Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
לשון מרן ז"ל בשלחן ערוך חו"מ סימן ק"ה ס"א "שכל התופס לבעל חוב במקום שיש עליו חוב לאחרים לא קנה ואפילו עשאו שליח וכתב לו הרשאה".
אמנם דעת רש"י שכשעשאו שליח קנה, ועיין בש"ך שם שביאר בדעת רש"י שמיירי כששכרו, ואזי הוא פועל, ויד פועל כיד בעל הבית.
האמת שאיני זוכר בדיוק על מה כתבתי תיבות אלו :) אך כיון שלא עלה הסרטון כדבעי כתבתי את המורם מכל. וכנראה כוונתי שגם אם שמר מקום אין בכך כלום ואפשר לשבת במקום זה
שאלה-50627
לכבוד הגרב'צ מוצפי שליט"א
1 נשמח עם כבודו יתיחס לתופעת "שמירת מקומות" לאנשים שטרם הגיעו, לשיעור תורה.
האם יש הבדל בן אנשים שכבר שנים רבות מגיעים לשיעור תורה
ולכאורה יש להם כסא"קבוע", למרות שהם לא "קנו" אותו?
2 ביורה דעה סימן רמו' כתוב "... לא ישאל יותר מ3 הלכות?
מה הסיבה שההלכה הגבילה לא יותר מ3 הלכות?
תזכה למצוות
תשובה
זו תופעה פסולה ואסורה . היא נוגדת את ההלכה שצריך להיות שיוויון לכולם בלימוד תורה . ואין לשמור מקומות חוץ מלאדם ותיק או רב ידוע.
כלל ידוע הוא כל הקודם זכה.