ויצאו ללכת ארצה כנען ויבאו ארצה כנען
בש"ך עה"ת וכעי"ז באגרא דכלה (הובאו בעלים לתרופה תשפ"ג) כתבו שהיה לאברהם קפיצת הדרך, ודקדקו כן מלשון הפסוק, שמיד כשיצאו ללכת - "ויבואו ארצה כנען". והעיר במגדים חדשים (הובא שם בהע') שהרי בסנהדרין (צה, א) לא מנו את אברהם בין אלו שקפצה להם הארץ. ותירצו בעלים לתרופה שלדברי הש"ך שאברהם ק"ו מעבדו אליעזר, א"כ זה בכלל אליעזר שכן נמנה. ולכאורה קשה לומר כן.
ובספר פרי העץ (לר' יהודה מודרן, הובא שם) כתב שכיון שהקב"ה לא גילה לו את המקום, בהכרח לא שייך קפיצת הדרך, הגם שבעיקרון אברהם יכל לעשות זאת בק"ו מעבדו אליעזר, וזו כוונת רש"י "לתת לו שכר על כל פסיעה ופסיעה", עכ"ד.
ובאמת לשון רש"י מורה שלא הייתה קפיצת הדרך. ויתכן שגם אם שייך קפיצת הדרך בלי שיֵדע המקום, מ"מ כדי שיהיה לו שכר על כל פסיעה ופסיעה, לפיכך לא עשה קפיצת הדרך.
בש"ך עה"ת וכעי"ז באגרא דכלה (הובאו בעלים לתרופה תשפ"ג) כתבו שהיה לאברהם קפיצת הדרך, ודקדקו כן מלשון הפסוק, שמיד כשיצאו ללכת - "ויבואו ארצה כנען". והעיר במגדים חדשים (הובא שם בהע') שהרי בסנהדרין (צה, א) לא מנו את אברהם בין אלו שקפצה להם הארץ. ותירצו בעלים לתרופה שלדברי הש"ך שאברהם ק"ו מעבדו אליעזר, א"כ זה בכלל אליעזר שכן נמנה. ולכאורה קשה לומר כן.
ובספר פרי העץ (לר' יהודה מודרן, הובא שם) כתב שכיון שהקב"ה לא גילה לו את המקום, בהכרח לא שייך קפיצת הדרך, הגם שבעיקרון אברהם יכל לעשות זאת בק"ו מעבדו אליעזר, וזו כוונת רש"י "לתת לו שכר על כל פסיעה ופסיעה", עכ"ד.
ובאמת לשון רש"י מורה שלא הייתה קפיצת הדרך. ויתכן שגם אם שייך קפיצת הדרך בלי שיֵדע המקום, מ"מ כדי שיהיה לו שכר על כל פסיעה ופסיעה, לפיכך לא עשה קפיצת הדרך.
