אלמוג טלולקר
Active member
בשו"ת יביע אומר ח"ו סי' יד כתב שאין במכנסיים שמלת אשה.
ואילו בחלק יא הפך את היוצרות וכתב שמי שצובע את שערו בשחור יש לו על מי לסמוך, וע"י כדורים יש להקל.
המעיין בתוכו בתוך דבריו רואה שהפך את היוצרות -
שלפי ח"ו מותר כל דבר שדרך הגברים לעשות כן,
ודעת הבית יוסף בשם הרמב"ם שאסר אף במקום שדרך הגברים לעשות כן, אפשר להסביר כדעת הגנת ורדים ופרח שושן שמותר לכתחילה ומה שנקט 'אין מכין אותו' הוא משום שנקט בתחילת דבריו 'מכין אותו'.
אולם בחי"א
נקט את סברת הבית יוסף בשם הרמב"ם שהוא העיקר - שאף שדרך הגברים לעשות כן יש איסור למי שעושה כך.
מישהו יכול להסביר לי ולבאר לי את דעתו?
ואילו בחלק יא הפך את היוצרות וכתב שמי שצובע את שערו בשחור יש לו על מי לסמוך, וע"י כדורים יש להקל.
המעיין בתוכו בתוך דבריו רואה שהפך את היוצרות -
שלפי ח"ו מותר כל דבר שדרך הגברים לעשות כן,
ודעת הבית יוסף בשם הרמב"ם שאסר אף במקום שדרך הגברים לעשות כן, אפשר להסביר כדעת הגנת ורדים ופרח שושן שמותר לכתחילה ומה שנקט 'אין מכין אותו' הוא משום שנקט בתחילת דבריו 'מכין אותו'.
אולם בחי"א
נקט את סברת הבית יוסף בשם הרמב"ם שהוא העיקר - שאף שדרך הגברים לעשות כן יש איסור למי שעושה כך.
מישהו יכול להסביר לי ולבאר לי את דעתו?