כבודו יסביר ויפרט את דבריויש מיהו שעושה הבדלה ביו"ט שני (רק אמירת ברוך המבדיל) לפני חימום האוכל?
עיין חזו"ע ימים נוראים עמוד קפב (מזיכרון ,יכול להיות שאני טועה) שיש חיוב להגיד ברוך המבדיל בין שני הימים של ר"ה (לכאורה הוא הדין יו"ט שני בחו"ל) לפני עשיית מלאכה להיום השני. מקור לדבריו דיוק במ"ב רצט' ס"ק מ.כבודו יסביר ויפרט את דבריו
ביום שני בערב לא במוצ "ש. חוץ ממרן לא ראיתי או שמעתי ההלכה הזאת. וכמוני רבים. (דיברתי אם עשרות יהודים ביומיים האחרונים ואף אחד לא שמע על זה מעולם.)אני חושב שכולם אומרים לפני חימום המאכלים וכדו' וכן אומרים כל הרבנים המדברים ברדיו עד כמה שזכור לי.......
וישר כח על העלאת המודעות.
עי' בילקו"י יו"ט שכתב לבאר דברי מרן זיע"א בזה.גם יש הרבה מתקשים מאחר שהרב מציין במקור הדברים למ"ב ולכה"ח והם דנים לעניין מוצ"ש ולא לגבי יו"ט, וכנראה הביאור דהרב פשיטא ליה שאין חילוק, ולכן למד את שורש הדין משם, ולא לגבי המקרה.
כך זכור לי הנדון, ויתכן שזכרוני מטעני.
תוכל לציין לי מקום מדוייק? תודה.עי' בילקו"י יו"ט שכתב לבאר דברי מרן זיע"א בזה.
יישר כח (כדאי להזכיר שמי שרוצה לקבל תשובות יכול להצטרף לרשימת תפוצה של הבית הוראה טהרת יוסף - אלעד a033036150@gmail.com)"טוב לומר בלילה השני של ר"ה, בלי ברכה, קודם שיבשלו, ברוך המבדיל בין קודש לקודש. [ונכתב בסוגריים להורות שאינו מעיקר ההלכה]". - מתוך מכתבו המצורף של מרן הראש"ל שליט"א
קפב בהערה.תודה. אני מסתפק אם ידעת את זה בשנים הקודמות. לא זוכר. זה כתוב בחזון עובדיה באיזה עמ'?