• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

האם אתה מכיר אנשים שאוכלים עוף שאינו מבושל כלל, ונפק''מ לגבי טלטול מוקצה עי' סי' ש''ח סל''א

קודם כל אנחנו רגילים לומר לבחורים תדעו שאם חז"ל אמרו חזי לאומצא אז הם קבעו שזה המציאות אפילו אם אנחנו לא עושים ככה זה אומר שאנחנו מוזרים, אבל תמיד האמת והטבע כמו דברי חז"ל
דבר שני בארגנטינה היו אנשים אוכלים בשר טחון כמות שהוא חי בלי כלום, מקסימום שמים עליו קצת פלפל שחור וזהו, עיני ראו ולא זר
אבל בשר עוף חי לא ראינו
ובזמנינו התעוררנו לחקור לגבי הדג חי שנעשה מודה לאוכלו בכל מיני צורות וצרות שנקראות סושי וסוסי וכולי שלכאורה ישתנה הדין שדג כזה לא יחשב מוקצה
 
האם אתה מכיר אנשים שאוכלים עוף שאינו מבושל כלל, ונפק''מ לגבי טלטול מוקצה עי' סי' ש''ח סל''א
לא צריך להכיר אנשים שאוכלים בשר חי. שהרי בגמ' אמרו דחזי לאומצא,
לא אמרו שישנם אנשים שאוכלים בשר חי, אלא "שראוי להיאכל חי" אבל גם בזמן הגמ' לא היו אנשים שאוכלים בשר חי, אולי היו יחידים שבטלה דעתם.
דאל"כ למה אמרו בגמ' דחזי לאומצא, ולא אמרו שאוכלים בשר חי.
 
חזור
חלק עליון