• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

האם צריך לברך הטוב והמטיב על הריגת נסראללה

דברין תמוהין
לשיטת מרן זיע"א אפי' על לידת בן זכר לא מברכין
ובפרט שבנ"ד אין ידוע אם זה טוב,
דהלא נסארלה מונה אחרי שחיסלו את המזכ"ל הקודם ונתברר שהוא יותר גרוע מקודמו
ומרן הראש"ל נר"ו משריש לן כל הזמן סב"ל סב"ל וסב"ל.
ויש להאריך ודי לחכם כמו הרב אביטבול
מת הכלב הזה יגיע כלב אחר !
לכן זה גם אחד הסיבות למה מרן שליט''א פוסק שעדיף לשחרר מחבלים תמורת החטופים כי היום משחררים אותם ומחר הורגים אותם
אך ודאי שמודים לקב''ה על כל מחבל שנהרג וק''ו על אחד כזה


אין קשר בין שמחה היום לבין החשש מאת העתיד.
אנחנו שמחים על ההווה ועל זה יש להודות.

וכי נבטל את פסח בגלל שעמד אח"כ המן? ונבטל את פורים בגלל היטלר? מה הקשר? בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו וזה שבדור הבא יעמדו עלינו שוב לא סותר את זה שצריך להודות על הניסים שבדור הזה.

לא מדבר לעניין הברכה ולא נכנס לזה, רק ראיתי כאן את אלו המצוטטים שמקטינים מהניסים ויושבים לעשות תעמולה למה מה שהקב"ה נותן לנו זה קצת מידי, וכן לא יעשה, עפ"ל, ועל זה באתי למחות.
 
לא מדבר לעניין הברכה ולא נכנס לזה, רק ראיתי כאן את אלו המצוטטים שמקטינים מהניסים ויושבים לעשות תעמולה למה מה שהקב"ה נותן לנו זה קצת מידי, וכן לא יעשה, עפ"ל, ועל זה באתי למחות.
לא אני ולא קודמי שציטטת אתו לעייל התכוונו חלילה למעט מניסי הקב''ה ואני הזכרתי מפורש שצריך להודאות לקב''ה על כך ודיברנו נטו לעניין השואל על הברכה ולזה אני וקודמי אמרנו שקשה לקבוע ברכה על כך מהטעם שהזכרנו
תפסיקו מיד ישר עם היד במקלדת ולהתחיל להמציא שטויות שלא אמרו ולמחות על כלום העיקר למחות
זה כמו שבמאה שערים עושים כל יום הפגנה ויום אחד שאלו אותם על מה הם עושים וענו ואמרו שעושים הפגנה למה אין הפגנות
 
'' א. על שמועות שהם טובות לו לבדו, מברך: שהחיינו; ואם הן טובות לו ולאחרים, מברך: הטוב והמטיב. ד. מברך על הטובה: הטוב והמטיב אף על פי שירא שמא יבא לו רעה ממנו, כגון שמצא מציאה וירא שמא ישמע למלך ויקח כל אשר לו''
זה שו''ע מפורש מה הספק???
וברור שטובה זה כל שמועה ששמח ממנה ולא נראה לי שפה יש מי שלא שמח
 
אין קשר בין שמחה היום לבין החשש מאת העתיד.
אנחנו שמחים על ההווה ועל זה יש להודות.

וכי נבטל את פסח בגלל שעמד אח"כ המן? ונבטל את פורים בגלל היטלר? מה הקשר? בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו וזה שבדור הבא יעמדו עלינו שוב לא סותר את זה שצריך להודות על הניסים שבדור הזה.

לא מדבר לעניין הברכה ולא נכנס לזה, רק ראיתי כאן את אלו המצוטטים שמקטינים מהניסים ויושבים לעשות תעמולה למה מה שהקב"ה נותן לנו זה קצת מידי, וכן לא יעשה, עפ"ל, ועל זה באתי למחות.
דברין צודקין וברורין
 
חזור
חלק עליון