נחלקו הראשונים האם ספירת העומר בזמן הזה דאורייתא או דרבנן.
ועל הצד שהוא דרבנן יש נידון האם הכוונה שמדרבנן תיקנו כעין דאורייתא,
ועי' בר"ן שע"פ האגדה הוא כי זה ציפייה לקבלת התורה, ויל"ע בזה.
או שהוא רק זכר למקדש בעלמא, עד שיש שיטה בגמרא שסופרים רק ימים, עי' בדברי הגרי"ז.
וכן עי' בביאור הלכה שהבין מסברא שאם הוא מדרבנן - צריך להיות שאם ספר ביום, יצא ואין להקפיד על תמימות.
[ולאחמ"כ כתב שיתכן שיש ראשונים שכעין דאורייתא תקון].
ועי' במור וקציעה שדן שמעיקר הדין יש להקדים ספירת העומר למעריב, כי יש שיטות שקריאת שמע דרבנן, וספירת העומר אפי' אם זה דרבנן - עיקרו דאורייתא.
ומה שהביא הביאור הלכה מסתימת החינוך שס"ל שספירת העומר בזמן הזה מדאורייתא, עי' בחינוך החדשים שנוסף מכת"י שבזמן הזה הוא רק מדרבנן.
כתבתי לפו"ר
ועל הצד שהוא דרבנן יש נידון האם הכוונה שמדרבנן תיקנו כעין דאורייתא,
ועי' בר"ן שע"פ האגדה הוא כי זה ציפייה לקבלת התורה, ויל"ע בזה.
או שהוא רק זכר למקדש בעלמא, עד שיש שיטה בגמרא שסופרים רק ימים, עי' בדברי הגרי"ז.
וכן עי' בביאור הלכה שהבין מסברא שאם הוא מדרבנן - צריך להיות שאם ספר ביום, יצא ואין להקפיד על תמימות.
[ולאחמ"כ כתב שיתכן שיש ראשונים שכעין דאורייתא תקון].
ועי' במור וקציעה שדן שמעיקר הדין יש להקדים ספירת העומר למעריב, כי יש שיטות שקריאת שמע דרבנן, וספירת העומר אפי' אם זה דרבנן - עיקרו דאורייתא.
ומה שהביא הביאור הלכה מסתימת החינוך שס"ל שספירת העומר בזמן הזה מדאורייתא, עי' בחינוך החדשים שנוסף מכת"י שבזמן הזה הוא רק מדרבנן.
כתבתי לפו"ר