• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

השב להודעה

השאלה היא האם גם בזמנם היה פולמוס כה גדול בענין כמו היום שאז יתכן וביררו וידעו מה קורה בשאר בתי כנסת, וכדוגמת פורים ברמות כהיום, או שהפולמוס החל מאז הוראת מו"ר הגר"ע זצ"ל, וקודם לכן הענין היה שקט, וממילא אי אפשר לדעת ולהעיד על מנהג ירושלים רבתי דאז.

מה גם שבזמננו רבתה התקשורת וכו' ודברים מתפרסמים מקצה הארץ לקצהו ברגעים ספורים.


ואגב, גם אז שהיה היישוב בירושלים יחסית קטן, בתי הכנסת רבו גם רבו, צא וראה בשכונות כבית ישראל הבוכרים נחלאות וכו' כמה הם מלאים בבתי כנסת ותיקים, כה יתן השם וכה יוסיף.


וכבר היו דברים מעולם שחכמי אותה תקופה נ"ע, או שחיו בקירוב זמן  מעידים עדויות שונות על המנהג, וכמדומני שראיתי שינוי בעדויות על המנהגים בין כף החיים זצ"ל לרבי עמרם חסידא אבורביע זצ"ל בנתיבי עם, ואולי גם בכתר שם טוב לרב גאגין זצ"ל,  ומחמת כן היה נראה לי הקטן והפשוט ליישב שכל אחד העיד על שער מקומו, ואכתי צ"ע.


חזור
חלק עליון