• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

האם מותר לי להזמין משטרה בעקבות שמחה בית השואבה בשעה כה מאוחרת בלילה??

מודעה חריגה נתלתה בשכונת רמת דוד בקרית גת מקום משכנה של חסידות קרעטשניף בעיר. המודעה החריגה על רקע הפרעה לשמחת החג בסוכתו של הרבי.

במודעה נכתב כי הערב - ליל שני - חמישי של סוכות באושפיזין של אהרן הכהן הפריעו את שמחת החג והשירה בסוכתו של הרבי מקריטשניף שליט"א.

לדברי כותב המודעה: "הרבי כאב את זה מאוד ואמר: שבשמחת בית השואבה פועלים ישועות עבור כל עם ישראל ובפרט עבור החיילים".


"הרבי הוסיף ודיבר זמן ארוך מאוד - וסיים ואמר: מי שחייג והזמין את המשטרה שיבוא לבקש סליחה ולהבטיח שלא יעשה זאת עוד מפני שציער את הקב"ה וח"ו אם לא יעשה כן תחסר לו ולמשפחתו שמירה מן השמים".

את המודעה מסיימים כי מחשש לקפידה: "יהודי מאמין מבין את משמעות הדברים ובא לתקן את הדבר היום ומיד נא ליצור קשר עם הגבאי בטלפון: 052-677060. וכמובן יוכל להכנס אל האדמו"ר שליט"א שלא תהיה קפידה ח"ו ושנשמע רק בשורות טובות".
 
מרן זצוק"ל ביטל את הסליחות בבית מדרש, כיון שהדבר הפריע לשכנים. ואמר שאין היתר לעשות מצוות על חשבון הזולת.
כמובן אני לא מביע דעה על מה שקרה אתמול.
אבל עכ"פ לא צריך להזמין משטרה, ולהיות בכלל "למלשינים אל תהי תקווה" כיון שיכול להינזק מכך וזה כוונת הרבי שליט"א.
 
חסרים בשאלה כאן הרבה נתונים
לפי מה שאני זוכר המוסדות של קרמשניטף הם מבודדים יחסית בצד של הרחוב ולא תקועים בין בניינים [הייתי שם בקורונה והיה נראה שהבנין שצמוד יחסית הוא של אנ"ש]
אם נניח המתלונן ישן בסוכה הוא בקלות יכל להיכנס לבית מדין מצטער, ובטוח שלא היה לו עוון יותר גדול מאשר להזמין משטרה ולגרום עוגמת נפש לכל החוגגים
הוא יכל גם לרדת ולבקש יפה להנמיך את המוזיקא, הם נראו לי אנשים נחמדים ונעימים מאוד, הייתי שם כמה שעות ונהניתי לראות דברים שאני לא רואה בחסידויות בירושלים וכדו'
ואם הוא ישן בבית הוא יכל לסגור החלונות ולישון בשקט
ועל כך מסתמא הקפיד הרבי שליט"א
מה גם שזה יכול לפתח להבא שנאה וסכסוכים שהחסידות לא רוצה שיהיה בעיר מעורבת כמו שם
 
אבל עכ"פ לא צריך להזמין משטרה, ולהיות בכלל "למלשינים אל תהי תקווה" כיון שיכול להינזק מכך וזה כוונת הרבי שליט"א.
הגירסא המקורית היא ולמשומדים אל תהי תקוה.
עכ"פ מבלי להתייחס פרטני למקרה המדובר שאיני יודע פרטיו, במידה ויש שכן שמרעיש ומפריע לענ"ד מן הראוי לפנות אליו ולבקש שיפסיק להרעיש, ובמידה ואין התחשבות שיפנה לכתחילה למשטרה שיטפלו בענין.

נ.ב. מצוי אצלי שחונים לי בחניה הפרטית או חוסמים את רכבי, לדעתך אסור לי לפנות למשטרה ולדווח בכדי שיפנו לחוסם שיזיז את רכבו?
 
נ.ב. מצוי אצלי שחונים לי בחניה הפרטית או חוסמים את רכבי, לדעתך אסור לי לפנות למשטרה ולדווח בכדי שיפנו לחוסם שיזיז את רכבו?
אין זה דומה, אם רכב חוסם אותך ואינך יודע מי בעליו אין לך ברירה אחרת רק לפנות למשטרה, ואם תעשה דין לעצמך אתה תינזק, אבל כשאתה יודע למי לפנות ויכול לסיים את הענין בנעימות למה לא לעשות כן
 
אין זה דומה, אם רכב חוסם אותך ואינך יודע מי בעליו אין לך ברירה אחרת רק לפנות למשטרה, ואם תעשה דין לעצמך אתה תינזק, אבל כשאתה יודע למי לפנות ויכול לסיים את הענין בנעימות למה לא לעשות כן

לענ"ד מן הראוי לפנות אליו ולבקש שיפסיק להרעיש, ובמידה ואין התחשבות שיפנה לכתחילה למשטרה שיטפלו בענין
 
