לכאורה יש כמה ראיות שכיסוי הדם הוא המשך של השחיטה וכבר מבואר כן ברא''ש בר''פ כיסוי הדם
ויש גם להביא מדברי המשנה שביו''ט שאינו יכול לכסות הדם לא ישחוט ומכאן למד הגר''א מקור לדין שכל היכא שאין יכול לכסות הדם לא ישחט והביאור בזה כיון שאם אינו מכסה הדם זה מגרע גם בשחיטה ויש לדון בראיה זו
ועוד מבואר בשו''ע שאסור להפסיק בין השחיטה לכיסוי ולכאורה הם שתי מצוות נפרדות ומבואר שהכיסוי הוא המשך של השחיטה
ולענ''ד יש להביא ראיה גדולה להאי ענינא שמבואר במשנה ששכיסוי הדם לא נוהג בקדשים ומבואר בגמרא לפי התירוץ השני הטעם כיון שא''א לעשות כיסוי הדם על המזבח וא''כ יצטרכו לעשות גרירה והתורה אומרת ושחט וכיסה וכאן הוא צריך שחיטה גרירה וכיסוי ולענ''ד נראה ביאור הדבר שהכיסוי הוא המשך השחיטה וכאן כיון שיש באמצע גרירה הרי הוא מפסיק בין השחיטה להכיסוי ודו''ק
ויש גם להביא מדברי המשנה שביו''ט שאינו יכול לכסות הדם לא ישחוט ומכאן למד הגר''א מקור לדין שכל היכא שאין יכול לכסות הדם לא ישחט והביאור בזה כיון שאם אינו מכסה הדם זה מגרע גם בשחיטה ויש לדון בראיה זו
ועוד מבואר בשו''ע שאסור להפסיק בין השחיטה לכיסוי ולכאורה הם שתי מצוות נפרדות ומבואר שהכיסוי הוא המשך של השחיטה
ולענ''ד יש להביא ראיה גדולה להאי ענינא שמבואר במשנה ששכיסוי הדם לא נוהג בקדשים ומבואר בגמרא לפי התירוץ השני הטעם כיון שא''א לעשות כיסוי הדם על המזבח וא''כ יצטרכו לעשות גרירה והתורה אומרת ושחט וכיסה וכאן הוא צריך שחיטה גרירה וכיסוי ולענ''ד נראה ביאור הדבר שהכיסוי הוא המשך השחיטה וכאן כיון שיש באמצע גרירה הרי הוא מפסיק בין השחיטה להכיסוי ודו''ק

