האם סוכה צריכה להיות ראויה לשבעה

אד יעלה

Well-known member
האם להלכה צריך ראוי לשבעה בכמה אופנים
אם הסוכה לא תחזיק שבעה ימים במציאות?
סוכה ע''ג האילן שבשבת א''א לעלות מדרבנן שמא יתלוש ומהתורה חשיב ראוי לשבעה נח תנאים וכמאן הלכתא?
ויש עוד מחלוקת תנאים שלר''א א''א לעבור מסוכה לסוכה ולית הלכתא כוותיה

והאם פוסקים מיגו משבת לסוכה כגון בלחי או פסי ביראות ואם אומרים מיגו והלא לא הויא ראויה לשבעה שהלא ביום ראשון נפסלת?
אשמח לידיעות וביאורים
 
והאם פוסקים מיגו משבת לסוכה כגון בלחי או פסי ביראות ואם אומרים מיגו והלא לא הויא ראויה לשבעה שהלא ביום ראשון נפסלת?
עי' רש"ש סוכה ז' ע"א [ולכאורה זה מאוד מחודש, ובפשטות ראוי לשבעה הוא רק במה שראוי לגור ולא בכשרות של הדפנות; וכן משמע בריטב"א סוכה כ"ג ע"א שכתב שע"ג אילן אינו ראוי לשבעה כי בכל שבוע יש שבת ולא מצד היו"ט, ובפשטות משמע שדנים לפי שבוע רגיל לא סוכות].​
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון