כידוע שרוב הבמות היום יש להם סירכות וכהיום נוהגים לקלף הסירכות כקולת החת''ס
ולכאורה הדברים תמוהים לדיידן הספרדים
שהלא אפילו מיעוך ומשמוש זה התיר הרמ''א במקום הפסד מרובה ולא היה נח לו בהיתר זה ולספרדים בוודאי שאסור
והלא אפילו על נענוע שהטור מביא יש שמקילים השו''ע העתיק דברי הרשב''א שכאילו מאכיל טריפות את ישראל
א''כ כיצד היום מתירם בקילוף
ובכלל בשביל שייצא חלק לפי''ד הב''י זה אחד לעשרה עגלים כולי האי ואולי [והכל תלוי בטיב המרעה] וא''כ פשיטא שאין אנו אוכלים חלק לפי''ד הבית יוסף
ושמעתי בשם הגרב''צ שאנו אוכלין מדין אבדה הראיה שכיון שאין הצרכן יודע מה הבדיקה הטובה או לא נחשב כמו שאבדה הריאה
אע''פ שהדברים קשים שהלא יש כאן אדם שמשקר ואמר שהוא עושה חלק ומ ה שייך לומר שאבדה הריאה
אבל אם נצא מנקודת הנחה שגם היום רוב הבהמות כשרות רק שאין אנו בקיאים בסרכות [דאלא''ה אסור לאכול חלב] א''כ בוודאי שיש כאן ריאות טובות וראיות שאינן טובות וחשיב כאבדה הריאה
אלא שלפי''ז לאשכנזים ייצא יותר חומרא שהלא באבדה הריאה הרמ''א אוסר.
ולכאורה הדברים תמוהים לדיידן הספרדים
שהלא אפילו מיעוך ומשמוש זה התיר הרמ''א במקום הפסד מרובה ולא היה נח לו בהיתר זה ולספרדים בוודאי שאסור
והלא אפילו על נענוע שהטור מביא יש שמקילים השו''ע העתיק דברי הרשב''א שכאילו מאכיל טריפות את ישראל
א''כ כיצד היום מתירם בקילוף
ובכלל בשביל שייצא חלק לפי''ד הב''י זה אחד לעשרה עגלים כולי האי ואולי [והכל תלוי בטיב המרעה] וא''כ פשיטא שאין אנו אוכלים חלק לפי''ד הבית יוסף
ושמעתי בשם הגרב''צ שאנו אוכלין מדין אבדה הראיה שכיון שאין הצרכן יודע מה הבדיקה הטובה או לא נחשב כמו שאבדה הריאה
אע''פ שהדברים קשים שהלא יש כאן אדם שמשקר ואמר שהוא עושה חלק ומ ה שייך לומר שאבדה הריאה
אבל אם נצא מנקודת הנחה שגם היום רוב הבהמות כשרות רק שאין אנו בקיאים בסרכות [דאלא''ה אסור לאכול חלב] א''כ בוודאי שיש כאן ריאות טובות וראיות שאינן טובות וחשיב כאבדה הריאה
אלא שלפי''ז לאשכנזים ייצא יותר חומרא שהלא באבדה הריאה הרמ''א אוסר.