• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

האם מילת עבדים דוחה איסור קציצת הנגע

גרינפלד

Well-known member
מתוך ה'מגדלות מרקחים':
ימול בשר ערלתו (יב ג)

בשבת
קלב: ילפינן מדכתיב "בשר" ערלתו, דאפילו אם יש שם בהרת ימול, ואפילו במילה שאינה בזמנה, ואע"פ שקציצת הנגע היא עשה ול"ת השמר בנגע הצרעת לשמור ולעשות, מ"מ גזירת הכתוב היא שמותר. ונסתפק בספר דרך המלך על הרמב"ם מילה פ"א ה"י, האם מילת עבדים ג"כ דוחה את איסור קציצת הנגע. וכתב שלדעת הרמב"ם שם דמילת עבדים בזמנה דוחה את השבת, הוא הדין דדוחה את איסור קציצת הנגע, אך לדעת רבינו ירוחם המובא בש"ך יו"ד סי' רס"ז סק"ו דמילת עבדים אינה דוחה שבת, הוא הדין לענין נגע י"ל דאין דוחה אלא מילת ישראל, עי"ש.

ולכאורה יש לדון, לפי מה שכתב במשנה למלך טומאת צרעת פ"י ה"א, דבאיסור קציצת הבהרת עוברים גם הקוצץ וגם הנקצץ, א"כ עכ"פ בעבד גדול שמוזהר על קציצת הנגע איך ימול אותו רבו, הרי העבד עצמו אינו מוזהר על מילה כמ"ש בהגהת הגרעק"א יו"ד שם ס"א, וא"כ אין לו מצוה במילה זו, והעשה שמוטל על האדון אינו דוחה את האיסור של העבד לקצוץ את הנגע, וצ"ע.​
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון