• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הבאת מקור "בעייתי" בעבודה סמינריונית בתנ"ך

מעין

New member
שלום רב!
בחסדי ה' אני סטודנטית לחינוך מיוחד בהתמחות תנ" ך וכחלק מחובות התואר נדרשנו לערוך עבודה סמינריונית על אירוע מהתנ" ך .
בחרתי לעשות על מגילת רות, ומשום כך חיפשתי מאמרים ומקורות שירחיבו על דמותה של רות, בחיפושיי נתקלתי במאמר שמספק לי "חומר טוב" לעבודה הסמינריונית, אך כותב המאמר מביא שם גם דברים שאינם נראים לי נכונים ואפילו בעייתיים מאוד. השאלה האם מותר הלכתית או מוסרית לקחת מהמאמר רק את המשפט שאני צריכה שאינו בעייתי כמובן אבל בכל זאת לציין את המאמר כולו ברשימה הביבילוגרפית של המאמרים בעבודה זו?
 
ב"ה
ערב טוב,
מעיקר הדין אין איסור הלכתי מוחלט בהבאת משפט נקודתי שהוא לכשעצמו אינו בעייתי, וכן בציון המקור ממנו נלקח, כל שאין בזה משום הכשלת רבים.
אבל בודאי שלא רצוי להסתייע במקור בעייתי שכזה, ובפרט כשצריך לציין אל המקור ששם יש את הדברים הבעייתיים במלואם.

ולכן כל שאפשר בנקל לחפש מקורות אחרים ושלא להסתייע במאמר זה, תשתדלו בזה, להתרחק מן הכיעור ומן הדומה לכיעור, ותבא עליכם ברכת טוב.
אבל אם קשה למצא משהו מוצלח וזה בבחינת הפסד משמעותי, או שזהו טורח גדול למצא תחליף, ותרצו בכל זאת להיעזר בזה, יהיה צורך הכרחי כשמציינים למאמר המלא, לדאוג שם להבהרה שאותו מאמר אינו לרוח חכמים, ע"מ שציון המאמר לא יביא לידי מכשול.

בברכה רבה,
ובהצלחה מרובה בעשייה הברוכה.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון