בתענית טו כתוב על הראשונה אומר מי שענה את אברהם אבינו בהר המוריה וכו' ועל השנייה וכו' עיי''ש שיש שבע בקשות
ובסליחות של האשכנזים יש את התפילה הזאת והיא בלשון הקודש עם הוספות ויש שם תשע עשרה בקשות .
ובסליחות של הספרדים זה גם נמצא בסליחות אבל הם בארמית דעני אברהם אבינו בהר המוריה וכו' ויש עשרים בקשות בסך הכל דהיינו שתיים יותר מאשר אצל האשכזים כיון שיש שתי בקשות דעני לעלי ברמה ויש דעני לחוני במעגל שזה יש בספרדים שאין בסליחות של האשכנזים
ואפילו שיש שתיים שיש בספרדים יותר מהאשכנזים ההבדל הוא באחד שלאשכנזים יש 19 ולספרדים 20 והטעם כיון שאצל הספרדים דעני למשה ולאבותינו בים סוף ענינן ואצל האשכנזים זה מחולק לשתיים מי שענה לאבותינו על ים סוף עננו ויש מי שענה למשה בחורב עננו ונמצא שהם חילקו זאת לשתיים ואצל הספרדים צירפום לאחד.
ויש ששאלו מה היה אצל עלי ברמה איפה הקב''ה ענה לו ושמעתי מהג''ר יעקב עדס לבאר בזה שהלא תפילת עלי בשמואל א' שעלי בירך את חנה ואת לכי לשלום ואלוקי ישראל ייתן את שאלתך אשר שאלת מעמו ולאחר מכן היא נפקדה ברמה ואע''פ שבירך אותה בשילה אבל אח''כ היא הלכה לרמה ושם נפקדה עיין היטב בפסוקים.
ובסליחות של האשכנזים יש את התפילה הזאת והיא בלשון הקודש עם הוספות ויש שם תשע עשרה בקשות .
ובסליחות של הספרדים זה גם נמצא בסליחות אבל הם בארמית דעני אברהם אבינו בהר המוריה וכו' ויש עשרים בקשות בסך הכל דהיינו שתיים יותר מאשר אצל האשכזים כיון שיש שתי בקשות דעני לעלי ברמה ויש דעני לחוני במעגל שזה יש בספרדים שאין בסליחות של האשכנזים
ואפילו שיש שתיים שיש בספרדים יותר מהאשכנזים ההבדל הוא באחד שלאשכנזים יש 19 ולספרדים 20 והטעם כיון שאצל הספרדים דעני למשה ולאבותינו בים סוף ענינן ואצל האשכנזים זה מחולק לשתיים מי שענה לאבותינו על ים סוף עננו ויש מי שענה למשה בחורב עננו ונמצא שהם חילקו זאת לשתיים ואצל הספרדים צירפום לאחד.
ויש ששאלו מה היה אצל עלי ברמה איפה הקב''ה ענה לו ושמעתי מהג''ר יעקב עדס לבאר בזה שהלא תפילת עלי בשמואל א' שעלי בירך את חנה ואת לכי לשלום ואלוקי ישראל ייתן את שאלתך אשר שאלת מעמו ולאחר מכן היא נפקדה ברמה ואע''פ שבירך אותה בשילה אבל אח''כ היא הלכה לרמה ושם נפקדה עיין היטב בפסוקים.
נערך לאחרונה: