Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature may not be available in some browsers.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
קריאתו של מרן הרב יצחק יוסף: "רבותיי, כולם תסייעו למורשת מרן, הם מחזיקים בדרכו האמיתית של מרן. הוא לא מקבל סיוע משום גורם, הכל מתרומות של האנשים. אתם לא יודעים כמה זה חשוב המרכז למורשת מרן. הוא מחדיר את ההלכה, את הדרך של מרן!"
לענ"ד כיון שהם משמחים, במקומות שיש רגילות שהם אוכלים, מותרים באכילה. (ראיתי בחתונות בר מצוה וכמדומה גם בברית מילה (שם פחות נמצאים זמרים ותקליטנים), וחלק מהסדר יום של הזמרים והתקליטנים זה האוכל ובחתונות נראה לי שראיתי גם את הצלמים שנחים להפסקת אוכל). דהוי כרעות ואע"ג שמשלם להם, ואדרבה עד שאתה מדייק מרישא דייק מסיפא, שכתב "ובאים רק כדי לאכול בשר".
אמנם מלצר אם הוא אוכל, אין רגילות שיאכל בסעודה אלא הוא אוכל בתוך המטבח, ובודאי ששם אין לזה קשר לסעודה. ועוד שתפקידו לעבוד בזמן האוכל. (מה שאין כן זמרים ששמים מנגינות מוקלטות).
וגם אם יהיה רק ספק, הרי כאן קיל יותר מדרבנן וספיקו לקולא. והמיקל לא הפסיד
אמנם עדיף להזמין בימים אלו דגים וכך יחסכו כל בעיה. (כף החיים סק קסה). ואם אי אפשר, עדיף עוף מבשר שכן הטור והראבי"ה ועוד מקלים בעוף.
ולענ"ד סוף דבריהם עיקר, שכל שהולך לא בשביל הבשר שפיר דמי. אלא שבשביל שנדע מי הוא באמת בא בגדר "לא בשביל בשר" נתנו מדד שזה אדם הקרוא גם בשאר ימות השנה.
וגם אי נימא דהוי ספק, ספק במנהג שאין בו עיקר מהגמרא ודאי דלקולא הוא
רק משיש לדון זה שאם הם אוכלים ללא רשות, אזי יש לומר שבודאי אינם מצטרפים לסעודה ללא רשות, או שמא אי כבר התרגלו האנשים בזה ויודעים שהזמרים וחבריהם אוכלים שם "וכיון דעל, על", ושפיר שייך שהצטרפו.
אמנם לכא' ענין זה לא מצוי או כמעט לא מצוי. (אלא אם כן יש רגילות כזו גם בצלמים).