שער העזרה ענייני קדשים סימן תנא:
בתוס' רי"ד יומא נב. הביא דברי רש"י שם שנראה מדבריו שהאולם היה מקורה, והרי"ד שם חולק וסובר שלאולם לא היה תקרה כלל, שלא הוזכרה תקרה לאולם במסכת מידות, עי"ש.
ולכאורה צ"ע טובא, שהרי פליגי אמוראי בכמה דוכתי האם קדושת אולם כקדושת היכל או לא, עי' עירובין ב. ויומא מד: וזבחים יד. ושם מבואר שלמ״ד שקדושת אולם והיכל חדא היא דיניו כהיכל לכל דבר, והנה בזבחים מ. איתא שאם נפחתה תקרה של היכל לא היה מזה שם, שנאמר באהל מועד, ואם אין לו תקרה אינו אהל כמ״ש רש״י שם.
וא"כ אם האולם הוא בכלל קדושת ההיכל ממילא יש לו דין שצריך להיות אהל, ואיך יתכן שאינו מקורה, וצע"ג.
בתוס' רי"ד יומא נב. הביא דברי רש"י שם שנראה מדבריו שהאולם היה מקורה, והרי"ד שם חולק וסובר שלאולם לא היה תקרה כלל, שלא הוזכרה תקרה לאולם במסכת מידות, עי"ש.
ולכאורה צ"ע טובא, שהרי פליגי אמוראי בכמה דוכתי האם קדושת אולם כקדושת היכל או לא, עי' עירובין ב. ויומא מד: וזבחים יד. ושם מבואר שלמ״ד שקדושת אולם והיכל חדא היא דיניו כהיכל לכל דבר, והנה בזבחים מ. איתא שאם נפחתה תקרה של היכל לא היה מזה שם, שנאמר באהל מועד, ואם אין לו תקרה אינו אהל כמ״ש רש״י שם.
וא"כ אם האולם הוא בכלל קדושת ההיכל ממילא יש לו דין שצריך להיות אהל, ואיך יתכן שאינו מקורה, וצע"ג.