Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.
חלילה, נסחפנו מתוך ריתחא דאורייתא ולא עלה בליבי לזלזל בתלמיד חכם ולו הפשוט ביותר...
אם כי המתעבר על ריב לא לו נמשל למחזיק באזני כלב, כך שזה מחזיר אותנו לנידון על בעלי החיים וד"ל.
חלילה, נסחפנו מתוך ריתחא דאורייתא ולא עלה בליבי לזלזל בתלמיד חכם ולו הפשוט ביותר...
אם כי המתעבר על ריב לא לו נמשל למחזיק באזני כלב, כך שזה מחזיר אותנו לנידון על בעלי החיים וד"ל.
אני מאמין באמונה שלימה שהבורא ית' שמו הוא בורא ומנהיג לכל הברואים והוא לבדו עשה ועושה ויעשה לכל המעשים!!!
ואין זו סתירה כלל לדברי הראשונים בענין 'השגחה כללית' בבהמות וחית הארץ, מכיון ש'השגחה פרטית' פירושה הנהגה של 'שכר ועונש', התלויה במעשי הנברא, ו'השגחה כללית' פירושה הנהגה שאינה תלויה במעשים, אלא בגזירת קל עליון. אך ודאי ובודאי שאין דבר הנעשה בלעדיו ח"ו, וכמובן שאין שום 'פלוגתא' בין הראשונים הנ"ל לבעש"ט הק'. וכידוע מענין ההשגחה המיוחדת לצדיקים וכדו'.