• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

האם כל אחד מבני המשפחה מזמין את האושפזין?

אהרן כהן

Well-known member
בבית הורי נוהגים שכל אחד מבני המשפחה קורא את הנוסח של הזמנת האושפזין, כל לילה ולילה מלילות חג הסוכות.
וכן כשאנו מגיעים להוריי, אז גם אנחנו קוראים את הנוסח הזה.
אולם, לכאורה אין צורך בזה, ודי במה שהאבא קורא ומזמין את האושפזין ואין צורך שכל בני הבית יזמינו אותם.
אשמח לשמוע דעתכם, בפרט אם יש מקור לזה.
חג שמח
 
מאתר "דין"

שלום וברכה! יש לי כמה שאלות לגבי הסוכה –
1) מתי אפשר/צריך להזמין את האושפיזין? (קראתי שצריך לפני הסעודה כל יום…האם חייבים דווקא לפני הסעודה? ומשנה באיזה שעה?)
2) האם אישה יכולה להזמין את האושפיזין?
3) האם ראוי להזמין את האושפיזין לסוכה שלא תמיד יש מי שישן ויאכל בה, ורוב הזמן היא ריקה?

תשובה:

המנהג להזמין את האושפזין בעת הכניסה לסוכה לצורך סעודה. מנהג העולם להזמינם בתחילת סעודת הלילה שהוא תחילת היום, אולם, יש שנוהגים על פי השל"ה הק' להזמינם בתחילת כל סעודה וסעודה בחג. הזמנת האושפזין אינה שייכת דוקא לבעל הבית, אלא אלו המקפידים על מנהג זה נוהגים שכל אחד מאנשי הבית אומר את הנוסח בעצמו, או שאחד מבני הבית אומר את הנוסח בקול רב וכולם מאזינים לדבריו ומצטרפים עמו. הזמנה זו צריך לאומרה בפה דוקא, ואם אינו מזמינם בפה – אינם באים לסוכתו. גם סוכה שלא ישנים בה, ברגע שאדם נכנס אליה כדי לסעוד בה את סעודתו [אף שאינה שלו] יכול הוא להזמין אליה את האושפזין.

מקורות:

ראה זוהר פ' אמור קג ע"ב, של"ה מס' סוכה עמוד השלום, יסוד ושורש העבודה שער יא פי"ג.
 
חזור
חלק עליון