בילקו"י סי' תקצ"ו סעיף ב' בהערה (במהדרות תשע"ו בעמ' תנ"ד) האריך בדין האם שופר הוי מוקצה בר"ה.
אולם לכאו' לא הכריע כ"כ באופן ברור, שכן הביא את האומרים דהוי מוקצה מחמת חסרון כיס, ואח"כ גם את האומרים דהוי מוקצה מחמת גופו, וצידד להקל בכך, וחזר להחמיר במוקצה מחמת חסרון כיס, ונראה שבסוף סיים גם לצדד להקל מחמת ספק דרבנן לקולא.
אז מה למעשה? אפשר ממש להקל לטלטל? עד כמה? כמו כלי שמלאכתו לאיסור? כמו כלי שמלאכתו להיתר? מותר רק לצורך גופו ומקומו או גם מחמה לצל?
אולם לכאו' לא הכריע כ"כ באופן ברור, שכן הביא את האומרים דהוי מוקצה מחמת חסרון כיס, ואח"כ גם את האומרים דהוי מוקצה מחמת גופו, וצידד להקל בכך, וחזר להחמיר במוקצה מחמת חסרון כיס, ונראה שבסוף סיים גם לצדד להקל מחמת ספק דרבנן לקולא.
אז מה למעשה? אפשר ממש להקל לטלטל? עד כמה? כמו כלי שמלאכתו לאיסור? כמו כלי שמלאכתו להיתר? מותר רק לצורך גופו ומקומו או גם מחמה לצל?