסד לזרוק, אז בדיעבד מותר.
ומזה משמע שאם יכול עדיך לתת למישהו [אשכנזי] וכד', וזה רק בדיעבד, אבל אם הגיע לאירוע וכד' שהיה בו פיצה עם טונה נראה שאסור לו לאכול.
ולכן שאלתי להבין מה בדיוק דעת מרן שליט"א.
איפה בספר עצמו???
מי כתב המחבר או הראשל?
 
מרן אמר שגם בדיעבד אסור.
לא הבנת אותו נכון
אני רוצה לשמוע אותו בשיעור שמסר
אתה מוזמן להפנות אותי לשם ולשמוע
ראשית, הוא לא יחלוק על אביו מרן זצ"ל שכתב גם ביחוה דעת ח"ו סי' מח וגם בהליכות עולם ח"ז עמ' כ שבדיעבד מותר
זאת ועוד, בילקוט יוסף בעצמו כתב שביעבד מותר?
לכן פשיטא שרבי יצחק יתיר בכה"ג שהגיע לביתו בטעות
 
לא הבנת אותו נכון
אני רוצה לשמוע אותו בשיעור שמסר
אתה מוזמן להפנות אותי לשם ולשמוע
ראשית, הוא לא יחלוק על אביו מרן זצ"ל שכתב גם ביחוה דעת ח"ו סי' מח וגם בהליכות עולם ח"ז עמ' כ שבדיעבד מותר
זאת ועוד, בילקוט יוסף בעצמו כתב שביעבד מותר?
לכן פשיטא שרבי יצחק יתיר בכה"ג שהגיע לביתו בטעות
בהליכות עולם מרן לא דיבר על פיצה עם טונה אלא על נושא אחר. השיעור לא מצולם זה היה שיעור פרטי באיזה מקום בירושלים
 
לא הבנת אותו נכון
אני רוצה לשמוע אותו בשיעור שמסר
אתה מוזמן להפנות אותי לשם ולשמוע
ראשית, הוא לא יחלוק על אביו מרן זצ"ל שכתב גם ביחוה דעת ח"ו סי' מח וגם בהליכות עולם ח"ז עמ' כ שבדיעבד מותר
זאת ועוד, בילקוט יוסף בעצמו כתב שביעבד מותר?
לכן פשיטא שרבי יצחק יתיר בכה"ג שהגיע לביתו בטעות
ותראה במכתב ששם פה יוסף דהן שמרן רושם שמה שרשום בילקוט יוסף לא מדובר על פיצה עם טונה והיא אסורה גם בדיעבד
 
בהליכות עולם שם כן מדבר על דגים בחלב
ופיצה וטונה היינו הך [ואדרבה, פיצה עם טונה זה יותר קל מדגים מחלב, כי גבינה צהובה יש מתירים בגלל שנעשה משומן החלב, ואף שלא פוסקים כן, מ"מ פשיטא דאם דגים בחלב מותר בדיעבד, כ"ש שפיצה עם טונה מותר]
זאת ועוד לא התייחסת כלל ליתר השאלות ששאלתי
ברור לי שלא הבנת אותו נכון בכלל
מחילה ממך
אבל בספרי מרן זצ"ל ובילקוט יוסף עצמו כתב כן, ואתה חושב שנאמין לשמועות שלך
חוץ מזה, גם בכללי ההוראה ידוע שתורה שבכתב היא שקובעת
 
ותראה במכתב ששם פה יוסף דהן שמרן רושם שמה שרשום בילקוט יוסף לא מדובר על פיצה עם טונה והיא אסורה גם בדיעבד
תגיד אתה עושה צחוק מההלכה???
עכשיו אני מבין שאתה סתם מבלבל!!!
במכתב שם מפורש כותב שבדיעבד מותר וציין לילקוט יוסף
מה שכתב שפיצה עם טונה גם בדיעבד אסור, זה רק כשבא לחנות והפיצה כבר מוכנה, וע"ז כתב של"ח בדיעבד
אבל אנחנו דנו באופן שהגיע לביתו בטעות, דע"ז גם רבי יצחק יודה
חבל שאתה סתם מעלה על כתב דברים בלי לחשוב!!!!
אני תקיף אבל דע לך שזה לטובתך......
 
בגלל שזה בין המצרים צריך יותר כבוד זה בזה
אז הייתי כותב נוסח לא סתם מבלבל כאילו זה כוונה

אלא טועה
וזה יותר עדין
 
בגלל שזה בין המצרים צריך יותר כבוד זה בזה
אז הייתי כותב נוסח לא סתם מבלבל כאילו זה כוונה

אלא טועה
וזה יותר עדין
לא!!!!
כדי להעמיד את ההלכה על תילה צריך לתקוף!!!!
לא עושים חשבונות כאלה, בפרט שטעה ומטעה בכמה וכמה דברים
"עבד ה" טועה על ימין ועל שמאל ומטעה את החברים כאן ואומרים דברים בשם רבינו יצחק שאינם נכונים כלל ועיקר
אני כותב בלי שום נגיעות
אני לא מכיר אותו בכלל
ומזל שאני נמצא כאן כדי לתקן את המעוות
 
לא!!!!
כדי להעמיד את ההלכה על תילה צריך לתקוף!!!!
לא עושים חשבונות כאלה, בפרט שטעה ומטעה בכמה וכמה דברים
"עבד ה" טועה על ימין ועל שמאל ומטעה את החברים כאן ואומרים דברים בשם רבינו יצחק שאינם נכונים כלל ועיקר
אני כותב בלי שום נגיעות
אני לא מכיר אותו בכלל
ומזל שאני נמצא כאן כדי לתקן את המעוות
הרב יצחק יוסף אמר בפירוש שגם אם הגיע לביתו אסור לאכול ויחפש אשכנזי לתת לו. בוודאות. אם אתה לא רוצה להאמין זכותך.
ואתה גם מוציא עלי שם רע שאני מטעה את האנשים
גם לי אין שום נגיעות.
ואני לא יחיד ששמעתי את זה עוד כמאה בחורים ואברכים שמעו את זה ביחד איתי.
 
חזור
חלק עליון