אחר המחילה בפת"ש המצורף (יו"ד רסה) כותב לבטל מה שמזמינים וכך פסקו פוסקים רביםלא ראיה כ"כ,
אין נידון האם מותר להזמין או לא, אלא עיקר הנידון הוא אחר שהזמין האם המוזמן חייב לבוא.
אך זה דוחק קצת, דתמוה הוא שמרן זיע"א כביכול חייב את הראש"ל ר' יצחק נסים ע"ה לבא.
אני מצרף כאן מה שכתב בזה הגאון הגדול ר' עמרם פריד שליט"א.
מדבריו נראה שכל החשש שמזמינים את כלל הציבור ולא כשיחיד מזמין ליחיד ומניח שהוא בודאי יבוא.אחר המחילה בפת"ש המצורף (יו"ד רסה) כותב לבטל מה שמזמינים וכך פסקו פוסקים רבים
הצג קובץ מצורף 25932
עיין שו"ת בית נאמן חלק א, מה שהאריך בזה לגבי ספירת העומר ונראה לי שהתייחס גם לזה.אולי יש חילוק בין כתב לדיבור?
אם יורשה לומר חילוק שהפת''ש מדבר שיש כעת סעודת מצווה של מילה והשמש קורא לאנשים וכיון שלא מגיעים הויא ביזיון מצווהאחר המחילה בפת"ש המצורף (יו"ד רסה) כותב לבטל מה שמזמינים וכך פסקו פוסקים רבים
הצג קובץ מצורף 25932
יישר כחאם יורשה לומר חילוק שהפת''ש מדבר שיש כעת סעודת מצווה של מילה והשמש קורא לאנשים וכיון שלא מגיעים הויא ביזיון מצווה
אבל אם אדם מזמין את חבירו לברית שתהיה בעוד זמן ואין המצווה לפניו אין בזה ביזיון שלא מגיע כיון שלא היתה המצווה לפניו ודו''ק
ולפי''ז מיושב הרב זצ''ל
וכך יוצא משו"ת יביע אומר ח"ד (חיו"ד סי' יט). למעיין היטב.יישר כח
כך אמר לנו גם מרן שליט"א, שכל הבעיה להזמין לסעודה. אבל לברית עצמה אין בעיה.