רמב"ם שבת יב א ס"ל דמצרף מתכת חייב משום מבעיר, ובפרק ט כתב שאם תיעשה גחלת חייב משום מבשל. וע"ש בפי"ב בראב"ד דס"ל שהמחמם את הברזל חייב משום מבשל דמרכך את הברזל, ומצרף משום מכה בפטיש.
ואפשר דהכא גריע משום שאינו צריך את ריכוכו שהרי מקלקל לו את המנורה, אלא שיש לומר שמכיון שאינו יכול להאיר אלא ע"י הריכוך (וצריך באמת לבדוק האם כך פני הדברים ולהבין את היטב את המשמעות ההלכתית של המציאות) חשיב כפסיק רישא דניחא ליה, כעין מ"ש בית יוסף לעניין סירוק שיער, או אולי בכלל לא נחשב למלאכה כשאינו מתכוון, כעין מ"ש הרב המגיד לגבי מצרף ועוד.
עיין בשו"ת חמדה גנוזה לגרח"ד שלוש ח"א סי' ה שהאריך בזה ומצדד שאין בזה משום מבשל ומצרף.