הגירסא המקורית היא ולמשומדים אל תהי תקוה
אמת ויציב.
אך מ"מ בהמשך מיד מוסיפים [בנוסח המקורי כמובן] "וכל המינים וכל המלשינים כרגע יאבדו"
כך שבין הכי ובין הכי הגענו לאותו תוצאה.
[ואולי אפי' יותר חמור, כי בנוסח המקורי מתפללים שהמלשין יאבד, ואילו בנוסח המצוי אומרים שלא יהיה לו תקווה]
 
אמת ויציב.
אך מ"מ בהמשך מיד מוסיפים [בנוסח המקורי כמובן] "וכל המינים וכל המלשינים כרגע יאבדו"
כך שבין הכי ובין הכי הגענו לאותו תוצאה.
[ואולי אפי' יותר חמור, כי בנוסח המקורי מתפללים שהמלשין יאבד, ואילו בנוסח המצוי אומרים שלא יהיה לו תקווה]
עכ"פ פשיטא לי שאי"ז אמור על מקרה כעי"ז שמפריעים מנוחת השכנים או כשחוסמים רכבים וכיוצ"ב
 
הגירסא המקורית היא ולמשומדים אל תהי תקוה.
עכ"פ מבלי להתייחס פרטני למקרה המדובר שאיני יודע פרטיו, במידה ויש שכן שמרעיש ומפריע לענ"ד מן הראוי לפנות אליו ולבקש שיפסיק להרעיש, ובמידה ואין התחשבות שיפנה לכתחילה למשטרה שיטפלו בענין.

נ.ב. מצוי אצלי שחונים לי בחניה הפרטית או חוסמים את רכבי, לדעתך אסור לי לפנות למשטרה ולדווח בכדי שיפנו לחוסם שיזיז את רכבו?
תדע לך שזה לא בכלל לא פשוט לפי ההלכה להזמין משטרה, תשאל רבנים, זכור לי ששמעתי שיעור תורה בזה וזה בכלל לא כזה פשוט.
ואגב, אתה יודע שהיום להזמין משטרה זה ממש גובל בחוסר נעימות והלבנת פנים, אתה מה יודע כולם מסתכלים עליך חושבים שאתה איזה עבריין צמרת... בדרך כלל אנשים לא מוחלים על זה... כי זה מביא לידי בושה גדולה.
 
בד"כ המשטרה לא עושה כלום, רק באים רושמים מזהירים והולכים
אלא אם כן המתלונן ערבי או שמאלני שיש להם יחס מועדף ושירות VIP
אם מקבלים את פניהם יפה סוגרים את הענין בכמה דקות
אם הם מעכבים לתחנה זה משהו אחר שגם לא נעים אבל לא כ"כ נורא
הם סה"כ אנשים כמוני כמוך ואפילו פחות מזה
 
ללא קשר למקרה הזה שאיני יודע מה היה שם.
מי שעושה שמחת בית השואבה בשעות כאלה, ובפרט ברחובה של עיר, צריך לקחת בחשבון שזה עלול לקרות, והוא לא יכול לומר שהוא 'לא מוחל' וכביכול 'להקפיד' על המזמין. כי כך היא דרכו של עולם, ולרוב במקרים כאלה אנשים חוששים להתרות במפריעים וגם מכירים כבר את הנפשות הפועלות שזה לא יעזור.
ובפרט שאף פעם המשטרה לא נותנת קנסות מיד, אלא מתרה קודם במפריעים. ולכן אין לזה קשר כלל לעניין מסירה.
 
גם אם מרן יעשה שמחת בית השואבה ב12:30 בלילה אתה תזמין לו משטרה??? בגלל שזה חסידים מותר??? שנאת חינם!!!
מרן לא יעשה שמחת בית השואבה בכזו שעה!!!
מי שלא מתחשב בשכנים למה שהשכנים יתחשבו בו?
יש שעות סבירות (איני מדבר על החוק) אבל מי שחורג לשעות לא שעות, שיקח בחשבון שהוא מפריע לשכנים!
 
תדע לך שזה לא בכלל לא פשוט לפי ההלכה להזמין משטרה, תשאל רבנים, זכור לי ששמעתי שיעור תורה בזה וזה בכלל לא כזה פשוט.
אז הנה אני שואל. האם מותר להזמין משטרה על עבירות רעש, או על חסימת חניה?
ואגב, אתה יודע שהיום להזמין משטרה זה ממש גובל בחוסר נעימות והלבנת פנים, אתה מה יודע כולם מסתכלים עליך חושבים שאתה איזה עבריין צמרת... בדרך כלל אנשים לא מוחלים על זה... כי זה מביא לידי בושה גדולה.
צריך לבקש על זה מחילה?
אדם שלא מתחשב בזולת, מרעיש בשעות לא שעות וטורד את מנוחתם. שיקח בחשבון מה עלול לצאת ממעשיו, והוא הוא עוונו ישא.
 
חזור
חלק עליון